Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Emelie - 25 mars 2013 21:14

God kväll,

Våffelkalaset var väldigt trevligt och det gjordes en hel massa våfflor och jag lovar; ingen gick härifrån hungrig. Var precis vad jag behövde, lite omväxling i vardagen och ingen seg/okej/tråkig måndag.

Barnen och Jonas sover redan och jag ska fixa bort dem sista spåren av våffelkalaset, sedan ska jag oxå lägga mig. Hoppas så på att Simon väljer att sova i natt och inte gör en natten som var i repris. Han var nämligen uppe i tre timmar. Så vi tittade på lite tv och bara tog det soft. Kände mig mer halvdöd än levande i morse när han kvitterade redan kl 05:50 och det var god morgon.

Men varje dag, minut, sekund, timma och år har sin charm med barnen. När de väl sover bra om nätterna kommer vaken nätterna tänkas tillbaka på att det var ju rätt mysigt att vara uppe just den där natten. När man står och är mitt i det så kan det kännas hopplöst, mega jobbigt och alldeles underbart.

Godnatt!
Kram!!

Av Emelie - 25 mars 2013 14:21

Så där ja - då var riset, äggen och fjädrarna på plats. Detta fantastiskt fina påskris är designat av Emelie och Hugo. Nu ska vi njuta och hoppas få se små gröna blad och få lite mer längtan efter våren.

Kram

Av Emelie - 25 mars 2013 13:23

Hej,

Hemma igen efter handlingen och det gick smidigt med två barn. Har man knepen bara så är det inga konstigheter. Där vi handlade i dag hade dem jordgubbar för 10 kr asken, så jag handlade 5 askar. Gav Simon en när vi kom hem och han blev helt till sig, det godaste han ätit tror jag. För just nu står han och äter små bitar ur en skål och fy katten var arg han blir när man tar en. Hugo knaprar päron och inte vilket päron som helst utan conferans ska det vara.

Är glad att Hugo och Simon är så lätta när det gäller mat och frukt. Äter det mesta.

Här vi termometern 5 grader så när frukten är uppäten blir det ut i solen och plocka påskris.

Kram

Av Emelie - 25 mars 2013 06:47

God morgon,

I dag är det våffeldagen enligt kalendern och jag har fixat lite våffelmys för föräldrar och syskon med respektive och barn hemma hos oss i eftermiddag. Tyvärr kunde inte någon från Jonas sida komma, men det kommer fler gånger.

Jag och barnen ska därför handla lite nu på förmiddagen så som sylt, grädde, våffelsmet och lite annat. Får bli en sväng ut oxå så barnen får springa av sig lite.

Frukost med en stor kopp kaffe!
Kram

P.s Maria, jag tar den stora blåa kattmuggen :) D.s

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards