Alla inlägg under december 2013

Av Emelie - 18 december 2013 18:53

God kväll,

Då var det jullov för killarna, jag har tre arbetsdagar kvar, sedan väntar lite ledigt för mig oxå! Ska bli mysigt att vara hemma och mysa med familjen och bara vara!

I brevlådan idag hade det kommit ett brev som var adresserat till målsman för Hugo. Öppnade och inser att verkligheten kommer ikapp med storm steg; det ska väljas skola och fritids åt Hugo. När blev Hugo så här stor? Känns galet att han snart är 6-år och ska börja förskoleklass. Kändes som det var igår vi åkte in till förlossningen och med oss hem hade vi världens underbaraste Hugo. Kan jag stanna tiden? Bara någon timma eller så?

Ska mysa framför julkalendern med killarna, sedan är det godnatt iaf för Simon.
Ta hand om dig!
Kram

Av Emelie - 17 december 2013 21:07

God kväll,

Gick och la mig redan kl 20:35 igår då jag var så trött, men har jag känt mig piggare idag? Nej! Simon gillar verkligen att hålla sin mamma sysselsatt och vaken nattetid. Fick iaf sova 2,5 timma på raken innan han började svänga runt i sin säng. Jag väntar verkligen ut Simon, ihopp om att han somnar om på egen hand. Men det funkar ibland och ibland inte. Att sova bredvid mig är sista alternativet, då Simon gillar att sova själv. Jaja, det blir bättre med tiden, att få skriva av sig hjälper. Så tack för att du orkar läsa!

Annars händer det inte så mycket. Barnen går sista dagen imorgon på dagis och sedan har dem jullov till 8 januari! Ska bli skönt att slippa ställa klockan och alla måsten....

Nu är det godnatt!
Godnatt!!

Av Emelie - 16 december 2013 19:47

Hej,

Så där ja, då var julkorten fixade. I år blev det hela 35 stycken som ska postas. Så har du varit riktigt snäll kanske det kommer ett julkort hem skickat till dig på två små fina nissar. Traditionen att skicka julkort med barnen på är för 5:e året i rad, mysig tradition. Får se hur länge dem tycker att det är okej, när dem är 12 och 16 år gamla kanske det inte är lika populärt?

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan lägga mig. Regelbunden sömn har varit en bristande vara dem senaste veckorna. Simon som är orolig, drömmer och har sig. Förhoppningsvis är det över snart och han sover gott om natten igen.

Puss och kram

Av Emelie - 15 december 2013 22:19

Hej,

Ligger i sängen och försöker att sova. Går så där och det beror på att det är tre stycken som snarkar ikapp. Ska göra ett handtag efter inlägget här och be dem vända på sig.

Hugo, jag och Jonas var i väg på bio i eftermiddags och såg på flygplan. Riktigt bra var den! Värd att se! Simon passades av farmor Susanne och Hasse. Det är viktigt att killarna får egentid på tu man hand ibland.

Så bad, kvällsmat och lite tv så sov killarna. Dem var dock svåra att få i säng. Att komma upp imorgon tidigt kommer inte bli lätt...så är det ibland!
Sov gott!
Kram!

Av Emelie - 13 december 2013 21:00

Hejsan,

Decembers längsta dag är idag. Hugo vaknade redan vid 05:30 tiden, spänd inför luciafirandet på dagis. Firandet var så fint! Sista lucian för Hugo på dagis, nästa år blir det i skolan. Tiden går för fort, jag hinner inte med!!

Barnen sjöng så fint och Hugo sa sin vers perfekt och vad stolt jag var över honom! Killarna har gått i tomtekläder hela dagen, det hör ju liksom till.

Jonas är hos en killkompis på grabbkväll, så jag och barnen är själva hemma. Ska göra dem sällskap och krypa ner och vila ögonen några timmar. Ska bli skönt...

Trevlig lucia, kram!

Av Emelie - 12 december 2013 18:41

Hej,

Ibland känns livet så där riktigt underbart och idag är en sådan dag! Fick nämligen veta att jobbet vill ha mig på heltid fram till sista juni 2014. 60% i kreativa studion och 40% på coachning. Känns underbart att mina kollegor trivs lika bra med mig, som jag trivs med dem och arbetet som ska göras.

Sedan ringde chefen från hemtjänsten på natten och frågade om jag hade jobb eller inte, för hon kunde erbjuda ett vikariat. Eftersom jag har ett jobb nu, tackade jag nej. Men hon sa att jag mer än gärna fick jobba i sommar om jag kunde. Så om det inte blir förlängt på nuvarande jobbet har jag sommarjobbet fixat redan. Skönt att slippa oroa sig och år 2013 är nog mitt år (trots att mormor gick bort) allt rullar på och bitar faller på plats. Länge sedan jag kände ett sånt lugn inombords.

Blir att åka och handla fika till lucia firandet som är imon.
Kram

Av Emelie - 11 december 2013 21:31

Hej,

Då var det sjukstuga med ögoninflammation. Det är Simon som blivit drabbad och det rejält, kommer massa gegg, så jag blev uppringd av dagis att komma och hämta honom. Simon hade inte fått upp ögonen efter vilan, och det var rejält med gegg och ögonen var svullna när jag hämtade honom. Så det blev ett stopp på vårdcentralen oxå. Där tyckte dem att jag skulle fortsätta badda med bomullstuss och ljummetvatten. Blir det värre skulle vi ringa igen. Jag tyckte att det kanske vore bra med någon salva, men det tyckte inte läkaren.

Nu ikväll har jag smyg tvättat Simons elefant. Den har fått bada nästan varje dag denna veckan, så nu är den ren! Även bäddat med nya lakan, örngott och påslakan i alla sängarna. Inatt borde vi alla sova gott!

Hugo satt och skrev när vi väl kom hem och ropade från köket: " mamma, jag kan skriva massa ord nu". Blev stolt när jag tittade på pappret och såg att han både skrivit; Hugo, Anna, pappa, mamma. Taget rakt ur huvudet, Hugo vet hur det ska se ut. Så häftigt att se!! Nu ska kan bara knäcka koden för läs och skrivningen. Det tror jag inte kommer bli några problem.

Nu dags att sova!
Kram

Av Emelie - 10 december 2013 21:51

God afton,

Barnen sover efter mycket om och men. En del kvällar får man verkligen bekänna färg som förälder. Men så är det, visa dagar går smidigt andra inte.

Påtal om smidigt. En del morgnar är stressigare än andra. Imorse var en sådan och då tajmar det ju alltid in lite extrajobb. Råkade tappa ut min nessisär på badrumsgolvet och trodde att jag fick samlat ihop det mesta. Tyvärr råkade jag missa en maskara (japp har några stycken) och den hade Simon hittat, öppnar och gjort ett snyggt tigermönster med i sitt håret. Så Jonas hade fått ställa honom i duschen och tvättat av honom. Mindre populärt! Imorgon hoppas jag på en bra morgon med samarbetsvilliga barn, då det är jag som lämnar dem.

Hoppas på en bra natt! Natten som var hade nog Sinom ont i magen. Var orolig till och från och somnade först kl 03 ordentligt, då hade jag bäddat ner oss i soffan. Bättre att få några timmars sömn än inga alls och vart, det struntar jag i. Ska dra mig mot kudden nu.

Hörs! Kram!

Simon och hans tiger frisyr :)

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards