Alla inlägg under januari 2015

Av Emelie - 20 januari 2015 20:24

Hej,

Idag har jag skaffat gymkort på onyx här i Borås. Vi som arbetar internt på Speed har förmånen att få vårt gymkort, företaget ser det som en investering att ge oss ett gymkort. Vi håller oss friska och pigga.

Så idag körde jag mitt första pass - bodypump. Så kul!!! Men oxå så jobbigt! Kände verkligen efter passet att detta passade mig. Är mycket styrketräning och kondition blandat. Att få lyfta lite skivstång är ju aldrig fel. Så nu är det bara att köra på. Tänkte prova ett spinningpass oxå.

Viktigt är dock att jag börjar försiktigt och ökar successivt med fler pass per vecka. Bäst är att åka direkt efter jobbet, då hinner jag inte känna efter hur seg man är efter en dag på jobbet. Sedan är det mysigt att ha kvällen hemma med familjen, natta barnen och så.

Ska plocka fram kläder till mig och barnen, så slipper vi leta imorgon. Barnen lämnas på frukost, så upp lite tidigare än idag.

Hörs!!
Kram

Av Emelie - 18 januari 2015 15:07

Hej,

Eftermiddag och Simon borde sova en stund. Men har ingen ro att sitta stilla i mitt knä. Sover han inte blir det läggdags senast kl 18:30, annars kommer han in i andra andning och somnar sent. Är dagis och skola imon så barnen behöver komma i säng i vanlig skol/dagis tid. Får se hur Hugo mår imon, han har gått och blivit förkyld. Har varit lite små rosig om kinderna men känns inte varm. Han får känna efter imorgonbitti, vill han testa att gå så är vi bara ett telefonsamtal bort, för att hämta honom.

Jag och barnen har hunnit med att vara ute oxå. Tyvärr var det riktigt blött, så det blev ingen jätte lång stund då barnen blev blötta och kalla. Så det blev ingång och varm choklad att värma oss med. Har även hunnit med att städa inne, bäddat rent i våra sängar, tvättat tre tvättar, jobbat lite och lagat lunch. En helt vanlig söndag helt enkelt.

Nu ska jag inte göra så mycket mer idag. Hänga med kidsen och bara vara, gött det oxå!
Kram

Av Emelie - 17 januari 2015 20:32

Hej,

Fy vad dålig jag varit med att uppdatera här! Har inte haft energi och ork efter att barnen lagt sig på kvällarna att gå in här och skriva. När barnen somnat strax efter kl 20:00 har jag tvättat av sminket och bortstat tänderna och lagt mig. Eller somnat i soffan brevid Jonas som tittat på tv.

Är ju så i perioder. Ibland har man hur mycket energi som helst, ibland finns den inte alls där. Själv är jag inne i en period med låg energi. Kan ha att göra med att vår älskade Simon fortfarande vaknar på nätterna. Ibland två gånger och ibland bara en. Hugo sov hela nätter först när han fyllt 4:a år. Bara ett år kvar då...

Jonas hänger hos Daniel ikväll och ska sova där inatt. Jag och barnen hänger i soffan och tittar på störta äventyret och äter fruktsallad. Mysigt och så spännande och se vilket lag som vinner denna gången. Blått eller rött? Det är frågan?!

Hugo har varit på sin andra simskolelektion idag. Går super bra och jag märket bara efter två gånger att han vågar doppa huvudet lite mer. Så i maj simmar han väl som värsta hajen!!

Fortsätta lördagsmysa med kidsen!
Ha en bra lördagskväll!
Kram
Kram

Av Emelie - 7 januari 2015 22:25

God kväll!

Imorgon börjar vår vardag på riktigt, Hugo ska till skolan, Simon till dagis och jag och Jonas åker till våra jobb. Jullovet med ledighet har gått otroligt fort, välbehövligt för dem båda. Skönt att vi kunde pussla ihop julledigt för dem så det blev ett jullov utan fritids och dagis. Ibland behövs ett break! Så ikväll var det dags att duscha av dem jullovet innan dem kröp till sängs. Det gällde även Simons gose, vår kära Bosse. Ett välbehövligt bad blev det för honom, en stund med föning och sedan fick han krypa ner brevid en sovande Simon igen. Bosse tar nämligen bara nattliga bad då Simon inte tycker Bosse behöver bada och byta doft för ett par dagar.

Simon somnade lätt och smidigt, efter att inte ha sovit middag idag. Hugo däremot har ju 1000 tankar varje kväll.
Ikväll handlade den om kärlek. Han frågade om jag varit kär i någon annan än Jonas. Ja det har jag ju.
- Men varför är då inte någon av dem mina pappor?
- Ja nu var ju kärleken till dem inte lika stark och som den kärleken jag känner för pappa.
- Kan kärlek vara olika?
- Absolut! Man känner en farmor kärlek, en farfar kärlek, en mormor kärlek, en morfar kärlek, en kärlek till sin lillebror, en kärlek till sin mamma och pappa. En kärlek till sin kompis.
- Vad många olika kärlekar det finns!?
- Det är det som är så fint med kärleken. Att den kan se ut på så många olika sätt. Jag känner en speciell kärlek till dig och Simon. En speciell kärlek till pappa, en speciell kärlek till min mamma och pappa, en speciell kärlek till mina syskon. Osv.
- Jag älskar dig mamma, med min mamma kärlek!
- Och jag älskar dig Hugo, med min Hugo kärlek!

Så nu har vi rätt ut detta med kärlek. Den kan se ut och kännas på många olika sätt och det är bara DU som kan bestämma hur den ska kännas!
Kram

Bosse efter sitt bad :)

Av Emelie - 6 januari 2015 23:01

Hej,

Natten här, men tänkte bara blogga lite innan jag somnar.

Igår när jag gick och la mig skrek min kropp efter att få sova. Det fick den göra, somnade när jag nattade Hugo kl 20:00 igår kväll och jag fick sovmorgon till strax innan kl 10:00. Sovit som en sten, så trött var jag. Kunde nog sovit någon timma till, men vi hade smidat planer för dagen. Att hämta Hugos nya garderob. Hans byrå med kläder gav upp häromveckan nämligen.

Igår fick jag ett sms från butiken vi beställde Hugos nya garderob ifrån, att garderoben nu fanns att hämta. Så det gjorde vi, med hjälp av min underbara lillebror som alltid ställer upp. Innan upphämtningen passade vi på att rensa och möblera om på barnens rum. Byggde ihop sängarna till en våningssäng igen, Playstationet åkte in på deras rum, läs och spel hörna fixades och den nya garderoben kom efter mycket slit oxå på plats. (Tack Mats och Erika för hjälpen!) Rummet känns ombonat och mysigt! Bara en bättre tv-bänk så konsoler och spel får plats så är det klart.

Bilder på rummet får ni se imon, hann inte med att fota idag.
Puss och kram och sov gott!!

Av Emelie - 4 januari 2015 17:17

God eftermiddag,

Söndag kväll är så smått på intågande, helgen har verkligen gått fort! Jonas har jobbat hela helgen ( börjat kl 8:30, åkt hemifrån vid 7:30. Slutat vid 19:30 och varit hemma strax efter kl 20:00) så jag och barnen har roat oss bäst vi kan.

I fredags bjöds det på middag hemma hos Mats och Erika. Mysigt och barnen verkligen älskar sin mycket påhittiga och lekfulla morbror. Det är alltifrån dykträning ifrån soffan till att sitta och mysa i knät. Igår var vi hemma hela dagen. Tvättade, dammsög, tvättade golven, vecktvätt. Var även ute i 1,5 timma på eftermiddagen. Hade Hugos kompis D över på lunch. Barnen målade massor med sina nya pennor. Fina teckningar och bilder blev det.

Idag har vi varit och hälsat på min syster Hanna med familj. Barnen busade runt och hade super skoj. Blev lasagne till lunch och prinsesstårta till efterrätt. Timmarna går fort när man har roligt, där har vi det! Det är därför helgen gått så fort! När man umgås med dem man verkligen tycker om och har roligt ihop med, då går tiden fort.

Barnen har söndagsbadat i deras fodertunna (så är det i stan när man inte har badkar), pyjamasen är på. Strax är det middag. Blev lite omvänd ordning idag, pga att Simon är super trött och för att han ska orka äta blev det bad först.

Hoppas din helg varit lika bra som vår! Barnen kör jullov i 3 dagar till, jag jobbar imon, Jonas är ledig. På tisdag är hela familjen ledig, då hoppas vi att vårt stora paket finns att hämta i butik! Mer om det när paketet kommit :)

Kram

Härliga bilder från helgen :)

Av Emelie - 3 januari 2015 10:51

Hej,

Lördag i dag och regnet det regnar så fint ner på utsidan. Helt ärligt! Lite sol och uppehåll gör allt lite enklare. Men jag är inte bitter...Finns massa kul vi kan göra inne oxå som t.ex Sockermålning, baka, fixa och rensa (mindre kul dock) kolla film och fixa popcornstrutar. Bjuda över Hugo och Simons kompisar på disco. Eller spela spel.

Känner verkligen att jag skulle behövt ha lite solenergi. Haft tre nätter med mindre sömn. Nyårsafton var Hugo rädd och jag låg vaken med honom, igår natt var det Simon som tyckte det var morgon kl 03:45. Var vaken till kl 04:30. Även inatt har Simon varit vaken, kl 04 ville han ha välling och sedan bli struken över ryggen i ett cirkelmönster. Somnade om ganska snabbt och sov till kl 07, då även Hugo vaknade. Även om de håller en vaken om nätterna är dem underbara ändå.

Får bli kaffe och lite soffhäng tror jag!
Kram




Av Emelie - 1 januari 2015 19:02

God kväll,

Dagen har varit lång men mycket kul har jag och barnen roat oss med, medan Jonas jobbat. Vi har byggt med tågbanan och lekt med tågen, varit på bio och sett tingeling. Då bjöd vi med Mats, Erika och Stella oxå. Innan bion blev det café besök då biljetterna behövde hämtas ut såpass mycket innan bion började.
Barnen tyckte filmen var så där, de andra tingeling filmerna vi sett har varit så mycket bättre. Tyvärr fanns det inga platser till Madagaskar som vi hade som första val. Bion var mysig ändå och barnen tyckte det var spännande, vilket är huvudsaken.

Badat har dem oxå hunnit med. Till kvällsmat åt vi fruktsallad. Nu har vi fått extra c-vitaminer i oss, perfekt!
Nu är det lugnt soffhäng som hägrar.
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards