Alla inlägg den 19 november 2012

Av Emelie - 19 november 2012 18:18

Jösses vilken energi jag fick på eftermiddagen, eller så var det för att hålla mig vaken som jag fick ett städ infall.

Har fått tvättat två tvättar, plockat, torkat av, sorterat och städat samt dammsugit hela lägenheten. Och killarna har hållt sig något sånt där i skinet under tiden. Härligt att ha det fint!

Simon somnade redan kl 18, jätte trött. Hugo sitter bredvid mig i soffan och kollar bolibompa. Helt okej dag ändå :)

Kram

Av Emelie - 19 november 2012 13:53

Har tagit mig en liten lur på soffan. Satte på en film till Hugo så han tittade på den och jag "oxå"- ett öga öppet, ett öga stängt. Jag litar på att Hugo inte gör något som inte barn ska göra, annars hade jag aldrig vågat sova en stund. Väl behövligt var det så nu fixar jag eftermiddagen oxå.

Förmiddagen gick vi ut en timme. Hugo hade gärna varit ute en stund till men Simon nöjde sig inte med bara en banan som han fick, utan blev jätte hungrig efter den. Så det blev in för lunch för oss alla. Lika gott det!

Ska sätta igång en tvätt här. Ibland undrar jag om inte tvätten förökar sig av sig själv? För den försvinner aldrig...

Kram

Av Emelie - 19 november 2012 13:53

Har tagit mig en liten lur på soffan. Satte på en film till Hugo så han tittade på den och jag "oxå"- ett öga öppet, ett öga stängt. Jag litar på att Hugo inte gör något som inte barn ska göra, annars hade jag aldrig vågat sova en stund. Väl behövligt var det så nu fixar jag eftermiddagen oxå.

Förmiddagen gick vi ut en timme. Hugo hade gärna varit ute en stund till men Simon nöjde sig inte med bara en banan som han fick, utan blev jätte hungrig efter den. Så det blev in för lunch för oss alla. Lika gott det!

Ska sätta igång en tvätt här. Ibland undrar jag om inte tvätten förökar sig av sig själv? För den försvinner aldrig...

Kram

Av Emelie - 19 november 2012 06:42

4 timmar sömn har det blivit inatt. Usch, säger jag bara!

När jag och Jonas gick och la oss strax efter kl 22 vaknade Simon. La honom i vår säng och efter lite klappande på hans rygg somnade han om. Precis när jag somnat vaknade han igen, ålade och hade dig. Gick upp och gav honom mat, då var kl 23:30 och sedan efter maten vägrade han att somna om! Så han satt på golvet i mörkret i vardagsrummet tillsammans med mig fram till kl 02, då orkade han inte mer.

Nu kl 06:15 var det morgon och bara gå upp. Jonas ska vara hos tandläkaren nu på morgonen och sedan jobba i kväll. Hugo är ledig från dagis idag så mycket till vilande blir det tyvärr inte...

Så jag hoppas på en dag med lite 4-års trots och en samarbetsvillig Simon vid läggning. Det kan vara lite si och så ibland...

Kram!

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards