Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie - 13 januari 2013 20:22

Ikväll fixade Jonas mys middag till oss. Fetaost fylld kyckling med rotfrukter och sås. Självklart hade han även tänt ljus och dukat extra fint. Maten smakade så gott!

Detta var precis vad jag behövde, lite extra kärlek!

Hoppas din söndag varit bra :)
Kram

Av Emelie - 13 januari 2013 09:13

God morgon,

Här sov vi enda till kl 8 idag, aldrig hänt innan och speciellt inte att killarna vaknar samtidigt. De har för övrigt sovit i vår säng inatt då Jonas jobbat natten. Det kanske oxå hade en bidragande faktor till sovmorgonen. Gött är det iaf :)

Jonas ska sova en stund och sedan får vi se vad som händer. Känner mest för att bara vara idag, just nu är set - 6 här. Simon gillar inte när det är så kallt, så det kanske bara blir en snabbis ut idag.

Nu äta frukost med mina bästa killar <3

Av Emelie - 12 januari 2013 15:45

Hejsan,

Har precis fått ordning här hemma (igen) då vi får fika besök i eftermiddag. Är ett par kompisar till oss som ska komma hit, var jätte länge sedan vi sågs så det ska bli kul. Jonas bakade några kakor ur sin lchf kokbok han fick i julklapp. Även denna gången lyckades han och självklart ska vi bjuda på dessa :)

Ses!
Kram

Av Emelie - 11 januari 2013 21:02

Hej,

Sitter ned sjunken i soffan. Haft en perfekt dag. Började med att killarna sov enda till klockan 07. Sedan tog jag mig lite egentid på stan och killarna fick lyxig pappatid.

Vi blev bjudna på middag hos mamma och pappa idag när mamma ringde och hörde hur det var. Så där har vi varit och hälsat på i eftermiddags. Även Hanna och Stella var där så jag fick stilla mitt moster begär efter söta Stella. Så mysig hon är! Hoppas vi kan få många fina minnen ihop och extra kul är det att kusinerna nära i ålder.

Ska påbörja min bok jag fick utav tomten. Har varit sugen på boken länge och jag kan nog inte hålla mig längre...

Ses!
Kram

Av Emelie - 10 januari 2013 22:15

Hej hej,


Dagen började jag och Simon med att ta en härlig lång morgonpromenad på ca 2 timmar. Simon sov gott i vagnen under nästan hela promenaden och jag fick rensat huvudet på tankar. Så skönt, ny energi tankades.

Sedan hade vi även inplanerat ett bvc besök för Simon. Växt precis som han ska och nu väger han 9,7 kg och är 74 cm lång. Min lilla prins börjar bli stor nu...


Har surfat runt lite på nätet och hittat min morsdagpresent. Ja jag är ute i god tid =) Jag älskar att bära mina närmaste älskling nära och vad passar då inte bättre än en ring? Jonas sitter ju redan på vänster fingret, därför skulle det passa fint att ha killarna sittandes på höger. Hittade en ring som föll mig i smaken, och som jag även visade Jonas. 


Imorgon är det fredag! Så gött!!

Kram


Ringen som jag önskar mig. Tänk er Hugo och Simons namn istället för frieri. Bilden är lånad från älskadebarn.se

 

Av Emelie - 10 januari 2013 07:34

Godmorgon,

Simon somnade igår strax efter kl 20 och vet ni vad, han sover än (kl 7:30)! Bara jag uppe än så länge. Vaknade av mig själv kl 07 vilket betyder att jag är utvilad. Så gött!!

Natten har varit helt okej, Simon ville ha mat vid 23:30 och sedan la jag honom i mitten av vår säng och han har inte gjort ett ljud ifrån sig. Så idag blir nog en perfekt dag!

Nu väcka Hugo, dagis idag och sedan tar vi helg! Gött!!!
Kram

Av Emelie - 9 januari 2013 20:25

Om det finns högre makter som kan höra mig, så kommer här ett brev till er:

I natt hoppas jag att ni kan ge Simon sammanhängande sömn. Att både han, jag och Jonas får sova utan att vakna var 40 minut som vi gjorde i natt. Att vi i morgon får vakna till en ny dag med massa positiv energi. Det hade varit så skönt. Jag hoppas inte att det är för mycket begärt och kan vi tumma på det??

Godnatt och tack på förhand!
Bästa hälsningar Emelie

Av Emelie - 9 januari 2013 11:47

Hej,

Nu är vi hemma efter ett besök på vårdcentralen. Visst stämde min känsla: öroninflammation på vänster öra så det blev en pencillinkur på 5 dagar. Doktorn önskade oss även en godnatt sömn inatt, undra om han såg mina ullaredskassar under ögonen?

Simon sitter och äter lite smörgåsrån. Får bli sånt jag vet går ner nu när han är lite nere...
Hämta Hugo älsklingen om ca 2 timmar och sedan kommer Jonas hem då han slutar tidigt idag.

Over and out!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards