Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Julmarknad :)

Av Emelie - 29 november 2014 18:40

Hej,

Första arbetsveckan över. Säger som i tidigare inlägg, mycket att ta in och mycket att lära. Även om jag varit i bemanningsbranschen och jobbat som kandidatansvarig är systemen inte dem samma, rutinerna är inte det samma. Min nya chefen är underbar,, igår skickade hon ett mail och önskade trevlig helg men hoppades oxå att jag haft en bra första vecka. Om några veckor kommer det nog kännas lite bättre, när jag kommit in i allt, hittat min plats i gruppen och så vidare. Magkänslan är verkligen bra och jag vet att jag kan utvecklas både i mitt arbete men oxå som individ.

Idag har vi varit på julmarknad i ubbhult tillsammans med barnens farfar. Hälsade på tomten, fikade, köpte lotter och vann lite smått och gott. Kallt var det oxå, som tur var hade vi tagit med barnens overaller, vantar, fuskpolo och varma skor. Dem var varma och goa och frös inte. Jag hade däremot efter att ha varit ute i två timmar, två isblock till fötter. Brrrr! Har tinat upp nu kan jag lova. Duntofflor äger, mer behöver jag inte säga.

Har varit och handlat lösdagsmys med barnen för en stund sedan. Nu sitter vi och myser i soffan och kollar Toy Story (en film). Även tänt lite ljus, extra mys är viktigt så här på en lördag. Jonas har åkt till Göteborg på spontant restaurangbesök med några av sina jobbarkompisar. Kul när det hittas på saker även utanför arbetstid.

Imorgon är det första advent. Vi har redan tjuvstartat och adventspyntat i veckan. Känns skönt att det redan är gjort, så imorgon blir det glögg och pepparkakor med och utan ädelost. Du som läser och har vägarna förbi, sväng in på en kopp glögg och pepparkaka vetja ja :)

Nu blir det film!
Trevlig lördagskväll!
Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 31 december 2015 23:52


Hej, Uppdateringar lyser med sin frånvaro. Så blir det ibland. Julen var toppen, blev 3 julaftnar med nära och kära. Så är det när släkten är stor och alla vill ses. Jullovet har varit härligt och vi har blandannat hunnit med leoslekland, bad...

Av Emelie - 22 december 2015 21:35

Hej, När nu 2015 börjar nalkas mot sitt slut hittade jag en text som du & jag som förälder behöver läsa det här året. Ja eller i det här föräldralivet faktiskt. För det är såhär: Ditt barn äter för lite grönsaker Ditt barn äter för mycket soc...

Av Emelie - 20 december 2015 16:18

Hej, 4:e advent och bara några dagar kvar till julafton. Idag har jag och barnen klätt granen, köpt några av dem sista julklapparna tillsammans med alla andra som bor i Borås. Det var tjockt med folk i knalleland! Fick handlat alla utan en. Den s...

Av Emelie - 14 december 2015 08:05


Hej, Magkänslan igår kväll sa att "inatt kommer Simon att ha krupp". Hes på kvällen, näsan rann lite och från att ha varit milt i luften slog det om och blev minus. Mycket riktigt, kl 23:00 vaknade han, hade den skällande hostan och var ledsen. B...

Av Emelie - 7 december 2015 22:03


Hej! En del dagar är bättre än ändra. Idag är just en sådan mindre bra dag. När jag åkte hem från jobbet vid 17:00 tiden, på tänkte jag att hag passar på att hämta det där paket från kiosken, som jag fått 3 påminnelse sms om. Fast att jag är ...

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards