Alla inlägg under februari 2013

Av Emelie - 28 februari 2013 15:23

Stod i köket och fixade lite och tyckte det blev väldigt tyst. Tänkte: "vad har Hugo & Simon nu hittat på?"
Öppnar Hugos dörr till hans rum och där inne leker dem med tåg tillsammans. Jag tror Hugo äntligen har hittat sin roll som storebror och sedan har Simon blivit äldre och roligare att leka med. Hoppas det förblir så här, att de kan leka och ha roligt tillsammans.

Av Emelie - 28 februari 2013 14:44

Hej hej,

Vilken seg startad dag! Känns som om jag kommer starta igång den här dagen lagom tills jag ska gå och lägga mig. Inte bra alls!!

Fick det sista inför Hugos piratkalas på söndag igår. han har pirattema och jag beställde en skattkista, godispåsar, duk och lite annat på nätet. Ikväll när barnen lagt sig och sover så ska jag fixa skattkartan till godisletandet. Hugo vet inte om något, lite spännande ska det ju vara även för honom. Har fått lite inspiration från Google så kartan blir lite läskig. Inte varje dag man letar skatter. (Bild kommer på resultatet)

Nu vill Hugo kolla Thomas tåget film och sitta och mysa i soffan. Han passar på när Simon sover :)

Kram

Av Emelie - 27 februari 2013 15:42

Hej,

Sitter och tittar på när killarna leker tillsammans. Vissa dagar fungerar detta jätte bra och andra mindre bra. Just nu är det mycket bilar som de leker tillsammans med.

Det värmer i hjärtat att se att de faktiskt kan vara vänner. För ibland är det riktig katt och råtta bråk här hemma och man undrar om man fått bråken för sina synder?! Men jag vet att bråken kan vara nyttiga. Lära sig vänta på sin tur, dela med sig m.m

Strax åka till fotbollen här!
Hörs!
Kram!

Våra älskade killar <3

Av Emelie - 27 februari 2013 07:44

Godmorgon,

Jösses vad vi ligger bra tidsmässigt idag. Så skönt att slippa vara jagad av klockan. Båda barnen har fått i sig frukost, båda är påklädda, jag är påklädd och sminkad. Bara tandborstningen kvar, sedan är vi redo för dagislämning.

Hugo verkligen längtar. Förra veckan gick han bara tis och veckan innan det var det ju sportlov. I eftermiddag är det fotboll så idag är det fullt upp. Härligt med sådana dagar ibland.

See you!
Kram


Av Emelie - 26 februari 2013 17:31

Hej,

Dagen har svischat förbi i 150 känns det som. Klockan är redan 17:25.

Häromdagen var jag och Simon och handlade. Att sitta i vagnen är inte alls populärt nu när han kan går. Givetvis hade jag ju glömt hans skor, så han fick gå runt i strumplästen. Simon plockade i och jag plockade ur korgen. Oj vad arg han blev när han insåg att hans saker inte fick ligga i korgen. Kommer bli några strider i affären misstänker jag.

Annars mår jag precis som vanligt. Skönt att det gick över snabbt. Usch ryser bara jag tänker ordet magsjuka.

Strax blir det pyjamas på killarna, lite tv mys och sedan sängen. Imorgon är det vanlig vardag igen med; jobb, dagis och föräldraledighet.

Kram

Simon går los :)

Av Emelie - 26 februari 2013 09:48

Godmorgon,

Solen är framme och jag mår 100 gånger bättre än igår, bättre start på dagen kunde jag inte fått. Har precis fått i mig lite frukost.

Jonas är hemma idag oxå och Hugo är ledig från dagis. Hade varit skönt att gå ut en stund sen, får se vad som orkas med.

Ses!
Kram

Av Emelie - 25 februari 2013 15:02

Hej,

Har sovit till & från hela dagen. Känner att jag börjar hämta mig sakta men säkert. Har fått behålla det som jag fått i mig så det går åt rätt håll.

Jonas, Simon och Hugo har varit och handlat snälla saker mot magen till mig och nu är de på öppetkyrkis och busar. Jonas är världens bästa man och pappa - älskar honom så grymt mycket!

Fortsätta vila här!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards