Alla inlägg den 15 april 2013

Av Emelie - 15 april 2013 22:42

Hej,

Den värsta chocken har lagt sig och jag börjar sakta ta in och förstå att mormor nu mer bor i himlen. Jag önskar att hon bara kom tillbaka för en kort minut för det var en liten sista sak jag skulle viljat ha sagt.

Tårar, tårar, tårar för att sedan skratta och allt känns som vanligt. Hugo har många tankar och funderingar. Vart är mormor Berit nu? Har hon det bra? Vad gör hon i himlen? Vi har varit samlade hos mamma och pappa idag oxå - väldigt skönt att kunna vara tillsammans prata minnen, gråta och skratta. I bilen på väg hem sa jag till Hugo att det är helt okej att fröknarna på dagis ringer mig om han skulle bli ledsen i morgon när han är där (han har själv beslutat att gå till dagis och vara med kompisarna). Då sa han: " mamma, det är inte jag som behöver vara ledsen mer, det är du mamma". Underbara och älskade Hugo, klok till tusen.

Har tänkt kolla upp lite böcker på biblioteket som skulle kunna passa till Hugo och som handlar om just döden och att förlora någon som man tycker mycket om. Lite lättare att förstå att mormor inte finns här nere på jorden mer. Att det inte bara är att ringa längre...

Så ta hand om varandra, säg det du tänkt säga så länge, för i morgon kan det faktiskt vara för sent!

Kram

Av Emelie - 15 april 2013 08:04

Har mobil igen - samma nr som innan!

Kram

Av Emelie - 15 april 2013 08:02

Hej,

Finns inte ord att beskriva hur ont det gör just nu, finns inte ord att sätta på den stora saknaden jag känner och att det faktiskt försvann en liten bit av mig själv igår. Har gråtit flera liter och det kommer tårar lite närsom.

Min älskade mormor finns inte mer! Hennes hjärta orkade inte slå mer. Min tappra kämpe till mormor som aldrig gav upp gjorde det igår. Är så glad att jag, Jonas och barnen var hos mormor i lördags. Vi åt lunch och fikade tillsammans, hon berättade hur stolt hon var över oss barnbarn och över mamma och min moster. Visste hon? Kände hon det på sig att det inte var långt kvar? Tankarna är många men hon fick som hon ville och det är det viktigaste! Hon lämnade oss med flaggan i topp.

Mormor om du kan läsa detta vill jag bara säga att: du var den bästa mormorn. Du ställde alltid upp och fanns alltid där. Du kommer för evigt ha en speciell plats i mitt hjärta! Ta hand om dig nu och jag vet att du mår så mycket bättre. Ses! Älskar dig!!

1000 kramar!!!

(Så jag kommer nog inte orka blogga lika aktivt på ett tag. Sorgen till mormor får ta den tiden det tar....)

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards