Alla inlägg den 16 september 2013

Av Emelie - 16 september 2013 21:01

God afton,

Barnen sover efter en dag med besök hos Jonas mormor. Hugo var så nöjd med besöket då dem hade åkt spårvagn. Det hade varit så häftigt! Älskade barn, bussar, tåg och spårvagnar är ett stort intresse hos Hugo. Lekplats häng hade det oxå blivit en stund.

I eftermiddag var det dags för tandläkarbesök för mig, Simon och Hugo. Hugo hade jätte fina tänder och hade fått en av de fyra 6-års tänderna. Kul! Simon däremot vägrade öppna munnen, men tandläkaren gjorde ingen större grej av det. Det är därför vi går hos privstist, dem försöker inte gång på gång utan vill man inte så struntar dem i det när de är små. Att bygga upp ett förtroende tycker dem är viktigt, ingen ska vara rädd för tandläkaren. Själv hade jag lite tandsten annars var allt bra. Skönt! Så nu är vi besiktigade ett år framöver.

Nu lite tv innan det är dags för sängen.
Kram kram

Av Emelie - 16 september 2013 06:12

Godmorgon,

Klockan har inte ens ringt för väckning men uppe är jag då Hugo ropade 05:40 att han var kissnödig och kunde inte sova mer. Så nu ligger han framför tvn och kollar barnprogram.

Simon har kommit in i en jag-vill-helst-befinna-mig-under-ditt-skin period. Han vill vara nära hela tiden och sitta i knät och håller stenkoll vart man befinner sig. Nu mera ligger han i vår säng om natten, stoppar under sina små fötter under låret på mig och sedan vill han känna tyngden av min arm runt honom. Och han sover faktiskt hela natten utan vakna en enda gång, sover vi bäst så här, så sover vi så här. Sömn är ju A och O! Denna närhetsperioden är dels en utveckling hos Simon och brukar komma vid 1,5 års ålder och sedan tror jag även att nu när han börjat dagis oxå spelar in. Mysigt är det tycker jag allt!

Mörkt som natten är det och klockan är 06, bara att vänja sig att hösten tagit ett tag om vårt avlånga land. Att sommaren är över och ett skifte i utekläder måste göras. Såg när jag tittade igenom mössor att en del fått fötter, så tunna höstmössor måste inhandlas. Får bli en snabbrunda på stan under lunchen kanske? Får se vad som hinns med.

Dags att klä på sig, fixa till sig och sedan dra och jobba. Har längtar lite efter måndagen ska erkännas. Ingen söndagsångest här inte...

Hoppas din vecka börjar bra!
Kram kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards