Alla inlägg under juni 2015

Av Emelie - 30 juni 2015 14:03

Hej,

Ligger på stranden och barnen leker vid vattenkanten med deras strandsaker. Äntligen kom det härliga sommarvädret!

Om barnen badat? Japp det har dem och det var ju jätttteeee varmt i vattnen. (Inte om du frågar mig). Fikat, myst och solat har vi gjort, här blir vi kvar någon timma till. Njuta av solen och riktigt sommarlovsväder!!! Det är livet!!

Kram

Av Emelie - 29 juni 2015 22:15

God kväll,

Är du morgon eller kvällsmänniska? Jag är helt klart en kvällsmänniska. Att gå upp tidigt har aldrig riktigt varit min grej, blivit mer eller mindre tvingad att bli det med morgonpigga barn. Det bästa är ju att få vakna kring 10 snåret, ligga och dra sig lite och sedan gå upp. Men som sagt, detta händer väldigt sällan. Både på gott och ont.

Hugo och Simon har haft sommarlov i 4:a dagar och min tanke var att låta dem bara gå och lägga sig liiite senare för att på så sätt förskjuta den extremt tidiga uppgången med en halvtimma eller så. Tycker det går rätt bra. Idag vaknade dem 7:30. Men detta med läggdags vid 20:30, har gått så där. Klockan springer iväg på kvällen och vips är den långt över 20:30. Inga tider finns ju egentligen att stressa kring, så jag får väl leva med att jag fått två små kvällsugglor för några veckor. I slutet av deras ledighet kanske dem sover till 8:30. Det vore föräldrarlyx delux!!

Godnatt!

Av Emelie - 27 juni 2015 06:25

Godmorgon,

Känns inte riktigt rättvist att behöva gå upp kl 05:45 på sin semester. När ska barnen börja sova på morgonen?
Mina ögon går i kors. Inte så konstigt då jag kom i säng kl 01:30.

Då jag var först ut på jobbet med att gå på semester skulle vi ha en gemensam avslutning/sommarfest hemma hos min chef i Onsala. Det var verkligen supertrevligt men på en fredag är man alltid lite extra trött. Blir kanske inte direkt bättre när man vet att Jonas åker på äventyr i helgen och barnen 99,9 % av alla morgnar går upp tidigt. Så min plan igår var att åka hem tidigt. Blev inte så av olika anledningar och jag ville inte vara otrevlig och lämna. Hoppas innerligt att det blir en softar dag med inga bråk!

Men nu äntligen har jag gått på semester. Ledig i hela 14 dagar, har stängt av min arbetstelefon så nu är jag varken nårbar på telefon/sms eller mail. Fantastiskt! Hoppas få sovmorgon någon dag och få sova till i alla fall kl 10 någon dag.

Om jag ska orka hålla mig vaken krävs största koppen kaffe! NU!!!!

Trevlig dag!


Av Emelie - 22 juni 2015 20:27

God kväll,

En riktig skit måndag! Ibland undrar jag om gräset är grönare på andra sidan? Ska jag? Ska jag inte? Känns det jobbigt just nu för att saker går emot? Känner att jag inte har riktig koll, men hur ska jag kunna ha det? Ingem har haft tid att visa!? Ibland känns det som att det tvivlas på mig. Men alla är inte duktiga på allt och det måste finnas en mix av kompetenser, eller hur? Mina högs krav på mig själv smyger på mig - igen!

Jag borde sätta mig och jobba en stund ikväll (också), men jag orkar bara inte! Somnade tillsammans med Simon i soffan, helt slut. Dels för att det var en ropa på mamma natt. När väl alla bäddats om igen, kunde jag inte somna om. Låg säkert vaken i 2 1/2 timma. Inte bra! Sista dagarna innan två veckors ledighet, då ska allt vara klart till överlämning. Känner mig stressad! Panik! Andas!

// Emelie


Av Emelie - 20 juni 2015 20:46

Hej,

Midsommar var toppen! Först i Rävlanda och tittade när midsommarstången restes, fiskade fiskedamm med barnen och fikade. Någon dans blev det inte då Hugo och Simon sa tvärr nej båda två. Väl hemma hos mamma och pappa hjälptes vi åt fixa maten. Det gick snabbt då vi var många.

Tidigt i säng blev det då vi var rätt trötta allihopa. Redan kl 21:30 låg vi i sängen och barnen somnade nästan direkt när dem lade huvudet på huvudkudden.

Idag har barnen hoppat från kl 07:00-17:00 på studsmattan. Bara paus för fika och lunch. Dem har verkligen haft det så kul på den tillsammans.

Nu sitter vi på balkongen, jag och barnen, i vår nyköpta rottingsoffa. Barnen kollar film på ipaden och jag bloggar. Resultater med soffa på balkongen blev verkligen så bra och pricken över i:et är ju att vi har eftermiddag och kvällssol hos oss. Kommer förhoppningsvis bli många sommarkvällar i denna.

En arbetsvecka kvar och sedan är jag ledig i två veckor! Ska bli så skönt! Bara vara mamma, 100 % fokus på barnen. Då önskar och hoppas jag att det riktiga sommarvädret kommer!!

Trevlig kväll!
Kram kram

Av Emelie - 18 juni 2015 22:24

Hej!

Vad skönt, en extra ledig dag och helg på det = 3 dagar att vara hemma och njuta av. Underbart!

Midsommar i morgon firas ihop med mamma, pappa, Mats, Erika, Hanna,Stella och Mio. Ska bli riktigt mysigt! Tanka familjeenergi, barnen kan springa in och ut från både lekstuga, sandlåda, gungor och numera även en studsmatta. Rena rama paradiset med allt som finns för dem att tillgå. Hanna och jag kan sitta med ett vakande öga och spana in dem från altanen. Perfekt!

På fredagar har nya rutin blivit titt. Då hjälps vi åt att städa ordning lite snabbt. Hoppar i något skönt (pyjamas eller mysbyxor) och poppar popcorn och sedan får barnen välja en film från Netflix. Familjemys på hög nivå! Så gött att efter en vecka på vart sitt ställe, samlas och starta helgen på ett mysigt och stillsamt vis tillsammans. Ikväll körde vi på fredagsmyset med popcorn och film redan i kväll. Tände även lite ljus, då det tyvärr regnar ute. Hugo somnade i soffan, likaså Simon. Hugo har jag fått i säng, bara Simon kvar. Även Jonas har somnat i soffan, honom lägger jag en filt på, så kommer han och lägger sig när han gör det.

Godnatt kära läsare!
Vi ses, Vi hörs!
Kram

Av Emelie - 15 juni 2015 21:14

Hej!

Huvudvärk som inte är av denna världen! Trött och hängig till 1000. Hinner inte vara sjuk!!! Gick hem från jobbet idag vid lunchtid. Somnade så fort jag lade huvudet på kudden. Sov stenhårt fram till kl 16:45 när telefonen ringde. Sedan har jag hängt i soffan hela kvällen. Mår verkligen skit! Men det är bara upp på hästen och galoppera vidare, om 8 arbetsdagar är det semester. Så gött!

Just nu halvligger jag i soffan, två filtar på mig och håller Jonas sällskap då han målar. Surprise - det blir vit även i vardagsrummet. Resultatet som växer fram blir kanon. Duktig han är min älskade man. Han står för målandet och jag för piffandet. Kompletterar varandra rätt bra där.

Ska ta lite c-vitamin, alvedon och försöka komma i säng. Vila och sömn är den bästa medicinen har jag hört!

Kram på dej!

Av Emelie - 14 juni 2015 08:50

Hej,

Rensa, sluta tänka, sluta fundera, sluta bry mig! En del saker kommer jag aldrig att kunna förändra, jag måste bara inse detta själv också. Ibland önskar jag att mitt driv att få människor runt omkring mig att må bra kunde dämpas lite. Jag kommer aldrig själv att kunna fixa fred på jorden. Eller? Kommer jag kunna skapa en förändring här? Eller kanske en förändring där?

Mitt driv att få min familj och nära och kära att må bra kommer alltid att vara prio 1! Inte det som ligger utanför min gräns att kunna fixa.

Trevlig söndag!

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards