Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Emelie - 22 augusti 2012 22:20

God afton,

Simon har fått 2 doser ( 6 tim mellanrum) av penicillinet nu ikväll. Läkaren tyckte det var ett måste att få igång läkeprocessen fort, då ena sidan var på g att få sprucken trumhinna.

Ja båda våra barn har fått en smärttröskel som inte är av denna värld. Hugo säger inte till när han har ont i öronen. Utan går med det onda tills det inte kan göra mer ont, då kanske man säger att det gör lite ont i öronen. Simon verkar vara likadan. Ger tecken först när det gör skit ont och man inte fixar smärtan längre. Så det gäller att lyssna på mamma magkänslan samt se hur de mår helt enkelt.

Jag tycker redan jag ser en förbättring. Simon har ätit 2 X 180 ml ersättning på 4 tim. De senaste dagarna har han max ätit 50 ml per gång. Dock desto mer gröt och riktig mat. Det känns skönt att han är tillbaka igen! Imorgon hoppas jag att jag fått sova några fler sammanhängande timmar, än natten som var, och att killarna vaknar på ett strålande humör :)

Godnatt!

Av Emelie - 22 augusti 2012 16:12

Hej,

Simon blev extra grinig och grät med ett gråt som jag aldrig hört tidigare. Kände att något inte stod rätt till, ringde vårdcentralen och fick en akuttid. In med båda barnen i bilen ( då Jonas jobbar kvällen) och ner till vårdcentralen.

När vi väl kom in till doktorn var Hugo en super storebror. Höll Simon i handen medan Doktorn tittade i båda öronen. Simon ville dock inte vara med, många tårar. Visade att han hade dubbelsidig öroninflammation.
Så nu ska han äta penicillin i 5 dagar, hoppas att det ger resultat snabbt!

Kram

Av Emelie - 22 augusti 2012 10:59

Varning! Detta inlägg är ett gnäll inlägg...

Inatt har verkligen killarna satt sin mamma på prov! Det härliga i kråksången är att jag hade ett viktigt möte kl 9 som man ville se lite utvilad ut till. Men nej!

Jag somnade strax efter kl 22, kl 23:04 hade Simon tappat nappen, in med den igen. Kl 00:27 ropade Hugo att han var kissnödig. Upp, hjälpa honom på toaletten. När vi väl lagt oss igen och släckt lampan ville han ha vatten. Upp igen fixa vatten till Hugo, kl 01:30 ville Simon äta sitt nattmål. Upp värma maten, ge mat, lägga honom i sin säng. Kl 03 vaknade Simon och var orolig, byte då blöja på honom. Han somnar om, dock bestämmer Simon sig att kl 04:20 är det morgon. Och där kände jag att super krafterna som mamma var borta. Så Jonas fick ta honom.

Hugo och jag sov till kl 07 innan det var dags att gå upp, tror jag kunnat sova till kl 10 utan problem.
Så jag ska lägga mig en stund nu.

Klart slut!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards