Alla inlägg den 18 december 2014

Av Emelie - 18 december 2014 21:09

Hej,

Vart har denna hösten tagit vägen? Känns som det var igår vi lämnade Hugo för sin första dag i skolan. Idag fick han jullov och redan gått sin första termin. Så mycket han lärt sig, likt en svamp är han, och suger till sig allt han kommer över. Det är häftigt att se! Är så stolt över Hugo som alltid haft intresse av siffror och har nu börjat räkna så smått. Häromdagen klurade han ut hur man räknar ut tal som står staplade på varandra. Han är väldigt smart vår kära Hugo, snart 7 - år gammal. Önskar ibland att jag kunde stoppa tiden lite? Att få ha Hugo liten, något år till bara. Det är mysigt att han fortfarande vill bli nattad, höra saga och sitta nära i soffan.

Skolavslutningen var en blött sådan, då det regnade. Paraplyerna var många, men vi fick bra platser när det väl var dags för Hugos klass att sjunga in jullovet. Så stolt han såg ut där han stod på flaket till lastbilen med sin klass. Sjöng gjorde dem toppen bra. Nu är det bara en dag kvar på fritids, sedan har vi pusslat och fixat så barnen går på ledighet imorgon efter att jag hämtat dem, börjar sedan den 7 januari igen. Det kallar jag ledigt! Välbehövligt kan jag lova. Förhoppningsvis kan vi kanske få deras dygnsrytm ändrad lite så att det sover till 7:30. Vilket skulle bli sovmorgon :) Allt efter klockan 7 vore skönt.

Är så trött, det blir sängen här nu.
Kram

Simon är stolt över sin storebror Hugo. Under ett paraply gömmer man sig bra när det regnar på julavslutningen :)

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards