Alla inlägg den 14 september 2015

Av Emelie - 14 september 2015 21:24

God kväll,

Barnen sover sedan en stund tillbaka och jag har kopplat av med en tidning i soffan. Så skönt att bara sitta, läsa lite där jag ser något intressant, och bläddra vidare. Efter en dag på jobbet med mycket kundkontakt, personalkontakt och kontakt med sökande på annonser är det skönt att slippa tänka. Om du är med på hur jag tänker. I snitt hinner jag med ca 35 samtal på en dag. Då är många samtal är korta, samtalen går ut på att mer stämma av hur personal mår, göra en snabb uppföljning hos kund. Eller telefonintervju någon som sökt på annons. Att stänga av en stund krävs för att få lite återhämtning.

Måndag och arbetsveckan har bara startat. Kommer gå otroligt snabbt till fredag och vår make over helg med att fixa köket startar. Spännande. Pappa och Jonas bror Daniel kommer och hjälper oss. Även mamma hänger på en av dagarna för att hälsa på. Ska bli mysigt och fantastiskt otroligt skönt att kunna laga mat på en riktigt spis. Den vi har idag tar mega lång tid på sig att komma igång, och alla plator vill inte vara med. Så det gäller att starta med maten i tid, om den ska bli klar tills det är dags för middag runt kl 17:00.

Ska hämta in Simon redan ikväll till vår säng. Han har vaknat varenda natt i två veckors tid (han hade några veckor när han sov hela natten i sin säng) och min kropp behöver en hel nattsömn, för att återhämta ny energi. Funkar inte att få sova fyra timmar, avbrott på 30 minuter för att sedan sova 4 till. Att ha gjort detta i 2 veckor börjar kännas lite nu. Men det är mysigt att ha Simon bredvid. Hugo sover gott i sin säng varje natt, det är bara när Uwe är på villovägar han ropar. Varje ålder har sin charm, allt blir bättre....eller?!

Långt inlägg idag. Du får sova gott - godnatt!
Kram kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards