Alla inlägg under augusti 2012

Av Emelie - 15 augusti 2012 10:49

Hej,

Nu är vi nere på lekplatsen och njuter av solen. Lite grävning i Sandlådan går hem hos båda killarna :)

Kram

Av Emelie - 15 augusti 2012 06:48

God morgon,

Vaknade precis upp bredvid en glad Simon. Han har fått sova bredvid mig de sista 2 tim, då tar han sovmorgon till ca 06:40 i stället för att vakna innan kl 06. Lite tidigt för min smak.

Nu går vi upp, fixar lite frukost. Ser ut att bli en härlig dag :)

Kram

Av Emelie - 14 augusti 2012 21:51

Hej,

Idag har vi varit hos mina föräldrar och hälsat på. Jonas & Hugo har hjälpt pappa att måla garaget idag. Även huset ska målas, är på börjat men tar sin lilla tid. Garaget blev nästan klart, en sida kvar samt hela baksidan på huset. Men det får bli en annan dag.

Hugo var över lycklig att han fick lov att hjälpa till. Och självklart hade han sina snickarbyxor och målar tröjan på.

Hugo somnade gott i bilen hem. Simon lika så, även jag och Jonas ska lägga oss.

Godnatt!

Av Emelie - 13 augusti 2012 21:32

Hej,

Idag blir jag ett år äldre. Känns helt okej att börja närma sig 30 sträcket, har kommit dit jag vill och önskade att mitt liv såg ut när jag blickade framåt när jag var så där 15 år. Än har jag några önskningar kvar som jag hoppas hinna med innan jag fyller 30 år, men de behåller jag för mig själv.

Dagen har varit helt perfekt. Vaknade av att mina tre underbara killar kom in och sjöng med paket i famnen. Fick en "väska" som jag kan ha på armen som mobilen kan ligga i, när jag är ute och går. Och ett silverarmband med två berlocker som det står Hugo och Simon på.

Sedan kom posten med ett stort fint kuvert. Ett brev från svärmor och hennes man. Där i låg en underbar blå liten väska att ha mobilen i eller varför inte kontokort och läppglans? Elin, min yngsta syster, blev tok kär i den, precis som jag. Tack så mkt!! :)

Sedan i eftermiddag hade jag ett minikalas. Mamma, pappa, syskon med respektive och barn kom förbi. Fick ett jätte fint kakfat, gummistövlar samt en plattång till håret. Precis enligt önskelistan :)

Sedan tackar jag så mycket för alla gratulationer på facebook och via telefon och sms. Bättre födelsedag kunde jag inte haft!

Nu är det sängen, imorgon är en ny dag med nya möjligheter!

Kram

Skickar med en bild på alla fina presenter :)

Av Emelie - 12 augusti 2012 19:34

Hej,

Kalaset var riktigt uppskattat av alla barnen och temat för kalaset var pirater.

Barnen fick följa en skattkarta och gissa på gåtor för att komma vidare till nästa ledtråd. För att tillsist komma till den stora skatten - godispåsarna!
Sedan lekte de pirater och hade det jätte kul tillsammans. Skickar med ett kort på en kalaskläd Hugo :) (se nedan)

Hugo har blivit helt förälskad i Emil i Lönneberga samt Pippi Långstrump. Hittade 3 Emil filmer på en loppis på nätet för boråsare som vi var och hämtade i eftermiddags. 3 filmer för 50 kr, helt ok. Då en ny kostar 89 kr. Så nu har vi söndagsmys i soffan hela familjen & kollar Emil. Härligt avslut på helgen.

Kram

Av Emelie - 12 augusti 2012 11:44

Hej,

Sitter nere på lekplatsen och njuter av solen. Underbart varmt och skönt! Hugo leker med sina kompisar, just nu är det tjuv och polis som är favorit leken.

Simon sover i vagnen. Strax blir det in för lunch och sedan iväg på kalas.

Kram

Av Emelie - 11 augusti 2012 21:43

Hej,

Lördagen snart slut, hunnit med en massa. Tvättat bilen, kollat när Hugo kört Fyrhjuling med mera. Han kör riktigt bra nu. I början var han väldigt försiktig, gasade bara lite. Men idag var det som att allt släppt.



Full gas, stå upp och köra som morbror Mats gör på sin. Ibland vågar man inte titta som mamma. Samtidigt som man vill att han ska våga och lära sig sina begränsningar. Så klart får han inte köra hur som helst.

I morgon är Hugo bjuden på kalas till sin kompis E. Ska bli kul att gå på kalas, Hugo ser framemot det jätte mkt. Nästa år ska Hugo oxå få ha kompiskalas när han fyller 5 år!

Lite tv innan sängen. Godnatt!
Kram

Av Emelie - 10 augusti 2012 13:32

Hej,

 

Veckorna verkligen springer iväg och i dag är det redan fredag. Jonas har sin arbetshelg så jag och barnen får roa oss själva. Eftersom mamma och pappa är på Kreta och har det gött i solen och Elin är själv hemma, så ska vi sova här i natt. Så får Elin lite sällskap =)


Igår var hela familjen på badhuset. Hugo älskar att vara där och simmade, åka vattenrutschkana och simma in i grottan. Simon gillade det också, han var helt till sig i början och plaskade som bare den. Sedan låg han mest och njöt i vattnet och spanade in Hugo så klart. Helt klart något vi snart ska göra igen! 




   

Vi var även och sa hej till Jonas kusin Helena som är här på besök i onsdags. (Hon bor annars i USA). Trevlig fika och snigel jakt med blev det, Hugo tyckte det var jätte roligt och berättade i bilen hem hur de hade letat efter sniglar, hittat dem och sedan lagt dem i en burk. Bara väntar på att han själv ska ha med sig en burk ut när vi ska ner till lekplatsen, finns en del sniglar där också kan jag lova. Jag ser gärna att de bor kvar där och inte hemma hos oss. Vi har hur många stenar och pinnar som helst inne. Hugo samlar alla stenarna i en cykelkorg på sitt rum och pinnarna har han i en stor låda. Försöker få honom att ta ut dem igen, men nej, de ska vara där - punkt slut! Bara att gilla läget helt enkelt. Man vet ju aldrig när man får användning för en sten eller två pinnar?!??


Trevlig helg!

Kram


Trevlig helg!

Kram


Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards