Alla inlägg under oktober 2012

Av Emelie - 21 oktober 2012 21:20

Jag och Jonas har spenderat tre timmar på barnakuten med Simon ikväll. Hans ögoninfektion (han haft i 4 dagar) har blivit värre och värre. Han har gråtit när han har kliat sig och är allmänt hängig.

Visade att det var ögoninfektion med ett virus i kroppen. Så imorgon blir det att hämta ut salva från Apoteket.

Känner att nu får det räcka med sjukdomar för oss! Den berömda bägaren rann över ganska bra förut, och det var skönt att få gråta lite. Nya tag imorgon!

Kram

Plåster på efter ett stick i fingret...

Av Emelie - 21 oktober 2012 12:20

Simon har sovit uselt, inte lätt när det är lite jobbigt att andas. Så jag har suttit upp hela natten med honom i famnen och sovit till och från. Kl 05 var det dags att gå upp, Simon somnade om vid 06 igen. Men då var jag för uppe i varv för att somna igen. Jaja så kan det vara.

Vi gick ut hela familjen strax innan kl 10 och möte upp Hugos lekplatskompisar med familjer. Jonas och Hugo är ute än, medans jag gick in med en hungrig Simon.

Lite lunch sedan vila för Simon
Kram

Av Emelie - 20 oktober 2012 22:09

Simon vaknade för en stund sedan med den hesa krupphostan. Så det blir ännu en lååååång natt här. Förhoppningsvis sover han om en stund igen, för mina ögon är lite trötta.


Läste på 1177 att barn vanligtvis har krupp i två nätter och max i en vecka. Så förhoppningsvis är det sista natten och imorgon sover vi gott igen :)


Söva Simon!
Kram

P.s Peter och Sofia har fått en liten tjej. Jätte söt D.s
Av Emelie - 20 oktober 2012 16:34

Hugo har pratat en tid om han så gärna vill bowla. Och idag tog vi och slog till. Jösses var grym Hugo var på att bowla. Klotet var lite tungt men han hittade sin egna still och fick iväg det kanon bra. Vilka snygga skor man har när man bowlar (eller inte?) Hugo tyckte dem var snygga och hade mer än gärna viljat ha på dem hem. Tyvärr gick ju inte det.

Nu är vi hemma igen. Sitter och väntar på att mamma ska höra av sig så jag får reda på vem Peter och Sofia har väntat på i nio månader. Jag hoppas att det kommer gå toppen!!

Kram


Av Emelie - 20 oktober 2012 07:18

Även Simon har fått falsk krupp, det konstaterade vi inatt. Simon har nog inte fått lika jobbig krupp som Hugo hade när han var liten. Men det är inget kul för dem oavsett om det är lite jobbigt eller mycket.

Hugo fick ta medicin ibland för att hans luftvägar skulle vidgas om det inte hjälpte att sitta invirad i täcke vid balkongdörren, som det oftast gjorde. Det är den bästa medicinen att andas frisk nattluft.

Så vi har "sovit" med sovrumsfönstret lite på glänt och Simon i vår säng. Kommit i omgångar den skällande hostan. Kl 04 fick Simon lite små panik och vi gick upp med honom. Sedan tog Jonas ut honom på promenad vid 05 tiden. Ute är det som sagt mycket enklare att andas.

Peppar peppar ta i omålat trä så har Hugo inte haft någon krupp i höst. Läste att det är vanligast att barn har det mellan åldrarna 6 månader till 5 år. Så det kan ju komma.

Blir mycket kaffe idag. Så får jag och Jonas ta och sova en stund var sen.

Hoppas din lördag startar bra :)
Kram

Av Emelie - 19 oktober 2012 05:25

Vi la oss strax efter kl 21 igår, själv somnade jag efter att försökt hitta okej sovställning på mina 20 cm vid kl 22:30. Simon vaknade strax innan kl 00 och åt en flaska ersättning. Sedan när jag skulle lägga tillbaka honom i sin säng vägrade han. Så fort jag la ner honom började han gråta.

Så för att inte väcka alla gick jag upp och satte mig i soffan med honom. Han låg i min famn och halvsov fram till strax innan kl 02, då hade han äntligen somnat. Men vaknade nu kl 05 igen.

Kände att efter tre timmar okej sömn och två sittandes i soffan så är det ett skift byte som gäller.

Så Jonas gick upp med Simon nu kl 05 och jag har krupit ner bredvid Hugo igen. Misstänker att det kanske är tänder på g hos Simon som gör att han är orolig och inte kan sova. Har fått olika typiska tecken, så kanske. Får bli en Alvedon vid läggdags idag.

Sova en stund till!!!!!
Kram

Av Emelie - 18 oktober 2012 21:41

Då ligger jag likt en packad sill i en sardinburk. Det är just så det känns, av 160 cm så har jag fått tilldelat mig ca 20 cm. Inte illa!

Hugo kunde inte somna i sin säng ikväll och för att slippa stå där halva natten så fick han krypa ner i Jonas och min säng. Han ligger så klart i mitten ska tilläggas. Så imorgon kommer jag nog att vakna upp med härligt ont i ryggen av små Hugo knän och ben som farit runt under natten.

Helt ärligt så är 20 cm sovplats och ont i ryggen helt okej, för det är väldigt mysigt att höra hans andetag <3

Kram

Av Emelie - 18 oktober 2012 11:48

Efter en natt med ganska mycket vaket hoppades jag att Simon ville ta en rejäl förmiddagslur, och det gjorde han. Både jag och Simon sov mellan kl 08:45-11:15. Känns nästan som jag skulle kunna bestiga ett berg med energin som är påfylld.

Så hela förmiddagen gick till att vila. Tanken var att plocka och fixa lite medan Hugo är på dagis. Men det fixar sig endå. Lite lunch i magen ska det bli och sedan är det nästan dags att hämta hem Hugo från dagis. Då tar vi helg, eftersom han är ledig imorgon :) Mysigt!

Ha en toppen torsdag!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards