Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Emelie - 1 januari 2015 19:02

God kväll,

Dagen har varit lång men mycket kul har jag och barnen roat oss med, medan Jonas jobbat. Vi har byggt med tågbanan och lekt med tågen, varit på bio och sett tingeling. Då bjöd vi med Mats, Erika och Stella oxå. Innan bion blev det café besök då biljetterna behövde hämtas ut såpass mycket innan bion började.
Barnen tyckte filmen var så där, de andra tingeling filmerna vi sett har varit så mycket bättre. Tyvärr fanns det inga platser till Madagaskar som vi hade som första val. Bion var mysig ändå och barnen tyckte det var spännande, vilket är huvudsaken.

Badat har dem oxå hunnit med. Till kvällsmat åt vi fruktsallad. Nu har vi fått extra c-vitaminer i oss, perfekt!
Nu är det lugnt soffhäng som hägrar.
Kram

Av Emelie - 1 januari 2015 08:22

God morgon,

Gott nytt år! År 2015 har vi nu påbörjat, ska bli spännande och se vad detta året kommer att erbjuda.

År 2014 var ett händelserikt år: Simon byte dagis, Hugo började förskoleklass, vi byte bank, vi sparade ihop till en resa till Kreta, jag blev arbetslös och fick ett nytt jobb efter 3 månaders hårt slit med cv och personligabrev. Barnen har vuxit en massa, deras syskonkärleken har vuxit sig starkare. Jag kan nog sitta här i evighet och berätta om det gångna året. Nu blickar jag framåt, ett år klokare och med ny erfarenhet tillagd i min ryggsäck välkomnar jag år 2015.

Nyåret firade vi hemma, bara vi. Åt gott och med efterrätt. Simon somnade i soffan strax efter kl 21, Jonas dom jobbar idag gick och la sig kl 23. Hugo och jag somnade i soffan men vaknade vid 12-slaget av alla raketer. Vi låg där tillsammans i soffan, bredvid varandra på varsin kudde och under varsin filt och tittade upp mot himlen. Den lös upp i regnbågens alla färger. Det var mysigt att ligga där med Hugo, hålla om honom lite extra och höra smällarna utanför. När raketerna avslutats somnade vi om igen.

Hoppas din nyår blev som du önskat!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards