Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

badhuset

Av Emelie - 10 augusti 2012 13:32

Hej,

 

Veckorna verkligen springer iväg och i dag är det redan fredag. Jonas har sin arbetshelg så jag och barnen får roa oss själva. Eftersom mamma och pappa är på Kreta och har det gött i solen och Elin är själv hemma, så ska vi sova här i natt. Så får Elin lite sällskap =)


Igår var hela familjen på badhuset. Hugo älskar att vara där och simmade, åka vattenrutschkana och simma in i grottan. Simon gillade det också, han var helt till sig i början och plaskade som bare den. Sedan låg han mest och njöt i vattnet och spanade in Hugo så klart. Helt klart något vi snart ska göra igen! 




   

Vi var även och sa hej till Jonas kusin Helena som är här på besök i onsdags. (Hon bor annars i USA). Trevlig fika och snigel jakt med blev det, Hugo tyckte det var jätte roligt och berättade i bilen hem hur de hade letat efter sniglar, hittat dem och sedan lagt dem i en burk. Bara väntar på att han själv ska ha med sig en burk ut när vi ska ner till lekplatsen, finns en del sniglar där också kan jag lova. Jag ser gärna att de bor kvar där och inte hemma hos oss. Vi har hur många stenar och pinnar som helst inne. Hugo samlar alla stenarna i en cykelkorg på sitt rum och pinnarna har han i en stor låda. Försöker få honom att ta ut dem igen, men nej, de ska vara där - punkt slut! Bara att gilla läget helt enkelt. Man vet ju aldrig när man får användning för en sten eller två pinnar?!??


Trevlig helg!

Kram


Trevlig helg!

Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 31 december 2015 23:52


Hej, Uppdateringar lyser med sin frånvaro. Så blir det ibland. Julen var toppen, blev 3 julaftnar med nära och kära. Så är det när släkten är stor och alla vill ses. Jullovet har varit härligt och vi har blandannat hunnit med leoslekland, bad...

Av Emelie - 22 december 2015 21:35

Hej, När nu 2015 börjar nalkas mot sitt slut hittade jag en text som du & jag som förälder behöver läsa det här året. Ja eller i det här föräldralivet faktiskt. För det är såhär: Ditt barn äter för lite grönsaker Ditt barn äter för mycket soc...

Av Emelie - 20 december 2015 16:18

Hej, 4:e advent och bara några dagar kvar till julafton. Idag har jag och barnen klätt granen, köpt några av dem sista julklapparna tillsammans med alla andra som bor i Borås. Det var tjockt med folk i knalleland! Fick handlat alla utan en. Den s...

Av Emelie - 14 december 2015 08:05


Hej, Magkänslan igår kväll sa att "inatt kommer Simon att ha krupp". Hes på kvällen, näsan rann lite och från att ha varit milt i luften slog det om och blev minus. Mycket riktigt, kl 23:00 vaknade han, hade den skällande hostan och var ledsen. B...

Av Emelie - 7 december 2015 22:03


Hej! En del dagar är bättre än ändra. Idag är just en sådan mindre bra dag. När jag åkte hem från jobbet vid 17:00 tiden, på tänkte jag att hag passar på att hämta det där paket från kiosken, som jag fått 3 påminnelse sms om. Fast att jag är ...

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards