Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 18 maj 2013 11:29

Hej,

3 fullpackade bilar och 12 personer - äntligen, Danmark here we come!

En veckas semester med nära och kära ska bli skönt. Sola, hänga vid poolen och havet och någon utflykt kanske. Bara göra det man känner för just nu. Tyvärr är det ganska dyrt att surfa på mobilen utanför Sveriges gräns så jag får se hur det blir med uppdateringen här, men titta in endå vetja. Annars ses vi tidigast om en vecka!

Ses! Puss & kram :)

Av Emelie - 17 maj 2013 13:00

Hej,

Efter att ha packat klart nu på förmiddagen ( jösses vad saker som ska med!) drog vi till almenäs och möte upp Hugos dagiskompis O med pappa. Barnen lekte på båten som de byggt där och Simon åkte nog rutschkanan minst 20 gånger - upp och ner!

Så nu väntar vi bara på att Simon ska vakna så vi kan åka till hällingsjö, landa lite innan det blir studentfest.

Kram

Av Emelie - 16 maj 2013 22:09

Hej,

Vilken sommarvärme vi haft idag, super gött! Jag och barnen gick ut kl 14 och sedan kom Jonas och möte upp oss strax innan kl 17. Så det blev några timmar till ute innan vi gick in vid 19:30. Barnen var så trötta så det blev lite kvällsmat och sedan somnade dem gott.

Packningen är klar. Nu ska den bara packas in i bilen imon. Vi sover hos mamma och pappa då det är student i Ubbhult i morgon eftermiddag/kväll. Känns meningslöst att åka hem när vi ändå ska träffad i hällingsjö på lördag allihopa för att packa in oss i tre bilar. Ska bli så skönt att komma iväg, bara vara och ha det mysigt efter allt jobbigt som varit nu.

Underbara Jonas kom hem och överraskade med fina rosor till mig idag, bara så där! Blev helt varm i kroppen och så glad. Kärlek!

Nu blir det sängen även för mig!
Kram

Av Emelie - 16 maj 2013 10:59

Hej,

All ute lek på eftermiddagarna gör att barnen sover bra om nätterna (båda har sovit hela natten) och tar till och med sovmorgon. Idag vaknade barnen kl 7:50 och Hugo ska vara på dagis till 8:30. Det var lite små stressigt i början, men vi hann. Tur att vi har nära till dagiset, tar max 5 min att gå.

Barnens och min packning är så gott som klar. Har två tvättar kvar som ska tvättas och torkas och som sedan ska packas med. Bara Jonas som har hela sin packning kvar. Men han är ju man och det brukar ju gå fort ;)

Ses!
Kram

Av Emelie - 15 maj 2013 20:16

Hej,

Då var snart onsdagen oxå slut. Barnen sover redan efter att ha varit ute större delen av eftermiddagen ( 3,5 tim blev vet) i det sköna vädret. Det tar på krafterna att cykla, gunga, åka bobbycar, gräva i sandlådan och gå på utforskar färd.

Imorgon måste jag ta tag i packningen. Har gjort listor på vad som ska med, vem som ska ha med vad. Kommer jag bara igång så går det fort.

Nu arga snickaren :)
Kram

Av Emelie - 14 maj 2013 21:20

Hej hej,

Dagen har svischat förbi, som vanlig! Vädret var inte kanon kul på förmiddagen så jag satte igång och bakade lite med Hugo och Simon. De hjälpte till och knäcka ägg, måtta upp 2 dl mjöl, socker, kakao med mera. Resultatet blev kladdkakemuffins och två söta små skitgrisar som slickade skålen. Muffinsen passade bra till kl 15 kaffet och lagom till detta drog regnet bort och solen tittade fram.

Så vi hoppade i skorna och på med jackorna och drog ut i ca 3 timmar. Hugo och Simon åkte bobbycar. Det är det nya nu och Simon skrattar gott åt Hugos sladdningar och när han åker förbi i väldans fart. De har roligt ihop fast de kan (redan) bråka ganska bra med varandra ibland. Men jag vet att de älskar varandra!

Barnen sover och det gör Jonas oxå. Så jag ska njuta av lugnet, kolla lite tv innan jag lägger huvudet på kudden.

Godnatt!
Kram

Av Emelie - 14 maj 2013 08:31

God morgon,

Båda barnen sov till kl 8 idag, så jag passade på att dricka kaffe i lugn och ro då jag vaknade av mig själv 7:15. Killarna har sovit med mig i vår säng. Jonas skulle upp tidigt idag då han började redan kl 05 imorse och passade då på att sova i Hugos säng istället. Alla sammanhängande timmars sömn man kan få är jag glad för och hur man får dem är mindre viktigt!

Ska fortsätta beta av listan jag påbörjade igår inför resan till Danmark som bär av på lördag. Tvätta, ringa några samtal, besöka mitt gamla jobb för att lämna lite papper med mera. Vad vore livet utan listor?

Lite mer kaffe och sedan starta dagen tror jag :)

Kram

Av Emelie - 13 maj 2013 22:15

God kväll,

Lite egentid i kväll resulterade i att jag fick ett infall och plockade fram symaskinen och sydde en ny sittdyna till Simons vagn. Blev riktigt nöjd med resultatet, för att vara första gången jag syr en dyna. Kanske får sy en dyna till, men då får det bli en dyna som han kan ha till hösten.

Nu sova, imon är det nya projekt som ska sys :)

Kram



Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards