Alla inlägg under mars 2013

Av Emelie - 11 mars 2013 19:23

Hej,

Efter lunch idag klädde vi på oss ordentligt och gick ut och hängde på lekplatsen tillsammans med Hugos kompis Z och D med föräldrar. Vädret var skönt om man stod i solen, ska tilläggas. När vi kom in igen hade vi varit ute i tre timmar! Tiden sprang verkligen i väg där.

Hugo ligger nedkrupen under en filt och med kudde i soffan. Simon sover, han har varit som ett klistermärke på mig hela kvällen. Trött, grinig och inget har varit bra. Han somnade efter mycket om och men i min famn. Så han känner nog av sprutan han fick tidigare i dag :(

Kram

Av Emelie - 11 mars 2013 12:40

Simon har fått en liten för kärlek till väskor just nu. Alla väskor är perfekta i hans ögon och så roliga att bära runt på. I morse hittade han en av mina bhar och hur bra passade inte den som väska?

Han har haft på sig den en stund nu och går runt och tycker han är så fin! Söta Simon :)

Kram

Bvc

Av Emelie - 11 mars 2013 10:25

Hej,

Hemma igen från Bvc. Simon hade gått upp bra och väger nu 10,2 kg och är 77 cm lång. Följer sin kurva mycket fint vilket känns skönt. Han fick även två sprutor. Den första sa han ingenting till men den andra kom det lite tårar. Får se om han blir påverkad eller inte?

Jonas är och klipper sig, Simon sover i sin säng och jag och Hugo sitter i soffan och kollar djungelhjul. Är ganska kallt ute idag och det lockar inte direkt att gå ut om jag ska vara helt ärlig. Får se vad vi hittar på i eftermiddag.

Kram

Av Emelie - 10 mars 2013 20:38

God afton,

Barnen sover och Jonas är på väg hem från jobbet. Dagen har varit bra och vi har hunnit med massa.

Först åkte vi hem till Mats och Erika och tog en förmiddags kaffe. Åkte därifrån och till deras nya lägenhet där vi tittade på hur fint köket hade blivit. Kommer verkligen bli kanon bra när alla rummen är klara. Efter det åkte vi till mamma och pappa och Hugo och Mats tog sig en sväng med fyrhjulingarna. Det var det enda Hugo pratade om i bilen hem, hur gött det var att få köra lite igen. Han har verkligen saknat det.

I morgon väntar Bvc besök för Simon med vaccination. Ska bli kul och se hur lång och hur mycket han gått upp sedan sist. Hugo är ledig från dagis och Jonas är ledig efter att ha jobbat helgen. Får bli en mysig familjedag <3

Kram

Av Emelie - 10 mars 2013 07:19

Godmorgon,

Melodifestivalen igår, vad tyckte du? Jag tyckte faktiskt att rätt låt vann. Robin var riktigt duktig och låten är rätt bra. Nu hoppas jag att det går lika bra i stora finalen i maj.

Mats ringde i går och frågade om det var okej att ha en morbror dag med Hugo. Självklart och Hugo blev överlycklig när han hörde det. Planerna för deras dag är att åka på fyrhjuligs utflykt i skogen. Nu börjar ju äntligen snö och isiga stigar försvinna. Vädret är ju kanon så bättre kan det nog inte bli. Själv tänkte jag ta mig en lång promenad med Elin och Simon i vagnen och njuta av det fina vädret vi oxå.

Jonas är redan uppe med barnen och jag ligger och drar mig i sängen lite. Simon var vaken i två timmar inatt så jag känner mig lite små seg. Lite kaffe brukar ju få en att vakna till.

Kram!!

Av Emelie - 9 mars 2013 19:18

Hej,

Sitter och laddar i soffan med ett glas rött inför melodifestivals finalen. Hoppas att svenska folket väljer någon bra som kan ta hem allt i år igen. Det hade varit grymt!

Kalaset var mega trevligt och barnen hade riktigt skoj. Tårta, skattjakt och lekar så Hugo var mega nöjd. Simon var bra trött när vi kom hem, men jag lyckades hålla honom vaken till kl 18:45. Bra kämpat av oss båda. Hoppas på en bra natt.

Glöm nu inte melodifestivalen kl 20!
Kram

Av Emelie - 9 mars 2013 07:23

Godmorgon,

Simon och jag har sovit på madrassen nedanför sängen inatt och Simon har sovit i ett streck mellan kl 01-06. Känner mig hyfsad pigg i dag har ju fått sova 5 timmar i ett streck utan att bli väckt.

Jag och barnen ska på kalas i eftermiddag. Hugos kompis Z har fyllt 5 år och i dag ska han ha kalas för sina kompisar. Annars så händer det inte så mycket annat här. Simons förkylning är bättre och febern han hade i går är borta.

Lite frukost fixande!
Kram

Av Emelie - 8 mars 2013 15:05

Hej,

Jag och barnen har varit med mamma (barnens mormor) på stan. Hugo fick i födelsedagspresent att få köpa fotbollsskor som han ska ha ute på gräsplanen. Vet ni hur svårt det är att hitta ett par i storlek 31 och som faller herr H i smaken? Jätte svårt! Dem får inte vara helt svarta, inte heller helt gröna med gula streck på. Helst ska de vara orange i färgen eller guldiga.

Så jag tog och spanade in nätet för att se om någon sida sålde fotbollsskor. Fanns många sidor och när Hugo hittade en sko fanns den så klart inte i hans storlek. Får lägga detta lite åt sidan och ta nya tag i helgen. För ett par skor som faller Hugo i färg, mönster och form ska vi hitta!

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards