Direktlänk till inlägg 14 november 2014

Så här ligger det till...

Av Emelie - 14 november 2014 22:13

God kväll,

Blev en spontan tacomiddag hemma hos goda vänner ikväll. Mysigt till tusen, barnen lekte och vi föräldrar tjatrade om allt och inget. Tyvärr går det för långt mellan våra träffar, men vardagen tar mycket tid med allt som ska hinnas med. Så är det tyvärr och när vi väl ses, då känns det toppen!

Denna helgen kommer bli en av de längsta helgerna på länge, då jag nämligen bara vill ha mitt svar - ett positivt svar! Jag har inte viljat berätta något för er här än, men nu får det bli av. Jag sökte ett jobb på ett bemanningsföretag som rekryteringskonsult. Jag sökte jobbet klockan 10:40 en tisdag och företaget ringde upp mig samma dag på eftermiddagen och bokade in en intervju med mig. Första intervjun gick kanon bra, och dagen efter bokades jag in till intervju nr två som innebar att jag träffade chefen. Intervjun med chefen kändes ok, inte mer än så. Tyvärr såg hon ett minus med att jag har så små barn. Jag sa att jag inte upplever det så, då jag är gift med barnens pappa, vi försöker dela på hämtning/lämning/möten/vabning med mera. Magkänsla när jag gick från den intervjun var - det gick inget bra alls. Men håll i hatten, i tisdags ringde chefen och berättad att hon upplevde mig som glad, positiv, driven, lösnings fokuserad och framåt och ville därför att jag skulle träffa mina eventuellt nya arbetskamrater. Så det har jag gjort idag. Intervjun med dem kändes bra, jag var mig själv, svarade så gott jag kunde på deras kluriga frågor. Sedan avslutade jag det snyggt med att säga: " nu har jag varit här tre gånger, visst är det så att det är tredje gången gillt va?". Så håll nu tummar, skicka positiva vibbar och se mig som rekryteringskonsult på företaget, så hoppas jag på ett positivt besked när chefen återkopplar på måndag eller tisdag. Får jag jobbet, så börjar jag inte nu på måndag utan nästa. Spännande till tusen, eller hur?!!? Om det inte blir som jag hoppas så är jag stolt över mig själv ändå! Av 130 sökande till tjänsten gick 30 till intervju. Av dessa 30 gick 5 vidare och av dessa 5 är det jag och 1 till. Det du! Så det känns som jag redan har lyckats och mamma och pappa är riktigt stolta att jag kommit så här långt!

Har varit på en annan intervju också som individuell jobbcoach, där dem oxå fattade tycke för mig. Sedan mailade ytterligare ett företag och skrev att dem var intresserade av min profil och återkopplar så snart deras rekrytering startar igång på allvar. Så det finns lite på g. Kul att se att ens personliga brev och cv går hem hos företagen. Att skriva ihop ett personligt brev som matchar jobbannonsen och samtidigt ska fånga läsarens intresse är ta mig tusan inte helt lätt. Intervjuerna och mailet om ett intresse, ger ju mig feedback på att jag kan och jag vet hur jag får ihop en intressant inledning. Vill du ha hjälp? Hör av dig!

Får försöka lägga mig här, inget nattugglande ikväll. Simon är så gott som frisk, Hugo mår bra och så även Jonas. Skönt när familjen är på benen igen :)

Ha en fin fredag! Kram kram!!
P.s håll nu tummarna D.s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 31 december 2015 23:52


Hej, Uppdateringar lyser med sin frånvaro. Så blir det ibland. Julen var toppen, blev 3 julaftnar med nära och kära. Så är det när släkten är stor och alla vill ses. Jullovet har varit härligt och vi har blandannat hunnit med leoslekland, bad...

Av Emelie - 22 december 2015 21:35

Hej, När nu 2015 börjar nalkas mot sitt slut hittade jag en text som du & jag som förälder behöver läsa det här året. Ja eller i det här föräldralivet faktiskt. För det är såhär: Ditt barn äter för lite grönsaker Ditt barn äter för mycket soc...

Av Emelie - 20 december 2015 16:18

Hej, 4:e advent och bara några dagar kvar till julafton. Idag har jag och barnen klätt granen, köpt några av dem sista julklapparna tillsammans med alla andra som bor i Borås. Det var tjockt med folk i knalleland! Fick handlat alla utan en. Den s...

Av Emelie - 14 december 2015 08:05


Hej, Magkänslan igår kväll sa att "inatt kommer Simon att ha krupp". Hes på kvällen, näsan rann lite och från att ha varit milt i luften slog det om och blev minus. Mycket riktigt, kl 23:00 vaknade han, hade den skällande hostan och var ledsen. B...

Av Emelie - 7 december 2015 22:03


Hej! En del dagar är bättre än ändra. Idag är just en sådan mindre bra dag. När jag åkte hem från jobbet vid 17:00 tiden, på tänkte jag att hag passar på att hämta det där paket från kiosken, som jag fått 3 påminnelse sms om. Fast att jag är ...

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards