Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie - 28 januari 2013 16:38

Hejsan,

Sitter i bilen hela familjen på väg hem från ett besök hos Jonas mormor. Trevligt med en spontan fika så här i början av veckan.

Kram

Av Emelie - 27 januari 2013 09:40

God morgning,

Jonas har haft barnen i natt och jag har sovit så gött! Precis vad jag behövde. Full av energi!

Söndag idag och jag och barnen är bjudna på söndagsmiddag hos mamma och pappa i eftermiddag. Även mina fina syskon med respektive och Stella kommer. Pappa ska stå för matlagningen och menyn består av pannbiff, potatismos och lingon och efterrätten var hemlig.

Ska försöka lägga en trött Simon här nu...
Kram

Killarna hälsar hej :)

Av Emelie - 26 januari 2013 19:15

God afton,

Klockan är bara strax efter kl 19 och jag längtar tills jag får lägga huvudet på kudden. Simon sover sedan en stund tillbaka och Hugo är på god väg. När han oxå somnat ska jag göra dem sällskap. Misstänker att Jonas oxå kan tänka sig sängen tidigt i kväll, då han gått upp strax innan kl 04 två dagar nu (pga jobbet)

Besöket hos Hanna, Daniel och Stella var trevligt. Fick in bilstolen till Stella och premiär turen skulle gå av stapeln redan i eftermiddag. Spännande och höra vad hon tyckte :)

Hoppas att din lördag varit bra och att du gjort något trevligt.

Ses! Kram!

Av Emelie - 26 januari 2013 08:43

Fy fasiken, i dag är det riktigt segt. Jag har sovit 5 timmar totalt, Max tre timmar i ett sträck. Känns kan jag lova! Lite kaffe så kommer jag nog igång idag oxå.

Jag och barnen ska åka till Hanna, Daniel och Stella om en stund. Jag ska hjälpa dem att installera en bilbarnstol till Stella. Hanna och Daniel har köpt samma modell som vi har till Simon och det är lite trixigt att få in den. Då jag vet hur man får in den smidigt och hur den sitter bäst i Volvo V70 så hjälper jag mer än gärna till.

Nu klä oss!
Kram

Av Emelie - 25 januari 2013 09:49

Hej,

Fredag idag! Så gött, synd bara att Jonas jobbar helgen. Men vi hade två mysiga dagar när Jonas var ledig så det får vi leva på över helgen.

Inatt har varit okej. Simon var vaken mellan kl 04:30-06 och sedan vaknade barnen vid 7:30. Så vi har hunnit med att äta frukost, klä på oss, starta igång en tvätt, vikt tvätt, bäddat alla sängar, plockat i och ur diskmaskinen och torkat av i köket. Bara fixa toaletten och dammsuga sedan är det helg fint hos oss. Härligt!

När barnen somnat igår fixade jag till naglarna och satte på ett rosa/orange nagelack. Längtar så grymt mycket till våren. Då kan vi vara ute mer och hänga på lekplatsen igen...

Nä får ta tag i det sista så jag och barnen kan hitta på något sen. Måla med vattenfärger, spela memory, bygga lego eller något i den stilen.

Trevlig helg!!!
Kram

Mina vår målade naglar :)

Av Emelie - 23 januari 2013 19:51

Hejsan,

Då var vi hemma efter en eftermiddag på badhuset. Precis lagom med folk var det och idag tog vi lilla badhuset som Hugo kallar det (badhuset i Sandared). Jag tycker att det är mycket mysigare där och sedan har det en mycket större varmbasäng än Borås badhus har. Lite mer barnvänligt är det oxå på lilla badhuset. Efter två timmar badande var magarna hungriga så vi tog in på närmaste pizzeria och åt.

En perfekt familjedag med massa mys <3

Kram

Simon står och kollar in dem som badar. Hugo ville inte vara med på kort.

:)

Av Emelie - 23 januari 2013 09:53

Hej svejs,

Vilken underbar dag att vakna upp till. Solen lyser och barnen har sovit hela natten utan att vakna en enda gång. Har verkligen fyllt på mitt energiföråd och förkylningen är nästan borta.

Jonas är ledig idag (då han jobbar helgen) så vi funderar på att ta en tur på stan och sedan åka och bada med barnen.

Just nu ligger dem och myser med varandra på en kudde på golvet. Lite kläder på så är vi redo för dagen.

Kram

Våra fina killar <3

Av Emelie - 22 januari 2013 21:54

Älskar den hät bilden som jag tog idag! Det verkligen lyser syskonkärlek. Sedan är dem även syskon matchade i kläder. Tack igen Susanne och Hasse för de fina tröjorna :) passar killarna fint! (Tröjorna kommer från mitt favorit märke när det gäller barnkläder. Underbar kvalité, fina färger och mönster)

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards