Alla inlägg den 21 december 2014

Av Emelie - 21 december 2014 21:38

Söndag,

Liggande soffläge är intaget! Så galet trött jag varit hela dagen, förstår inte vad det kan vara!? Eller jo det gör jag väl på sätt och vis, min kroppen säger ifrån efter X antal nätter med osammanhängande sömn i följd. En "lyx" som man som småbarnsförälder får med på köpet. När det känns lite extra motigt så tänker jag alltid på en av mina förebilder i mitt liv (förutom min underbara super mormor, som inte finns bland oss, utan lever i himlen) nämligen min mamma. Hon är verkligen en kvinna jag ser upptill! Klok, kärleksfull, ett jävlar anama, ger inte upp, ser många lösningar och är en stor trygghet till mitt liv som mamma. Självklart har pappa alltid funnits med och stöttat och hjälpt till, det ska inte glömmas, och är en viktig del av mitt och min familjsliv oxå. Ibland kan jag uppleva det mycket med två barn. Tänk då att ha fyra barn och allt fix runt omkring med exempelvis sömnlösa nätter, tvätt, läxläsning, nattning, handling med mera. Allt går, bara man ger sig fan på det! Eller hur?

Idag har jag och barnen varit hos mamma och pappa. Vi möte upp mina syskon, respektive, syskonbarn och min moster och hade bak och julpysselsdag. Massa pyssel och bakning blev det, mysigt och barnen hade super skoj. Självklart hade vi julmusik i högtalarna och julmust i muggarna. Julkänslan kom över oss alla och körsång uppstod ibland. Mycket skratt har det blivit och mitt energiförråd är påfyllt! Underbart med lite familjehäng, det bästa hänget!

Jobba står på mitt schema, barnen är lediga imon tillsammans med Jonas. Bara min klocka som ringer imorgonbitti. Därför är det godnatt nu,
Kram kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards