Alla inlägg den 24 december 2014

Av Emelie - 24 december 2014 22:09

Julafton...

Förväntningarna och väntans dag, eller hur? Nu är vi hemma efter julfirandet i Hällingsjö. Tomten och pepparkakan kom och delade ut paket, efter paket, efter paket. Barnen fick fantastiska julklappar både på morgonen och nu ikväll. Tack allihopa :) Ett litet utdrag:

Hugo och Simon fick Playstation 4 och spel till denna på morgonen. Spelat har dem gjort, kan jag lova.

Simon har oxå fått: Emil i Lönneberga kläder, Emil ryggsäck, Emil mössa, Emil geväret, 4 stycken Emil böcker med tillhörande snickarboa. Snickarbänk, fler böcker, spel, film, målar saker, teater biljett att gå och se på Emil i Lönneberga, med mera.

Hugo har fått: Spel till Playstationet X 2, räknebok med tuffa pennor till, en egen spargris att måla och dekorera, spel, kläder, Emil i Lönneberga teaterbiljett med mera.

Jonas fick en matberedare och mixer i ett. En sak som han önskat sig länge, nu ska här bakas och mixas nötter och annat. Jag fick en jättefin ring med hjärta och text runt ringen där det stod: du är omringad av kärlek samt ett magnetarmband.

Vi kör en mini julafton på lördag igen med min morbror och hans familj, min syster Hanna med familj, min moster, min kusin, mamma, pappa, Mats och Erika. På söndag ska vi träffa Daniel, Kajsa och Torild. Mysigt med så firande helgen lång.

I bilen hem pratade vi om allt vi fått, vilken fantastisk jul vi haft med paket, tomte och julklappsspel. Jag berättade då för Hugo att det finns många barn i världen som inte får några julklappar, kanske inte ens firar jul hemma utan kanske på sjukhus. Då kom idén upp: nästa år ska vi halvera julklappsköpandet till oss, och istället köpa julklappar till barn som är sjuka och bor på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Låter kanske tufft, men jag tycker att det är viktigt att Hugo och Simon får se hur mycket man kan glädja andra. Att man faktiskt har det bra och att det många gånger är lycka att få vara frisk och inte ta så mycket för givet. Jag skulle se det som en fantastisk gåva att kunna få göra så här nästa års julafton.

Magen är mätt, myskläderna känns fantastiskt sköna och allt känns bra. Jag är lycklig över att få ha friska barn och friska nära och kära. Viktigt är oxå att visa hur lycklig man är som har dessa personer nära en. Sist men inte minst, en riktigt god jul!

P.s Mormor, jag vet att du varit med oss i eftermiddag/kväll. Din närhet har gjort sig påminnd och du tyckte vår julafton var fin. En god jul till dig oxå mormor. Saknar dig!!! D.s

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards