Alla inlägg under december 2013

Av Emelie - 8 december 2013 15:25

God eftermiddag,

Efter en natt utan vakenhet har jag haft massa energi idag. Har rensat bland Hugo och Simons leksaker. Blev två svartasopsäckar med trasigt och en flyttlåda med bebisleksaker. Har tänkt göra detta så länge och äntligen fixat. Rensade och la även var sak på sin plats, så nu är alla bilar samlade. Legot är uppdelat i smått och duplo. Fick till och med tre lådor över som nu står tomma. Passar ju bra nu när julen börjar närma sig!

Har fixat morgondagens middag och dagens oxå för den delen. Till middag idag blir det lasange och till imorgon har jag fixat lax och spenatpaj. Gott, snabbt och enkelt.

När jag hämtade Hugo i morse hos ugglan fick jag världens finaste julbukett. Hugo hade sett den när dem handlade godis igår kväll och sagt till ugglan" kan vi inte köpa blommor till mamma?" Blev så glad när jag fick blommorna! Övernattningen och tv-spelandet hade gått bra, och Hugo var jätte nöjd.

Ska pausa en stund, Hugo är ute och åker snowracer med sina kompisar och Simon sover i soffan bredvid mig.
Hoppas din söndag är bra!

Kram kram

Av Emelie - 7 december 2013 20:49

God kväll,

Konferensen med julbord igår med jobbet var trevligt! Blev mycket skratt och ett spontanbesök till Ullared med mina kvinnliga kollegor. Var inte hemma förens kl 21:30 igår, men det var det värt!

Hugo blev hämtad av Ugglan förut i eftermiddag. Dem ska ha grabbkväll med pizza, TV-spelande och dricka Cola. Hugo packade med sig sova över grejer. Får se om det blir att hämta honom ikväll (saknaden efter mamma och pappa kan komma vilken tid på dygnet som helst) eller imorgon. När jag pratade med dem förut hade dem det toppen. Känns lite konstigt att bara ha Simon hemma måste jag säga. Han sover redan, trodde det skulle bli sent för honom då han valde att ta middagsluren mellan kl 14:30-16:30. Men han hämtade en kudde i min och Jonas säng och lade den i soffan och sa sen att han ville ha välling. 20 minuter senare sov han!

Ska se om det kommer någon bra eller iallafall okej film att titta på nu kl 21. Annars blir det god natt.

Av Emelie - 6 december 2013 08:46

God morgon,

Sitter med några arbetskamrater på väg ner till Varberg på konferens. Bara att köra försiktigt så kommer vi nog att komma fram.

Hugo tyckte det var så roligt att det äntligen kommit snö. "Nu är det äntligen vinter mamma", sa han. Lyckan lös i hans ögon. Simon däremot är inte lika glad i snön än. Han fick panik och började gråta när vi gick ut genom porten, och han hörde att det lätt under fötterna. Men han lär nog fixa snön snart.

Barnen har kommit in i en väldigt påhittig period och hittar på massor med bus just nu. Igår tillexempel, jag och Jonas vänder ryggen åt i max 5 minuter och hör hur barnen skrattar och har kul. Smyger och tittar och ser att dem står i hallen med varsin tuschpenna i högsta hugg och målar på en madrass. Man kan bara le åt det. Det var dock inte lika kul när Simon målade på väggen. Men det gick bort som tur var.

Trevlig fredag!
Kram

Av Emelie - 5 december 2013 07:17

God morgon,

Tänkte skrivit igår kväll, men det var fullt upp med barnen. Spring i benen, vill inte sova nu, måste duscha osv.

Igår var det den 4 december och jag och Jonas har varit tillsammans i 9,5 år. Ibland går tiden lite väl fort måste jag säga. Mycket roligt har vi gjort, några uppförsbackar har det blivit och två underbara barn har vi fått! Vi myste till det genom att beställa hem kinamat. Helt perfekt middag!

Är strax på väg till jobbet och mina fina killar sover fortfarande. Jonas är ledig med barnen idag så sovmorgon kan dem ta med gott samvete. I morgon däremot är det upp tidigt för oss alla. Jonas börjar redan kl 05 och barnen ska lämnas på dagis kl 7:15.

Ha en toppen torsdag!
Kram


Av Emelie - 3 december 2013 20:55

God kväll,

Hugo blev bjuden hem till D på kvällsmat ikväll. Killarna har inte sett varandra på två hela dagar, vilket är en evighet för dem. Hugo blev så glad när jag frågade om han ville äta kvällsmat där, han hann knappt hoppa ur bilen innan han var på väg in genom deras port. Det bästa är att killarna bor i husen bredvid varandra, så de springer fram och tillbaka mellan varandra. Skönt när en av bästa kompisarna bor nära.

I morgon är det 4 december och inte vilken dag som helst. Men mer om det får ni läsa imon!

Kram och god natt!

Av Emelie - 2 december 2013 20:48

God kväll,

Hämtade två trötta barn och middag var vi inte direkt sugna på någon av oss när vi kom hem vid 17:30. Så det blev kvällsmat med smörgås och annat mys. Har nog insett att middag är för mastigt vid den tiden, och att det blir alldeles utmärkt med kvällsmat istället. Ibland får man testa sig fram.

Jobbdagen svischade förbi. Helt galet hur fort dagen kan gå och den bidragande faktorn är att jag har kul på jobbet, det gör mycket. Imorgon ska jag ha workshop (föreläsning) och tala inför ca 50 personer (om alla kommer) om bemanning. Då jag tidigare jobbat på Manpower frågade jag om jag fick lov att ta föreläsningen. Det var ju inga problem! Roligt att hålla i en föreläsning där man känner sig trygg och vet vad man talar om. Ju fler framfötter jag visar, desto bättre och förhoppningsvis leder det till något bra.

Nu ska jag titta igen dagens post. Kanske något kul att bläddra i?
Kram

Av Emelie - 1 december 2013 19:21

Hejsan,

Vips var det söndagskväll och denna helgen är strax över. Har hunnit med ganska mycket även om det inte känns så. Första advent är det oxå, det har inte missats. Ljus har tänts, Hugo och Simon började dagen med att mysa tillsammans i soffan. Bättre start på dagen kunde det inte blivit (se kort nedan)

Har varit och veckohandlat i kväll och även lagat morgondagens middag. Känns skönt att den redan är klar då jag hämtar barnen vid 17:15 imorgon. Att ha så få måsten när vi kommer hem, desto bättre.

Hoppas din första advent varit bra!
Kram


Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards