Alla inlägg under april 2013

Av Emelie - 22 april 2013 19:31

Hej,

Sitter och taggar inför nattens arbete. Har sovit en massa idag så jag borde kunna hålla mig vaken. Jonas tog barnen på morgonen och jag har sovit hela natten mellan kl 21-10. Sedan sov jag även en eftermiddagslur i 2 timmar med Simon. Hugo och Jonas hade haft mys lunch tillsammans och pratat om örnar och sedan spelat lite dataspel. Var skönt för Hugo att få lite egen pappatid.

Hela familjen var iväg och fixade present till Stella som fyller 1 år den 3 maj och ska ha kalas. Presenten kommer bli toppen och kommer passa fint i sommar. Sedan var vi ute en stund på lekplatsen så barnen fick lekt av sig lite. Vädret har inte direkt lockat med regn till och från.

Lite kaffe och mys med familjen innan jag drar iväg.

Kram

Av Emelie - 21 april 2013 16:21

Hej,

Barnen och jag har varit ute och ute och ute! Så otroligt skönt att kunna götta sig i solen och titta på hur kul barnen har det ihop med sina kompisar. Har bara varit inne för lite lunch.

Idag är det en vecka sedan mormor tog farväl. Denna veckan har känts jätte lång och jag kommer ur bubblan lite mer för varje dag. Prata om det är bästa medicinen även om det med jämna mellanrum är jobbigt.

Njuta lite till av solen innan vi ska gå in :)
Kram

Av Emelie - 20 april 2013 19:18

Hej,

Jösses vad vi har varit ute idag! När vi var på Bvc för 4-års kontroll med Hugo förra året sa vår Bvcsköterska att det är viktigt att barnen är ute minst 40 min om dagen. Det är vi och lite till!

Gick ut kl 10 till lekplatsen och möte upp Hugos kompisar med föräldrar. Kl 12:30 in för lunch och sedan ut igen kl 13:30. Kände vid kl 17:00 att det fick räcka, behöver komma in och få barnen att varva ner och göra kväll.

Mormors dödsannons var i tidningen idag. Fick en klump i magen och det blev liksom lite mer verkligt att mormor faktiskt inte finns mer. Älskade, fina och saknade mormor. Solen och våren som hon längtade och väntade på, för att få börja fixa på sin altan. Usch nu kommer tårarna igen!

Kram

Av Emelie - 19 april 2013 07:37

God morgon,

Haft barnen i min och Jonas säng så han har sovit på madrassen på golvet. Hugo vaknade och var orolig och lika så Simon vid 23:30 tiden. Lite strykningar över deras ryggar fick dem att komma till ro igen och sedan har båda sovit utan att vakna och så även jag. Skönt! Så kl 07 var det morgon här.

Vädret se just nu inte super kul ut. Hugos lekplatskompisar är lediga i dag så lite lekplatshäng blir det innan lunch. Men först frukost :)

Kram

Av Emelie - 18 april 2013 19:52

Hej hej,

Nu äntligen kan jag säga vad jag haft lite hemligt: jag har fått jobb inom hemtjänsten och deras larmpatrull på natten. De ringde idag och frågade om det fanns möjlighet att jobba mån,tis och onsdag natt. Klart jag vill, kände att det nog är bra att komma hemifrån och tänka på något annat. Här hemma blir det lätt att mormor är i tankarna större delen av dagen.

Så Jonas tar över föräldraledigheten några dagar nästa vecka. Sedan får vi se hur mycket jag får lov att jobba innan det är dags att starta sommarschemat på riktigt. Hoppas på lite lagom.

Nu blir det lite tv innan sängen. Hoppas jag sover bättre än i natt...
Kram

Av Emelie - 18 april 2013 11:50

Hej,

Haft lite egentid och snickrat ihop 5 stycken armband. Blev himla nöjd faktiskt och nu fattas bara att man är lite sommarbrun oxå. Jag köpte pärlorna på tradera för totalt 25 kr (frakt + budet). Budade även hem lite pärlor till Hugo så han oxå kan pärla om han blir sugen. Han har påbörjat ett armband på dagis till mig vet jag.

Strax kommer Mats hit. Hänga lite tillsammans...

Kram

Av Emelie - 18 april 2013 04:07

Mitt i natten...

Sitter uppkrupen i soffan med en filt och kan inte sova. För många tankar och funderingar. Vaknade av att jag grät och jag tror att jag drömde om mormor. Kramen jag fick i drömmen var lite extra hård, precis som om personen jag kramade viste och sa hejdå, en gång för alla.

Gör så ont i mitt hjärta till och från att jag aldrig mer ska få träffa mormor. Är glad att mormor fick vara med och ta del utav mina tre viktigaste dagar i mitt liv: när jag gifte mig med Jonas, när jag blev mamma till Hugo och Simon.

Minns det som igår när mormor ringde till mig när jag låg på bb och hade blivit mamma till Hugo. Hur glad och stolt hon lätt i sin röst att hon hade blivit gamlemormor.

Får försöka sova igen. Släppa tankarna för en stund...lättare sagt än gjort!

Kram

Av Emelie - 17 april 2013 15:37

Hej,

Det var riktigt mysigt att hänga på stan med Hanna. Fick köpt det som jag skulle så som nya kalsonger och skor till Hugo. Nya sandleksaker till barnen och även puttekulor till Hugo. Det är det nya nu. De spelar kula, Hugo och hans polare, så nu har han 1 kg puttekulor att spela med. Han blev helt till sig när han såg dem. Kändes skönt att se Hugo så glad efter allt som hänt.

Strax åka på kalas till Mats :)

Ugglan och Hugo spelar kula :)

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards