Alla inlägg den 15 april 2015

Av Emelie - 15 april 2015 19:13

Hej,

Dagarna är långa, nätterna känns korta! Det är liiiite för mycket runt omkring mig just nu. Fullt upp och lite till på jobbet, det som jag gjort idag skulle helst varit klart redan i förgår. Så är det även för mina kollegor. Det hinns inte med att stanna upp, fundera och sedan fortsätta. Utan allt handlar om nu, nu, nu, nu! Det funkar ett tag men inte under en längre period.

Behöver få tid att få återhämta mig. Sova en hel natt. Ladda mina batterier ordentligt så jag orkar jobba, leverera, vara mamma och fru. Jag har ett fantastiskt jobb, jag motiveras av att gå till jobbet. Men när vår arbetsbelastningen är lika mycket som för två personer börjar det kännas ohållbart. En förändring måste det bli, om det så är jag som står upp och säger något, eller någon annan. Imorgon ska jag ta tjuren vid hornen, det får bära eller brista helt enkelt.

Strax ska barnen läggas och ikväll är det saga som gäller. Innan dess är det pyjamas och tandtrollen som ska jagas. När barnen sover ska jag lägga mig raklång med meditations musik i öronen och inte tänka på något!!

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards