Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Sova?!

Av Emelie - 9 november 2014 07:19

Hej,

Upp förre tuppen idag oxå redan kl 05:57 var det morgon för Simon. Igår gick han upp kl 05:45. Helt galet tidigt att gå upp om ni frågar mig. I fredags somnade Simon kl 21:20 efter att ha sovit 2 timmar på eftermiddagen och gick upp kl 05:45 i lördags. Han sov inte på hela dagen utan somnade först igår i bilen hem, vid 18:30 tiden. Trodde verkligen att han skulle sova hela natten, men strax efter kl 03 ville han ha något att dricka och sedan låg han och vände och vred sig till strax efter kl 04. När klockan var 05:57 ja då var det morgon som sagt. Fy jag känner just nu bara för att krypa ner under täcket, sova några timmar till. Fylla på sömnförådet lite vore gött! Tips mottages tacksamt till att få barnen att sova till efter kl 07 :)

Jag lovar, imon när det är skola och vi måste upp tidigt, då kommer båda sova som stockar och vara så svår väckta och med ett morgonhumör ingen vill möta. Jaja det blir bättre med tiden har jag hört...

Igår var vi på kalas hos barnens farmor som fyllt år. God mat, toppen smarriga tåror. Mycket skratt och lite presentöppning så klart. En perfekt kalaslördag! Idag är det farsdag, Jonas ska få två par jeans av barnen som han önskat sig. Konas jobbar sedan i eftermiddag, därför åker vi till min pappa, möter upp mina syskon med respektive och syskonbarn = 8 st, och grattar pappa lite smått.

Min pappa är en fantastiskt pappa!!!Älskar en för den man är, ställer alltid upp, är en underbar svärfar och morfar. Med pappa kan man samtala om vad som helst, inga frågor är för stora eller för små. En trygghet som finns där för en 24 timmar om dygnet, precis som en pappa ska göra. Tack pappa för att du är du, älskar dig!

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 31 december 2015 23:52


Hej, Uppdateringar lyser med sin frånvaro. Så blir det ibland. Julen var toppen, blev 3 julaftnar med nära och kära. Så är det när släkten är stor och alla vill ses. Jullovet har varit härligt och vi har blandannat hunnit med leoslekland, bad...

Av Emelie - 22 december 2015 21:35

Hej, När nu 2015 börjar nalkas mot sitt slut hittade jag en text som du & jag som förälder behöver läsa det här året. Ja eller i det här föräldralivet faktiskt. För det är såhär: Ditt barn äter för lite grönsaker Ditt barn äter för mycket soc...

Av Emelie - 20 december 2015 16:18

Hej, 4:e advent och bara några dagar kvar till julafton. Idag har jag och barnen klätt granen, köpt några av dem sista julklapparna tillsammans med alla andra som bor i Borås. Det var tjockt med folk i knalleland! Fick handlat alla utan en. Den s...

Av Emelie - 14 december 2015 08:05


Hej, Magkänslan igår kväll sa att "inatt kommer Simon att ha krupp". Hes på kvällen, näsan rann lite och från att ha varit milt i luften slog det om och blev minus. Mycket riktigt, kl 23:00 vaknade han, hade den skällande hostan och var ledsen. B...

Av Emelie - 7 december 2015 22:03


Hej! En del dagar är bättre än ändra. Idag är just en sådan mindre bra dag. När jag åkte hem från jobbet vid 17:00 tiden, på tänkte jag att hag passar på att hämta det där paket från kiosken, som jag fått 3 påminnelse sms om. Fast att jag är ...

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards