Alla inlägg under januari 2014

Av Emelie - 21 januari 2014 20:09

Hallå där,

Då var tisdagen snart slut och idag har det varit hundra gånger bättre. Arbetet har flutit på hur bra som helst, det gick smidigt att hämta barnen. Väl hemma blev den tänkta maten utbyt till plättar istället. Hugo sa att han var sugen på plättar och det är ju perfekt kvällsmat, ett plus är ju att veta att killarna äter det. Simon tryckte i sig 9 plättar och en flaska välling innan han la sig. Hugo åt väl ca 12 plättar och står sig till frukosten imorgonbitti.

När vi kom hem tog Hugo och satte sig med surfplattan och spelade ett räkne spel och Simon byggde med lego i vanlig ordning. Skönt att barnen kan sysselsätta sig själva en stund när jag ska fixa mat. Nu blir det lite bloggläsning, kolla hemnet och lite annat innan läggdags.

Puss och kram

Av Emelie - 20 januari 2014 18:56

Hej hej,

Måndag, ny arbetsvecka, hejåhå kämpa på. Lite så känns det just idag då jag skulle viljat ha hunnit med mycket mer. Men ibland får saker läggas åt sidan och prioriteras av annat för stunden. Tur att jag är född med begåvningen att plocka upp bollen där jag la ner den.

Barnen har varit hemma och lediga tillsammans med Jonas. Men imorgon är det dagis och dem lämnas lagom tidigt (kl 8:30) så killarna är strax påväg i säng här. Hoppas din vecka börjat bra :)

Kram

Grabbarna Persson framför Bolibompa...

Av Emelie - 18 januari 2014 17:00

God eftermiddag,

Jösses vad seg jag är idag. Men vilken rolig afterwork. Länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde igår. Underbara kollegor som verkligen bjuder på sig själva så jag mår väl som jag förtjänar idag.

Jag tog med mig barnen (då Jonas jobbar) och åkte till mamma och pappa och hälsade på. Var ett tag sedan och det var riktigt mysigt att ses. Även Mats och Hanna med familj kom förbi, så vi blev nästan alla tillslut.

Ikväll blir det inte många knopp gjorda, om jag inte skulle få ett stolle ryck då??!

Kram

Av Emelie - 17 januari 2014 12:54

Hej,

Dagis ringde så jag fick åka från jobbet idag. Det är Simon som är sjuk. Är så trött på detta vabandet!! Förra veckan var jag hemma onsdag och torsdag och vabade, då var det oxå Simon som var dålig. Han har verkligen haft otur och dragit på sig mycket sjukt det sista. Förhoppningsvis blir våren bättre.

Ikväll vankas det afterwork för mig. Ska bli trevligt att umgås med mina arbetskamrater även utanför jobbet. Tills jag ska iväg så är Jonas hemma, men tills Jonas är hemma så har jag och barnen några timmar hemma själva. Fixa middag, hänga tvätt, plocka ordning och lite tvhäng och lek.

Over and out!

Sova är bästa medicinen :)

...

Av Emelie - 15 januari 2014 21:10

God kväll,

Jonas har varit ledig och hemma med barnen idag. Dem hade varit ute en stund och åkt snowracer på förmiddagen och sedan hade dem varit och besökt badhuset på eftermiddagen. Fullt upp med andra ord.

Jag har kommit in i en dålig cirkel känns det som. Någon tar min energi och jag är helt slut. Så jobbigt och jag måste verkligen bli av med denna energitjuv. Just nu i denna stund är jag så skör att jag bara vill lägga mig ner, gråta och släppa på spärren att jag måste klara allt! Jag försöker blicka framåt, snart...snart....snart....

Kram

Av Emelie - 14 januari 2014 21:34

Hejsan,

Helt galet vad trött jag är! Mår nästintill lite illa. Nätterna här är fortfarande lite upp och ner och Simon är inne i en växtperiod för han äter bokstavligtalat som en häst. Både dag och nattid tyvärr! Jag känner att jag inte orkar inte ta strid på natten ang matningen med välling. Att äta nattetid kommer försvinna, inte inatt, kanske inte natten om 3 veckor heller men kanske om någon månad.

Sorry för gnället, men sömn är A och O för att funka. Just nu funkar jag lite mindre bra...

Kram kram

Av Emelie - 12 januari 2014 20:19

Hej,

Nu sover barnen gott i sina sängar och speciellt Hugo som varit ute hela dagen i princip. Bara varit inne och ätit lunch. Simon är inget fans av detta kalla vädret som äntligen (trodde aldrig jag skulle säga det) tagit tag om vårt avlånga land. Han fixar ca 20 minuter, sedan är det inte roligt längre. Då blir det till att krypa ner i åkpåsen och mysa vidare i den sittandes i vagnen.

Jonas och jag handlade björkved i eftermiddags och smsade Hugos kompisar och deras föräldrar runt omkring i området och sa att kl 15:30 drar vi i gång en liten eld på lekplatsen. Vi blev några stycken och barnen tyckte det var så coolt. Det var mysigt och varmt med brasa och härligt att höra den spraka. Barnen eldade pinnar för glata livet. En perfekt avslutning på helgen!

Kram

Av Emelie - 12 januari 2014 07:05

God morgon,

Känns inte ens som att jag sovit inatt! Jag trodde Simon skulle sova som en liten stock när han hoppade över att sova igår på dagen. Det blev ta mig 1000:an tvärt om. Simon har varit orolig, vaknat varannan timma och inte vetat vad han ville egentligen. Skit jobbigt!! Nu fick jag det svart på vit; Simon fixar att vara vaken en hel dag utan större problem. Nattetid blir det oroligt och mycket vaket. Idag blir det kompisfritt i några timmar så Simon får sova. Även jag ska försöka lägga mig en stund.

Jonas var hemma sent och det lilla han pratade med mig när han kröp ner bredvid så hade dem haft det trevligt. Så idag blir det sovmorgon för Jonas del.

Kaffe får det bli här näst!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards