Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 13 maj 2013 14:31

Hej,

Barnen tog sovmorgon idag, Hugo sov till 7:30 och Simon sov till 8:30! Aldrig hänt att Simon sovit så länge, inte så konstigt då båda kom i säng lite senare än vanligt. Men det var mysigt att ha dem sittandes i soffan.

Just nu är vi och hälsar på Jonas mormor. Vi slog på stort och åt lunch ute. Hugo var sugen på friterade räkor i sötsursås, så det fick bli Kina restaurang. Efter restaurangbesöket strosade vi lite på stan och tittade in i en affär där Hugo handlade stans största penna. Strax lite mer kaffe i magen :)

Kram

Av Emelie - 11 maj 2013 18:54

Hej hej,

I dag har vi på börjat städningen och flyttningen av alla mormors saker. Kändes konstigt att komma hem till henne och hon inte var där. Man väntade liksom på att hon skulle öppna dörren och säga "hej är ni här".
Kändes skönt att få vara i lägenheten en sista gång och bevara mormors möblering i minnet och låta henne leva där från och med idag.

Sitter och har lördagsmys med Hugo och Simon. Jonas är strax på väg hem från jobbet (hans arbetshelg) så är vi hela familjen samlade tillsammans igen. För det viktigaste här i livet är familjen! Oavsett om det är släkt eller familjen jag och Jonas har gjort tillsammans.

Kram





Av Emelie - 10 maj 2013 19:44

När posten dök ner i brevlådan i dag låg det ett paket adresserat till mig. Öppnade och i låg en ring med barnens namn på. Blev så himla glad, precis vad jag önskat mig en tid. Jonas kan överraska han :)

Kram

Av Emelie - 10 maj 2013 15:16

Hej,

Såg i dag att björkarna utanför vårt köksfönster börjat bli gröna. Löven kommer så sakta och snart är det grönskande grönt! Vackert!

Barnen och jag har fruktmys just nu efter att ha varit och handlat. Hugo önskade fiskgratäng med räkor och potatismos till middag och eftersom allt inte fanns hemma fick det bli en sväng till affären. Tvätten som jag hängde ut på balkongen i morse är redan torr, ska passa på att starta igång en till. Underbart att kunna torka tvätt ute :)

Ha en underbar fredag!
Puss och kram

Av Emelie - 10 maj 2013 07:49

God morgon,

Gårdagen var jätte trevlig :) Den börjades hemma hos Hannah och Daniel. Vi åt lunch tillsammans, lite kaffe på det och sedan tittade vi på kort från deras USA resa. Vilka landskap och byggnader det finns i landet over there. Blev lite sugen att själv få åka dit men det får bli när barnen är större. Hugo och Simon fick jätte coola skor (tack igen!) så nu är dem snyggast i Borås på fötterna.

Efter Gbg besöket var vi bjudna till min farmor och farfar på grillmiddag med min stora familj som Hugo säger. Det innebär att: mamma, pappa, Hanna, Daniel, Stella, Mats, Erica, Elin och Oscar ses. Även min faster och hennes familj var där så vi var en hel massa. Mysigt tycker jag!

Idag är det fredag och Jonas jobbar hela dagen...Ska handla fredagsmys med barnen och sedan får det bli utehäng. Hoppas din fredag börjat bra :)

Kram

Av Emelie - 8 maj 2013 19:49

Hej,

Är hemma igen efter att ha varit och grillat hos ett par kompisar. Simon var inte på bästa humöret då han bestämt sig för att hoppa över eftermiddagsvilan och bara sovit 40 minuter på förmiddagen. Men vi hade trevligt allafall.

Annars så har det varit en vanlig dag med tvätt, plock, laga lunch, hämta Hugo från dagis. Imorgon bär det av till Gbg och hälsa på Jonas bror och hans sambo. Trevligt!

Kram

Av Emelie - 7 maj 2013 19:24

Hej,

Jösses vilket underbart väder vi haft idag med sommarvärme och allt. Så jag och barnen har varit ute från att jag och Simon hämtade Hugo på dagis till kl 18:15, blev nästan 5 timmar ute.

Jag hade fixat med frukt och smörgåsar ut, så vi tog picknick i gräset vid lekplatsen på en filt i skuggan. Barnen tyckte det var roligt och mysigt att sitta där i gräset, lite omväxling gör gott. Hugo och Simon lekte taxi med varandra. Hugo körde och Simon fick åka med. Tills Simon inte hade några pengar kvar, då fick han hoppa av och lifta hem. Hugo har fantasi han :)

Nu ska jag bara försöka få dem att varva ner och få dem att inse att det strax är läggdags fast att det är ljust ute. Inte helt lätt och Hugo argumenterar gärna att det är inte läggdags nu, då det inte är natten än. Ska bli lite skönt med sommarlov om en månad för Hugo. Inga tider att passa till dagis och det gör inget att de är uppe lite längre.

Ses & hörs :)
Kram



Av Emelie - 6 maj 2013 16:18

Hej,

Trött som bare den då Simon hållt mig vaken mer eller mindre hela natten. Han har sovit med 20 minuters intervaller, varit vaken 40 min, somnat om sovit ca 20 min och sedan vaknat igen. Såg nu på eftermiddagen att han har 4 kindtänder på väg upp. Kanske är dem som är boven i dramat!?
Snoret flödar och febern kommer och går så det kan mycket väl vara tändera. Grinigt till max är det iaf och Simon vill bara vara i famnen. Ska ge honom lite Alvedon som förhoppningsvis tar bort det onda.

Annars händer det inte så mycket mer här. Försöker hålla mig vaken och hålla en trotsig Hugo på gott humör.

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards