Alla inlägg under maj 2014

Av Emelie - 31 maj 2014 09:43

Godmorgon!

Startade dagen med en morgonpromenad på ca 1 timma. Var bra jobbigt att ta sig ut, sängen lockade något otroligt mycket. Men väl ute var det helt okej! Möte även en del andra som oxå var ute på sin morgon runda.

Sitter med morgonkaffet och funderar lite över dagen. Finns en hel massa att göra, både mindre roliga (tvätt,städ och plock) och mycket roliga saker (köpa regnbyxor till Hugo, hälsa på Hanna med familj, fixa på balkongen) att göra idag. Får se vad vi tar oss för!

Kram

Av Emelie - 27 maj 2014 21:04

Hejsan!

Vardagen rullar på och det blir allt svårare att få in Hugo på kvällarna. Sommarkvällen med lek ute med kompisarna lockar mycket och motiveringarna att inte komma in är många. Om 6 veckor är det äntligen sommarlov för barnen och ledigt i hela 5 veckor. Jonas börjar med att vara hemma med barnen i tre veckor och sedan är jag hemma med dem i två veckor. Sedan i september åker hela familjen till Kreta i en vecka och har lite mer ledigt. Kan vara skönt att sprida ut ledigheten lite.

Sedan kunde jag ju inte hålla mig! Har en stöttande man som såg att jag så gärna ville och jag valde därför att hoppa in och jobba två helger i hemtjänsten i sommar oxå. Ska bli väldigt roligt, inga nätter denna gången utan dagar och kvällar. Blir goa extra pengar till semesterresan till Kreta oxå.

Annars så avslutar vi ett kapitel på vårt familje bok vecka 27. Hugo lämnar dagis och börjar fritids vecka 32 och sedan skolan vecka 34. Simon lämnar dagiset han går på nu och börjar på ett nytt vecka 32. Ska bli spännande att påbörja ett nytt kapitel! Ser framemot hösten måste jag säga. Mycket nytt, mycket att ta in men jag vet att det kommer bli toppen!

Onsdag imorgon, mitten av veckan, med torsdags ledigt. Ska bli skönt med lite ledigt.
Ha det fint!
Kram

Av Emelie - 24 maj 2014 20:21

Hej,

Vilken fantastiskt väder vi fått! Sol, varma vindar och shortsväder. Barnen och jag har varit ute i princip hela dagen. Startade den strax innan kl 10 och gick in för kvällen strax innan kl 19. Sparcykling, vanlig cykling, gungat, grävt i sandlådan, fruktstund, vattenpauser och en titt i skogen har vi hunnit med. En paus med lunch oxå så klart.

Väl inne blev det lite plock, fixa kvällsmat, starta en tvätt och dammsuga bort all sand i hallen. Hugo var så gullig ikväll. När vi kom in och ätit kvällsmat sa han till mig: "mamma, kan du hjälpa mig och göra välling till Simon? Vi har ju inte haft bror tid idag, så jag tänkte läsa en saga, ge honom välling och sedan natta honom." Världens gulligaste och omtänksammaste storebror. Jag passar därför nu på att få klart plockandet så jag kan ha Hugo tid sen när nattningen är klar

Imorgon är det söndag! Kalas för mamma som fyllde år i måndags med middag hos mina föräldrar, står på schemat. Sedan är det ju morsdag oxå. Tänk att det är min 6:e morsdag redan :) Tänk att just jag fick bli mamma till världens finaste killar: Hugo & Simon! <3

Kram


Av Emelie - 20 maj 2014 21:32

Hej,

Det går inget bra alls med uppdatering här. Är nog bara att inte att motivationen att blogga just nu ligger lite nere.

Barnen sover gott efter att ja varit på dagis. Imorgon är dem lediga tillsammans med Jonas. Lyxigt för dem alla tre. Tog faktiskt och klippte mig i lördags. Så skönt att bli av med det långa och ha en snygg kort klippt frisyr. Har dock inte riktigt vant mig än men det kommer väl!

Ska måla naglarna nu tänkte jag innan det är dags att lägga sig!
Kram

Av Emelie - 15 maj 2014 21:40

Hej,

En natt som bestod av två barn med krupp har vi haft här. Ska erkänna att man varit små seg hela dagen. Men den riktiga tröttheten kom nu när jag intog soffan efter att barnen lagt sig. Barnen har öppet sitt fönster i deras rum och jag hoppas att natten som kommer blir bättre.

Är så sugen på att klippa av mig håret! Är så trött på mitt långa hår och jag har tidigare haft kort hår och trivts i det. Funderar starkt på göra slag i saken under nästa vecka, måste titta upp en passande dag bara.

Imorgon är det fredag! Afterwork med jobbet vilket ska bli trevligt. Annars är helgen ganska oplanerad. Har du vägarna förbi så ring så fixar vi kaffe...
Sovgott! Kram

Av Emelie - 14 maj 2014 21:30

Hejsan,

Då var det kväll här. Barnen sover, tvätten är upphängd, jag har dammsugit och vikt lite tvätt.

Simon fixade besöket hos tandläkaren galant. Gapade stort och tandläkaren fick ta några bilder på hans tänder. Som tur var visade bilderna ingen skada på tänderna, nu ska bara försäkringsbolaget informeras om incidenten fall i fall det blir något i framtiden.

Imorgon är det förskolansdag och Simon och Hugo ska ha med sig varsin ryggsäck med lite fika i då dem ska iväg på utflykt med de andra barnen och fröknarna på dagis. Mysigt med utflykt och fira förskolan.

Nu tandborstning och sängen!
Godnatt!!

Av Emelie - 13 maj 2014 23:13

Hej!

Såg att det var en hel vecka sedan jag var här och gjorde ett av tryck. Så kan det bli ibland. Det har känts som att det varit lite för fullt upp, på både gott och ont.

Jag har verkligen stått vid ett vägskäl under några dagar, funderar framåt och tillbaka. Resonerat och diskuterat med Jonas och nu vet jag att jag har bestämt mig: jag hoppar på det nya projektet på jobbet jag blev erbjuden att driva. Om jag gjort rättval, det återstår och se. Min magkänsla säger det och inga dörrar till hösten är stängda om det blir en förändring. Så nu är jag projektansvarig för det nya projektet- arbetsplatsförlagd utbildning och det ska bli spännande och se vart det leder någonstans. Mycket att läsa sig in på innan alla pusselbitar är på plats. Men sen är det bara att köra!

Simon hade ramlat lite illa idag på dagis och fått världens fläskläpp. För att se så inte tänderna där uppe blivit skadade, ska Jonas och Simon åka till tandläkaren och röntga tänderna imon. Sedan blir det anmälan hos försäkringsbolaget. Just för att vara på sen säkra sidan, även om det inre syns något nu, kan det uppstå något senare vilket kan bli en dyr historia.

Hugo, han växer och växer och växer. Han är så skolmogen och sitter och tränar bokstäver, bildar ord och räknar. Jag tycker han har mognat i sättet att vara under dem senaste veckorna. Mer ansvarstagande och har börjat se fördelarna med att kunna hjälpa till med lättare saker här hemma. Älskade Hugo börjar bli stor, stor på riktigt!

Klockan har passerat långt över läggdags ikväll igen! Usch för dessa: "jag ska bara..." Nu är det godnatt! Övriga familjen sover sedan länge och jag hoppas på en bra natt med mycket sammanhängande sömn!

Godnatt!
Sovgott!
Kram

Av Emelie - 6 maj 2014 19:07

Hej,

Jag sitter i köket och har precis plockat undan efter middagen. Den fick förövrigt stor tumme upp av barnen idag - fisknuggets med kräftröra. Vi har börjat med hämtkasse med fem måltider i från city gross. Hur smidigt som helst, behöver inte böka med att fundera ut middagar eller trängas med folk i butiken. Utan vi hämtar upp kassen på måndagar med recept över veckans fem dagar. Dyrt är det inte heller. Vi har räknat att vi till och med kommer spara in genom att vi slutar små handla extra när vi storhandlar. Visst behöver vi komplittera med frukt, grönsaker och frukost och hygien men slippa tänket och handla middagar är guld värt.

Barnen är i vardagsrummet och leker med lego. Strax är det pyjamasdags, kvällssaga och sedan godnatt. Imorgon är det upp tidigt, då är det gott att komma i säng i tid. Både för stor och liten!

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards