Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Emelie - 6 augusti 2012 20:19

Hej


Nu är jag äntligen tillbaks. Ibland är det idé torka eller rent utav jag att jag inte orkar blogga. Men nu så...


Vi har hunnit med en massa, vi var i slottskogen här omdagen. Möte upp Jonas kompis med familj och även barnens farbror kom ner en sväng. Vilken lekplats de har byggt där! Gigantisk, fast Hugo tyckte det var häftigast att hänga på tåget som de hade byggt för barnen. Jag fick åka med en tur med honom. Fast jag hade tydligen bara köpt en biljett till Stockholm och tåget gick till Göteborg. Men den snälla konduktören Hugo sa att jag fick åka med iallafall. Vilken tur! Helgen spenderade vi hemma hängandes på lekplatsen nedanför oss. Så dagarna går kan jag lova.


Jonas var uppe på vinden i helgen och hämtade ner Hugos gåstol som vi hade till honom. Simon har varit missnöjd till och från med att ligga på mage på golvet och leka. Eftersom han inte riktigt sitter själv ännu så vill man inte sätta honom själv på golvet. Så ner med gå stolen och i med Simon. Jösses vilken glad kille vi fick. Han älskar att stå/sitta i den och leka med sina saker på lekbordet. Så nu hinner man med att plocka, lagamat, hänga tvätt eller vad det nu kan vara utan att han blir missnöjd med en gång. Härligt!



   

Simon har även börjat att smaka mer och mer på ny mat. Potatis och kyckling var helt okej, köttfärssås och spagetti var jätte gott. Även banan går hem. Tror mycket att det beror på att Simon ser att Hugo äter, man märker att han tar efter mycket vad Hugo gör. Hugos egna idol, hans lillebror.




Sista plocket innan soffan intas. Ha det gött!

Kram



Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards