Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Emelie - 18 mars 2013 20:17

Tja,

Barnen blev mer vilda än tama ju mer klockan blev efter lunch så jag tog mig i kragen och åkte till kyrkis med dem. Det var nog tur, för de hade super skoj och var ganska trötta när vi kom hem. Hemma väntade Jonas som kommit hem från jobbet vilket fick Hugo och Simon och lysa upp som två solar.

Nu sitter jag själv i soffan (Jonas och barnen sover) och tittar på familjen annorlunda och förundras hur de orkar och får ihop vardagen. Visst allt får vi inte se, och det är nog en del trots, tjat, bråk och middagspanik hos dem oxå. Så nu ska jag njuta av tystnaden och egentiden!

Kram

Av Emelie - 18 mars 2013 13:01

Hej,

Fy 17:on vad det blåser ute. Lockar inte alls att lämna hemma i dag och det dåliga samvetet kryper sig på. Öppet kyrkis finns, men känner inte för att chansa, tänk om vi blir sjuka. Har räckt med det som varit känner jag. Sedan vet jag att barnen inte tar skada av att vara hemma och ibland kan det vara nyttigt att bara vara och till och med ha tråkigt. Funderar på om vi ska måla sockerlösningsmålningar? Hugo tyckte det var roligt sist. Eller baka något kanske?

Kram

Av Emelie - 18 mars 2013 07:25

God morgon,

Barnen vaknade kl 05:50 och sedan dem gick upp har de små bråkat med varandra, så ingen av dem har väl sovit klart egentligen. Bara att ta fram tålamodet.

Det ser ut att vara jätte skönt ute, men efter att tittat på termometern är det nog inte så skönt som det ser ut. Hugo är ledig från dagis och jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Får titta på nätet vad som erbjuds.

Kaffe time med frukost!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards