Alla inlägg den 30 april 2013

Av Emelie - 30 april 2013 22:41

Huvudet och kroppen känns tunga, ögonen bränner lite efter alla tårar. Avskedscermoni för älskade mormor hölls idag. Dikter lästes, fina ord om mormor sas och många tårar kom. Ceremonin var perfekt och precis så som mormor ville ha det.

Hugo och Simon var jätte duktiga under ceremonin. Simon kanske hade lite myror i rumpan men så kan det vara ibland. Hugo satt på sin stol, höll stolt i sin röda ros som han sedan la på kistan när vi skulle ta avsked. Det var då som Hugo inte kunde hålla sina tårar tillbaka utan då kom tårarna och han grät och grät. Det gick nog upp för honom att mormor Berit inte finns mer och det var jobbigt att se Hugo så ledsen då han inte visat det så tydligt innan. Men det är skönt att få gråta och minnas om vart annat. Jag ångrar inte att vi tog med barnen, för det var så mormor ville ha det - att vi ska vara tillsammans när det är lite extra kämpigt.

Nu väntar sängen och jag hör en dov röst ropa: sängen är jätte skön och du behöver sova efter en dag som denna.
Så god natt, vi ses i morgon.

Kram

Av Emelie - 30 april 2013 08:52

Likt en maskros på en äng ska du nu få flyga och känna dig fri igen <3

Hej,

Barnen har precis ätit lite frukost, försökte jag oxå men har ett konstigt illamående i magen. Huvudet känns tungt och jag skulle helst bara vilja dra täcket över mig. Tyvärr funkar det inte så. När det blir för jobbigt är det tur att vi många som tröstar och bara finns där. Får se om jag orkar skriva en rad eller två ikväll.

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards