Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Emelie - 9 oktober 2013 19:22

God afton,

Onsdag i dag och mitten av veckan. Sjukt fort veckorna går, känns typ som det bara är måndag och sedan fredag igen.

Hämtade två glada men lite trötta killar på dagis idag. Allt hade varit som vanligt och gått hur bra som helst. Skönt att den extra inskolningsveckan verkligen gav Simon en större trygghet och trivsel.
Väl hemma blev det middagsfix - lasange och god sallad till med frön och grejer i. Barnen åt som hästar! Kul när maten uppskattas.

Strax är det läggdags för barnen, dem ska upp tidigt och lämnas till frukosten i morgon. Sällan dem lämnas så här tidigt. Deras standard tid att lämnas är vid 9 tiden. Skönt för dem att starta dagen utan stress. Barnen sitter och har mysstund i soffa i Jonas knä. Bättre pappa till mina barn kunde jag inte fått! Påhittig, kärleksfull och lekfull.

Dags att fixa välling och få Simon i säng! Kram

Av Emelie - 9 oktober 2013 00:55

Sitter uppe i mörkret i soffan, har precis gett Simon lite välling, så nu sover han gott fram tills det är dags för barnen att gå upp, fixa i ordning sig och åka till dagis.

Jag somnade i soffan redan före kl 20 ikväll. Ibland är man extra trött! Beror nog på att sömnen ofta blir avbruten nattetid, jag går in för jobbet till 110 % och vill prestera bra, jobbar 100 % och sedan kommer jag hem och tar på mig mammarollen till 100%. När barnen väl sover för natten går luften ur en. Grejen är bara den att när detta händer och någon vaknar, som nu kl 00:15, känns det som om man sovit huuuuuur länge som helst.

Barnen, Jonas och en kompis till oss hade varit och badat på badhuset igår, när Jonas hade ledig dag med barnen. Nästan inget folk hade det varit och Hugo berättade stolt att han hade åkt den stora vattenrutschkanan minst 30 gånger. Så häftigt! Även Simon hade vågat sig på några åk sittandes i Jonas knä. Hugo var mega nöjd med dagen sa han innan han somnade igår kväll. Underbara barn!

På väg hem igår svängde jag in i en blomsterbutiken och köpte rosor till Jonas. Att uppskatta och visa lite extra kärlek behöver man ibland när det är som mest vardag. Stora och maffiga är dem, så vackra att titta på!

Nu ska jag krypa ner i sängen, på min sida, och hoppas på att det finns några centimeter över till mig att sova på. Hugo ligger nämligen i mitten av vår säng.
Kram kram!

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards