Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Emelie - 20 januari 2013 21:00

Hej,

Jag måste tipsa er om en så rolig blogg. En kille som heter Fredrik Backman som bloggar om hur det är att vara pappa, familjelivet m.m En del av hans inlägg får mig att ligga dubbelvikt av skratt och tårarna sprutar. Hans sätt att skriva på är underbart! T.ex hans inlägg om ekorren:

"Min sons förskola har en väldigt stor gård som barnen kan leka på när de är utomhus. På den här gården står ganska många träd. I ett av träden, har det visat sig, flyttade det in en ekorre under jullovet. Den visste förstås förmodligen inte att trädet den hade valt stod på en förskola då. Den tänkte väl, som vi alla gör, att det här verkade ju faktiskt vara ett riktigt fynd på en annars rätt lågintensiv bomarknad så här års. Bra kommunikationer. Ljust och fräscht. Högt i tak. Nära till stadens puls men samtidigt i ett lugnt och skönt område.
Den gick förmodligen och la sig för tio dagar sen eller så med känslan av att ha flyttat till en sömnig förort. Och sedan började förskoleterminen efter nyår. Och så vaknade den på fucking Roskildefestivalen.
Jag stod och tittade på den idag när den satt högst upp i trädet medan sex dussin tvååringar stod längst ner och vinkade frenetiskt åt den. Det var lite som att se en ensam kille sitta ovanpå en baja-maja på bargatan i Magaluf medan fyrtio tequilastinna engelska fotbollshuliganer gungade den fram och tillbaka och skrek språkliga variationer på ?wanker?.
Jag vill alltså inte på något sätt alls bagatellisera situationen för bostadsrättsföreningen i Saltsjöbaden som fick ett tvärbanetåg fickparkerat på gästtoaletten häromdagen.
Men vad det gäller chockdevalverat fastighetsvärde senaste veckan så är de nog faktiskt bara tvåa i länet." Kopierat från hans blogg!

Vill ni läsa mer så är hans adress: http://fredrik.cafe.se/ bara att kopiera in i sökfältet längst upp.

Kram

Dop

Av Emelie - 20 januari 2013 18:00

Hej,

Har hoppat ur finkläderna och tagit på mjukisar. Dopet var jätte fint och kaffet, tårtan och sällskapet vid fikan var trevligt. Killarna sköte sig perfekt både i kyrkan och vid fikan.

Jag han ta kort på dem innan de hoppade ur kläderna. Njut nedanför :)

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards