Alla inlägg under september 2012

Av Emelie - 10 september 2012 09:49

Hej,

Barnen väckte mig strax innan kl 06 idag. De somnade redan kl 18:00 och 19:30 igår så det var mer eller mindre väntat.

Ibland är det skönt att komma upp så tidigt. Jag har redan hunnit med att:
* bädda rent i 3 sängar
* sätta igång en tvätt
* ätit frukost alla 3
* plockat i och ur diskmaskinen
* startat en tvätt
* klä oss alla 3

Mer än så här orkar jag nog inte idag. Det obligatoriska plocket ikväll blir det så klart. Tycker det är skönt att vakna upp till ett städat hem (läs: alla leksaker upp plockade)

Hugo är ledig från dagis idag och Jonas är på kurs i Göteborg med jobbet i 3 dagar. (Så han kommer hem ikväll). Men tills dess måste vi iaf ha varit ute en stund. Vädret lockar dock inte jätte mkt. Kanske åka till Alingsås och inhandla vinterstövlarna jag sett till Hugo? Jaja det löser sig...

Kram

Av Emelie - 9 september 2012 20:16

Hej,

Vilken underbar söndag det blev. Först loppis. Hugo hittade lite nya bilar som fick följa med. Annars var det inte så mycket att ha.
Efter loppisen åkte vi till minitågen som de kör ovanför SP i Borås. Hugo har pratat om dessa hela sommaren och äntligen idag fick han åka!

Dock var det mycket folk. Första åkturen fick Hugo vänta hela 1 1/2 tim innan det blev hans tur. Vilken kämpe, inget tjat utan han stod där och tittade på tågen och lokförarna med passagerare som åkte förbi. När det väl blev Hugos tur lyste hela han upp.

Man såg verkligen lyckan i hans ögon. Det är dem stunderna som man som förälder verkligen älskar :)

Efter tågen åkte vi hem till Hugos kompis O (som var med på tågen tillsammans med sina föräldrar) på middag. Bjöds på tacos, killarna lekte och hade det kul.

Nu blir det soffhäng, lite tända ljus och njuta det sista timmarna av en perfekt helg!

Kram

Av Emelie - 8 september 2012 14:57

Hej,

Vi är på Stellas namngivningscermoni. God mat och trevligt att träffa släkten.

Här kommer presenten vi har köpt till Stella, en stjärna på himlen.
Då Stella på latin betyder just stjärna :)

Av Emelie - 7 september 2012 10:58

Hej,

Idag blir Simon 6 månader. Tänk att han redan har varit en del av oss så länge. Vår underbara lilla prins <3

Av Emelie - 6 september 2012 16:15

Blir så trött!! Ska aldrig mer köpa kläder över nätet och framför allt inte av bonprix.

Nu ska ni få höra:
Var inne på nätet i slutet av juni, beställer 5 plagg. Det kommer hem och jag väljer att behålla 1. Skickar tillbaka de andra kläderna. Betalar in räkningen på plagget jag behöll.
Ca 2 veckor efter det kommer en ny räkning där det står: var vänlig betala in hela summan då du behållt alla kläder. Ringer företaget och berättar som det är, att jag behållt en t-shirt och skickat tillbaka resten. Killen jag pratade med sa: " avvakta så får vi hoppas ditt paket kommer fram". För jag har spårat paketet och vet att det skickats från Borås och finns i Malmö.

Igår fick jag en ny räkning med påminnelse avgift och dröjmåls ränta. Ringde igen och frågade hur jag ska gå tillväga. Får till svar att det inte bara är jag som är drabbad (känns dock inte så mycket bättre, men tack för infon) utan posten har slarvat bort en hel continer! Hallå en hel STOR continer!!! Hur lyckas man? När posten hittar den är oklart, dock vill bonprix att jag betalar in hela summan för att inte hamna hos inkasso.

När posten hittat continern så får jag, förhoppningsvis ska tilläggas, tillbaka pengarna. Så håll tummarna att det löser sig, känns bara så himla skit just nu!

Så är det någon som sett continern eller mitt paket som varit på rymen i 2 månader nu, snälla hör av er eller lämna in det hos posten.

Tack!!!

Av Emelie - 6 september 2012 13:27

Jag och barnen är hos Hanna och firar hennes födelsedag. Fikat lite och nu klipper Hugo och Hanna gräset. Går riktigt bra :)

Jag har hand om små kottarna. Simon sover i sin vagnen och Stella är på god väg.

Blir hemgång om en stund. Fixa middagen innan Jonas kommer, frågan är bara vad vi ska äta idag?

Kram

Av Emelie - 5 september 2012 13:59

Just nu sitter Hugo och målar med vattenfärger medan han inväntar sina muffinsar som ska bli klara. Lite roligt får man ha när man e lite sjuk :)

Av Emelie - 5 september 2012 07:18

Hej,

Då var det vår tur, Hugo har blivit sjuk. Förkyld, hosta och lite feber. Så han blir hemma resten av veckan från dagis. Han ville gärna gå, men när han själv insåg att han inte var helt 100 förstod han att det blir film inne idag.

Nerbäddad i soffan med en flaska oboy och thomas filmen ska nog få honom på benen igen.

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards