Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Emelie - 23 augusti 2015 19:10

Hej,

En fantastiskt dygn tillsammans med Jonas har jag haft. När jag fyllde år fick jag en spa upplevelse tillsammans med Jonas på Asia Spa i Varberg av honom. Vi har varit där en gång innan, för typ 5 år sedan och gillade stället skarpt redan då. Atmosfären, miljön, färgerna, teman och hur allt är uppbyggt är verkligen så fantastiskt. All stress försvinner och man går verkligen ner i varv. Deras härliga uppvärmda pool (ca 40 grader) är fantastiskt att sitta i. Helt tyst, stillsamt och vyn man möts av är havet och varbergsfästning. Så ro givande. När man suttit där kan man gå in och sätta sig i en hängstol som sluter om en, man gungar lite lätt och låter kroppen bara slappna av. Musiken i bakgrunden är avslappnande och harmonisk. Det är svårt att beskriva spat, det måste upplevas, men det är verkligen fantastiskt. Vid 17:00 hade Jonas bokat varsin behandling, massage av baksidan av kroppen. Det var skönt att få lite knådning av kroppen och låta axlarna mjukas upp. Där var jag rejält stel.

På kvällen avnjöt vi en trerättersmiddag i deras restaurang. Där var det tyvärr ganska högljud, då det var flertalet större sällskap som var där. Men vi hade mysigt iallafall.

Har sovit som en prinsessa inatt. Vaknade upp vid ca 8:30, låg och drog mig lite innan vi gick ner och mötte frukostbuffén. Efter frukosten ställde vi in resväskan i bagagerummet och gick till spat och badade, bastade och njöt lite till av atmosfären. Underbart! Sedan var längtan efter våra bästa killar stor och då vi åkte hem.

Barnen hade haft det toppen med minikräftskiva, morfars pannbiffar med sitt fantastiska mos till lunch. Bad och ett djurparksbesök. Nu är vi alla lite små trötta. Duschning på barnen, ryggsäckar, matlådor, framtagning av kläder och lite annat ska fixas. Imorgon kör vi måndag igen!

Kram kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards