Alla inlägg under maj 2014

Av Emelie - 5 maj 2014 06:54

Godmorgon,

Finns inget bättre än att få ligga och dra sig några extra minuter på morgonen, det har jag unnat mig idag. Barnen har sovit hela natten så jag känner mig utvilad, vilket känns skönt. Barnen är förövrigt lediga idag tillsammans med Jonas, så deras start på veckan börjar lugnt.

Tidigt imorse när jag var uppe och drack lite vatten och kom tillbaka fick jag mig ett stort leende på läpparna: det går verkligen inte att ta miste på vem som är pappa - samma sovstilar har dem oxå! (Se bild nedan)

Dags att gå upp, fixa till sig och sedan dra mig till jobbet!
Önskar dig en bra start på veckan!!
Kram

:)

Av Emelie - 4 maj 2014 20:02

God kväll,

Helgen börjar så smått gå mot sitt slut och arbetsveckan börjar sakta men säkert närma sig.
Idag har jag och barnen varit ute i princip hela dagen! Bara lunchen som intagits inne. Vi har kört sparkcykel, gått på promenad med upptäcksfärd, hängt på lekplatsen och grävt sandslott och sandkakor, gungat och massa mer. Blev duschning på båda barnen då dem var sandiga från top till tå efter en hel dag ute. Efter duschningen ville Simon lägga sig och jag han bara med att läsa en halv bok så sov han. Extra trött idag.

Hugo ligger nedbäddad i soffan med filt och kudde. Vi har haft melonmys, vattenmelon uppskuren i små fyrkanter, bara jag och Hugo. Viktigt att ha mamma och Hugo tid oxå!

Plockade och städade upp lite förut. Märkte att kepsarna har förökat sig en del. Misstänker att fler lär det blir med två söner. Fler finns, de sommar på bilden nedan använts flitigast just nu.
Nää fixa lunch inför imon, kolla kläder och en dusch på det. Sedan är jag oxå redo att lägga mig och tacka för denna helgen!
Kram

Keps samlingen (bild 1) och några av Hugos kompisar (bild 2)

Av Emelie - 3 maj 2014 22:08

Mysbyxor - check! Barnen sover - check! Mannen sover - check! Håret uppsatt i tofs - check! Sminket borttaget - check! En kopp med te i - check! = en helt vanlig lördag hos familjen P.

Idag har det varit kalasfirande i massor! Stella fyller 2 år idag och Mio fick sitt namn (namngivningceromni). Mysigt att träffa alla nära och kära då jag mingla runt och försökte byta några ord med alla. Sitter nu trött och nersjunken i soffan under en filt och ska lägga mig strax. Tar på krafterna att vara på kalas :)

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards