Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Emelie - 12 mars 2014 20:55

God kväll,

Barnen sover och jag sitter uppkrupen i soffan och väntar på att Jonas ska komma hem. Har precis hängt två tvättar, plockat iordning och lagt fram kläder till mig och barnen till imorgon. Så att inta horisontalt läge om en stund är mer än godkänt.

Jag ringde och pratade med morfar idag. Tackade för presenterna som barnen fick skickade på sina födelsedagar. Vi pratade om allt möjligt men en mening gick rakt in i mitt hjärta. Vi kom in på hur stressigt ett föräldraskap kan vara med allt som ska göras i vardagen. Men morfar, klok som han är sa: att det viktigaste här i livet är att känna sig behövd! Det är ju verkligen så sant. Att vara behövd visar på att man är omtyckt, man ger kärlek och visar att man finns där. Att vara förälder är ju verkligen att känna sig behövd. Hugo och Simon hade aldrig klarat sig själva utan behöver mig och Jonas, oavsett om det handlar om att; laga mat till dem, lämna/hämta på dagis, gå med dem ut på lekplatsen och spela fotboll, ringa en kompis mamma och fråga om det är okej att Hugo leker med xxxxx eller vad det nu kan vara.

Jag är behövd på många olika plan: som mamma, som fru, som barn, som storasyster, som moster, som arbetskamrat m.m Så tack underbara morfar för ett energirikt samtal och kloka tankar. Detta kommer jag bära med mig av hela livet - att vara behövd!

Kram

Våra älskade barn, tack för att jag får vara en del av ert liv och känna mig behövd varje dag!

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards