Alla inlägg under februari 2014

Av Emelie - 10 februari 2014 00:13

Äntligen,

Nu ligger jag i säng! Tänk att saker och ting tar längre tid än vad man tror. Men allt är klart till morgondagen, vilket känns skönt!

Igår var jag och Jonas tillsammans med mina syskon med respektive på teater i Göteborg. Vi såg familjen Adams. Den var verkligen så bra! Har du möjlighet att se den, så gör det! Vi fick detta i julklapp av mamma och pappa, med barnpassning. Så barnen har sovit hos dem natten som var och jag tog sovmorgon till kl 10 idag. Var inte igår det hände kan jag lova. Men vad jag saknade dem när det är så där tyst. Nu ligger dem bredvid mig i sängen, japp, trångt och gött är det!

Nu sov tajm!
Godnatt! Kram kram...

Av Emelie - 8 februari 2014 00:11

Nä men varför inte?!!

Jag hann med att somna till så där gött och precis då hör jag hur Simon hostar till med en skällande hosta och drar lite efter luft. Jag har hört detta många gånger förr och vet att det är krupp! Så jag och Simon har suttit invirade i en filt bredvid balkongdörren och andats lite friskluft. Det är det som brukar funka...

Simon har varit förskonad mot kruppen, max 2 gånger kanske han har haft det. Medan Hugo fick det i princip varje gång han blev förkyld på höst/vinter/vår. Simon ligger nu nedbäddad bredvid mig i vår säng, jag har öppnat fönstret i sovrummet och hoppas att det ska hjälpa till att hålla kruppen borta i natt. Dock vågar jag inte riktigt somna om än, blir att ligga och lyssna på Simons andetag en stund. Att den blir okej igen!

Kram

Av Emelie - 7 februari 2014 20:12

God kväll,

Fredag och känslan av helg börjar komma sakta men säkert. Jag lyxade till det och hämtade barnen 1 1/2 timma tidigare idag från dagis. Skönt både för dem och för mig och så vi åkte och handlade fredagsmys som vi myst med ikväll. Bättre start på helgen kunde vi inte fått.

Trevlig fredag :)
Kram kram

Av Emelie - 6 februari 2014 20:49

Hej,

Hugo var helt till sig när jag kom hem. Jonas, Hugo, Simon och Mats hade ringt till brandkåren i Borås och frågade om dem fick komma och hälsa på, självklart fick dem det. När dem hade kommit ner hade killarna på brandstationen fått ett larm till en skola. Så alla utom en åkte iväg på larmet. Barnen hade fått provsitta brandbilarna, kolla in räddningsbåten och spana in blåljusen på taket. Allt hade varit så coolt!! Påhittig pappa barnen har :)

Fredag imon och veckan har gått super fort. Jag både lämnar och hämtar barnen, tanken är att jag ska jobba på så jag kan gå redan kl 16:30. Nu en dusch och sedan sängen :)

Kram

Av Emelie - 5 februari 2014 02:58

Hej,

Ligger här i mörkret och kan inte sova! Simon vaknade för en stund sedan och ville ha välling då han inte ville ha när han skulle lägga sig. Bara att gilla läget och inte stressa upp sig och tänka: nu måste jag sova! Det blir bara en ond cirkel och omöjligt att komma ner i varv och somna. Jag vet att jag fixar en dag även om jag sovit mindre än jag behöver, det är min vetskap som leder till att jag kan somna om igen om en stund.

Läste inlägget jag gjorde innan detta och att skriva från mobilen är inte alltid helt bra. Orden jag skriver väljer sedan telefonen att ta ett helt annat om det inte finns med i ordlistan. Så du får stå ut att det ibland blir lite hokus pokus med ord och meningsbyggnad.

Barnen har lyxen att vara lediga onsdag och torsdag med Jonas. Vet inte riktigt vad Jonas hade funderat ut vad dem skulle hitta på. Det är ju även viktigt att inte ha något planerat utan bara vara, ha tråkigt och göra det som faller en in just nu.

Jag ska starta igång en app med avslappningsövningar som jag laddade ner. Jätte bra är den! Försöker använda den varje kväll när jag gått och lagt mig, just för att rensa tankar och bli avslappnad i kroppen.

Sov gott!
Kram

P.s tanden hos Hugo är fortfarande lös, men inte ute än D.s

Av Emelie - 3 februari 2014 18:36

Hej,

Ni skulle bara sett Hugos tindrande ögon när jag kom för att hämta honom och Simon idag på dagis.
"Mamma, mamma vet du vad!? Jag har en löstand! Kolla här!!" Lös det var den verkligen, så det dröjer inte länge innan han tappar den. Vår lille Hugo börjar bli stor, stor på riktigt. Det händer så mycket hos honom just nu; en är tandlös, han växer som ett ogräs och han skriver och läser en del ord.

När tanden är ute, då kommer tanden att komma på besök! Spännande...

Kram

En snart tandlös Hugo

Av Emelie - 2 februari 2014 19:40

God kväll,

Barnen sover redan och klockan är 19:20. Så blir det när man väljer att sova 30 minuter mindre på sin lunchlur (Simon) och hänga ute med sina kompisar hela dagen (Hugo).

Vi gick ut hela familjen strax efter kl 10. Simon blev dragen på sin snowracer och Hugo, Jonas och några av Hugos kompisar drog igång och byggde en snöborg och en snölykta. Blev jätte fint och snölyktan tände vi upp nu ikväll, mysigt att se ljusets sken fladdra och skapa skuggor i snön.

Jag och Jonas ska titta på en film nu. Får se vem av oss som somnar först?
Kram

Av Emelie - 2 februari 2014 07:51

God morgon,

Eller rättare sagt, bara morgon tror jag. Simon har varit vaken mellan kl 01:30-03:15. Vad händer liksom? Det är inte första natten denna veckan han gör så här. Simon vill inte ligga i sin säng, inte ligga i min och Jonas säng, inte ligga i soffan utan sitta i mitt knä i soffan. Jag strök honom över ryggen med min hand, då det brukar vara en sövande effekt - men inte! Sedan hade Hugo ropat vid 05:30 att han var kissnödig, vilket inte jag hört så Jonas hade hjälpt honom och sen inte kunnat somna om. Hugo hade ropat igen vid kl 07 och jag hörde honom inte först utan Jonas hade gått upp, men jag skickade Jonas i säng igen och så gick jag upp med barnen. Jag hoppas kunna lägga mig en stund när Simon sover middag. Det hade varit väldigt skönt känner jag...

Frukosten är reda intagen och kaffet är på G. Denna söndag ska bli en toppen söndag! Det har jag bestämt!!

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards