Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie - 9 januari 2013 07:16

Hej,

Usch ännu en natt med mini lite sömn. Misstänker att det är öronen som spökar på Simon. Ska ringa vårdcentralen strax och försöka få en tid så att de kollar över honom. Tycker så synd om honom; han vill så gärna sova men så går det inte.

Nu väcka Hugo, så vi hinner till dagis.
Kram

Av Emelie - 8 januari 2013 22:58

Ligger i sängen och hör hur mina fina killar andas. Är så lycklig att få ha dessa tre underbara killarna runt omkring mig dygnets alla timmar, är dem inte det saknar jag dem otroligt mycket!

Jag tror mycket på ödet. Till exempel hade inte Jonas varit på den där festen den där kvällen när jag såg honom för första gången, hade det nog inte varit vi. Våra fina barn hade inte heller varit en del av mitt liv.
Hade jag aldrig ringt till Manpower den där dagen i oktober för två årsedan hade jag inte besuttit den kunskap och de erfarenheter jag har idag.

Nu hoppas och önskar jag att ödet tar mig med på en väg som bringar tur, trivsel, glädje och mycket kärlek. År 2013 kommer bli ett av de bästa åren, så är det bara. Punkt! Slut!

God natt!
Imorgon tar vi nya tag...
Kram

Av Emelie - 8 januari 2013 17:26

Hej,


Vilken natt, har varit helt slut hela dagen. Simon kom verkligen inte till ro förens klockan var 05. Antagligen var han helt slut och orkade helt enkelt inte böka runt mer. När klockan ringde vid 07 gick Jonas upp och fixa Hugo till dagis. Jag och simon vaknade vid 08:15. 


Hugo hade hur mycket som helst att berätta när jag hämtade honom. Hur hans kompisar hade haft det över julen, vem som hade fått störst julklapp m.m Han frågade när vi gick hem hur många timmar det var kvar innan vi ska gå till dagis igen. Så skönt att han trivs och tycker att det är roligt. 


Middagen står i ugnen: falukorv i ugn med potatismos. Enkelt, kände att det får vara så idag. Simon har ätit lite bättre idag så förhoppningsvis är han frisk och på benen snart igen. 


Får kolla till middagen, ses och hörs!

Kram



Av Emelie - 7 januari 2013 14:50

Hej,

2 timmar senare; Hugos rum är rensat och städat. 2 svarta soppsäckar blev det med trasiga saker. Känns så fantastiskt skönt att ha rensat. Till och med Hugo sa att: " vilket trevligt rum jag fått".

Ska strax ta på oss allihopa och bege oss till biblioteket. Hugo är sugen på att låna några böcker och kanske någon film. Skönt att ta en promenad :)

Kram

Av Emelie - 7 januari 2013 11:30

Hej,

Simon är inne på sin tredjedag med feber. Den ligger stadigt mest hela tiden och går ner lite när han får alvedon. Igår kväll kom förkyldning vilket bidrog till att han i natt hade en liten tendens till krupp, så vi satt insvepta i ett täcke under ett fönster så det kom in frisk luft. Det hjälpte och Simon kom till ro och sov något sånt där.

Vid 7:30 byte jag och Jonas av så jag fick sova ordentligt några timmar. Behövdes efter att bara ha slumrat mig igenom natten.

Hugo är iaf pigg och glad. Sitter och spelar lite data. Han blir duktigare och duktigare, min stora prins!

En dusch och sedan kaffe så jag vaknar till liv!
Kram

Av Emelie - 6 januari 2013 16:46

Hej,

Idag har vi fått upp en ny lampa över köksbordet och det blev så bra! Tack snälla Mats för hjälpen, det gjorde du bra. I bakgrunden av fotot (som du ser nedan) är den nya köksgardinen. Erkänn fin? Det står: " home is where the heart is & my heart is at home with you" på gardinen.

Simon har varken blivit bättre eller sämre tycker jag. Fortfarande varm och ingen direkt matlust. Men vem har det när man är sjuk? Får hoppas att det vänder imorgon :)

Kram

Av Emelie - 6 januari 2013 08:48

Simon har varit varm och sovit oroligt inatt. Satt med honom i soffan i 2 timmar och strök honom över ryggen, det fick honom att slappna av och sova en stund.

Bästaste Jonas tog Simon vid 05 tiden och jag kröp ner bredvid Hugo. Så jag fick sova ordentligt fram till kl 8:15 innan han behövde åka till jobbet.

Simon är varm, lite rosslig i bröstet tycket jag och ledsen till och från. Får se vad det blir av det här...

Kram

Av Emelie - 5 januari 2013 18:45

Hej hej,

Hugo fick lekt med sina kompisar ute i 1 1/2 timme och Simon sov gott nedbäddad i vagnen hela tiden. Har tagit febern några gånger under eftermiddagen och den har inte varit högre än 38,5.

Vet inte om det är tänderna där uppe som spökar eller om det är öroninflammation? Simon har tagit sig mycket på öronen idag...
Mamma magkänslan har inte gett mig några tecken än. Annars är man bra som mamma och känna på sig saker och ting.

Jonas slutar jobba om ca 20 minuter och är hemma till 19:30. Ska bli skönt att bli två hemma, inte helt lätt med en sjukling och en som är frisk. Ibland önskar jag att jag kunde klona mig...

Kram

Lite soffhäng!!

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards