Alla inlägg under september 2012

Av Emelie - 17 september 2012 09:45

Hej,

Fy det är riktigt höstväder idag. Löven har börjar ändra färg, det blåser och är lite små kyligt ute. Får nog börja ta fram lite höstkläder nu och titta över vantar och mössor.

Gårdagen var perfekt. Hittade dock inget till mig eller Simon. Hugo fick ett par nya blå jeans och en matchande skjorta och Jonas fick en tröja. Alltid något.

Innan Jonas börjar jobba i eftermiddag ska vi ta en fika på stan hela familjen, titta efter vinterjacka till Hugo och jeans till Jonas.

Nu en dusch!
Kram

Av Emelie - 16 september 2012 11:26

Hej,

Vilken dag vi hade igår. Perfekt väder, kanon bra show på ullevi med monster jam bilarna. Hugo var mega nöjd! Jag oxå, så coola bilarna var. Sådan skulle man ha i sina ägor.

Det coolaste tyckte både jag och Hugo, var när de körde freestyle. Då fick bilarna köra hur de ville, självklart körde de över personbilar. Även pappa och Mats som var med var nöjda med showen.

Jonas sa imorse när jag vaknade att han tyckte att jag skulle ha en alldeles egen dag idag, bara jag. Han är verkligen underbar min man!! Så det blir lite shopping med syster Elin och Mats sambo Erika. Vart vi ska får vi se :)

Så nu fixa sig och sedan plocka upp tjejerna :)

Kram

Av Emelie - 15 september 2012 12:15

Hej,

Nu äntligen är dagen här! Monster jam och åka 100 bussen till Göteborg. Som Hugo har längtat!!

Vi köpte oss var sin tidning som vi ska ha om resan blir för lång. Men det tror jag inte :)

Tror dagen kommer blir perfekt, precis vad Hugo behöver. Lite egen mammatid (och jag behöver lite egentid med bara Hugo <3 )

Kram

Hugo på bussen :)

Av Emelie - 14 september 2012 09:19

Hej,

Här har vi precis ätit frukost, idag blev det mys frukost då vi är lediga allihop. Så härligt att börja dagen i lugn och ro.

Dock är vädret inte det bästa. På vädersajten såg det ut som att det skulle regna hela dagen. Trist värre!!! Jag och Jonas vet inte riktigt vad vi ska hitta på? Det måste ju vara något som passar hela familjen. Ute känns inget roligt att vara, det är en sak som är säker.

Vi får fundera lite till...

Kram

Av Emelie - 13 september 2012 12:28

Hej,

Jag och Simon har hälsat på mitt jobb idag. Det var inte så många inne på kontoret, men det var kul att säga hej och fika lite.

Simon sköte sig perfekt. Log och tyckte det var helt okej att sitta hos andra lite. De sista två veckorna kan jag inte ens lämna rummet Simon befinner sig i så början han gråta. Antingen har han kommit in i en period "lämna mig inte" eller så har han blivit "mammig"?

Vädret är kanon skönt idag :) Efter att vi hämtat Hugo får det bli lekplatsen en stund.

Kram

Simon på väg ner till jobbet sittandes i vagnen

Av Emelie - 12 september 2012 20:22

God afton,

Idag kom äntligen Hugos paket som han väntat på i tre dagar, hans maskeraddräkt som han ska ha på O:s kalas.

Det var inte helt lätt att välja men tillslut valde Hugo att vara sjörövarkapten. Han älskar sin dräkt och nu ikväll somnade han med sin kapten mössan på och kroken i handen. Älskade Hugo <3

Kram

Av Emelie - 12 september 2012 14:37

Hej,

Jag och Simon har varit på Bvc för 6 månaders kontroll. Nu väger vår lilla prins 8560 gram och är 69,5 cm lång. Inte konstigt att man känner sig trött i armarna ibland ;)

Hugo gick med en kompis hem efter dagis. Jag tänkte passa på och fixa dagens middag och dra en sväng med dammsugaren...

Kram

Av Emelie - 10 september 2012 19:37

Hej,

Eftersom Hugos alla kompisar är på dagis varje dag är måndagar och fredagar dagar vi får göra något själva på. Hugo var inte alls sugen på att åka till Alingsås, så vi gick ner till öppet kyrkis.

Där får barn i åldern 0-6 år komma och leka i 2 tim, sedan är det sångstund och sedan fika på det. Simon och Hugo gillade sångstunden mest. Hugo sjöng med och dansade och Simon skrattade gott åt Hugo. Underbara barn!

På väg hem blev det ett stopp på lekplatsen då Hugos dagiskompisar var hemkomna. Så när vi kom in vid 18:30 var det kvällsmat och seda mys i soffan. Detta resulterade i att Hugo somnade ganska snabbt.

Imorgon är det dagis för Hugo, får se vad jag och Simon tar oss för..
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards