Alla inlägg under januari 2015

Av Emelie - 31 januari 2015 20:16

Hej!

Igår var det afterwork med kollegorna på Borås och Göteborgs kontoret. Var hemma hos en kollega i Mölnlycke. Kul att träffas utanför arbetet och vara lite mer privata. Vi fixade tapas tillsammans och drack lite vin. Tiden går fort när man har roligt, var hemma kl 03:30, galet! Var länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde igår. Härligt!

Ska dela med mig av lite roligt så även du får dig ett gott skratt. Det är mycket tankar och funderingar hos Hugo. Det vet du ju sedan innan. Ikväll frågade han Jonas hur han egentligen kom in i min mage? Hugo har lagt ihop ett och ett nu att det krävs spermier och ett ägg för att det ska bli en bebis.

Jonas fick äran att ge Hugo en förklaring: jag nös jätte hårt och då flög du ur min pung och in i mammas mage.
Hugo: såg du mig då?
Jonas: nej det gjorde vi inte!
Hugo: kan man ha kaviar på dina ägg mamma?
Jag och Jonas tittade på varandra och bröt sedan ut i ett skratt.
Hugo: vad är det som är så kul?
Då skrattade vi ännu mer. Barnens tankar är verkligen underbara! Ärligt och härligt!

Nu blir det gladiatorerna med familjen!
Kram

Av Emelie - 29 januari 2015 21:41

Hej,

Idag har jag jobbat från Göteborgs kontoret. Åkte tidigt hemifrån och kom hem sent. Vågar inte köra på då det kan finnas fläckar med is som inte syns. Då får det helt enkelt ta lite tid. Var riktigt skönt att få komma hem till familjen.

Har jag berättar tidigare att jag är stort fans av Tradera? Är en auktionssajt på internet med både nya och begagnade saker som man busar på. Har gjort fantastiska fynd där många gånger. Ett fynd jag vann häromdagen hämtade jag ut hos vårt postombud ikväll. Tjejen som sålde skorna valde att starta sin auktion på 1 kr (man väljer själv utgångspriset) och jag tänkte att dem kan jag ju buda 1 kr på. Har tittat på skorna när dem fanns i butiken, Bianco. En skobutik med lite dyrare skor. Vet att skorna som jag vann för 1 kr kostar nya 499 kr. Skorna såg oanvända ut och så fina. Passade perfekt dessutom. Så nu kan ni börja bjuda in till fest, skorna är redan klara.

Simon tyckte oxå dem var fantastiska! "Mamma, dem var fina" var det första han sa när jag packade upp dem. Snabb som attan var han att prova dem och har stolt gått omkring i dem här ikväll. Får nog dela skorna med Simon tills hans fötter är större än mina 38:or. Älskade söt nött.

Ett par skor rikare. Älskar skor och jag kan aldrig få för många. Eller kan man det? Nej tror inte det!
Imorgon ska jag jobba från Borås kontoret. Mycket närmare hemma och jag slipper gå upp tidigare än tidigast. Barnen blir hemma imorgon oxå. Hoppas så för dem båda att dem är friska på måndag. Att vi kan lägga hosta, feber, snuva och allt som kommit med denna influensa bakom oss. Ta nya friska tag och blicka framåt! Det hade varit fantastiskt!

Trevlig kväll!
Kram :)

Erkänn fina :) Rosa med svart spets mönster. Me like <3

Av Emelie - 28 januari 2015 20:52

Sitter här och gråter!

När man trodde Hugo var på bättringsvägen så bamm kom febern tillbaka igen. Uppe på 39 grader, han hostar och snorar. Fast han fått både nässpray och hostmedicin. Simon är oxå febrig, hostig och snorig. När ska det vara över??!

Att vara ny på jobbet gör ju inte saken direkt bättre. Samtidigt som jag vill vara hemma med barnen, vill jag oxå visa att jag fixar att vara den flexibla medarbetaren som är småbarnsförälder som får föräldralivet att funka med jobbet. Just nu är det en provanställning jag har på 6 månader, om allt går vägen har jag en fast anställning i maj. Först då kan jag börja vaba och jag och Jonas tar varannan gång.

Mitt hjärta skriker av dåligt samvete!! Du kanske tänker: jobbet får förstå att så här är det att ha småbarnsföräldrar anställda, då ingår vabandet. Men att inte sitta säkert gör ju sitt och påverkar. Jonas säger att det får vara så här, att jag kommer kunna vara hemma med dem längre fram när de blir sjuka.

Att se dem så här risiga är ju inte kul och bidrar till tårarna, samtidigt som vi sovit dåligt alla fyra. Då blir det lilla till stort och jobbigt!!!

Dags att snyta sig!
Hörs!
Kram!

Av Emelie - 28 januari 2015 03:02

Mitt i natten...

Ligger bredvid en varm, hostig och snorig Simon som vaknat till och från sedan han somnade strax innan kl 21. Det är inte lätt att vara liten och vara sjuk. Hugo har sovit hela nätterna, medan Simon vaknar varannan timma. Vill dricka lite (vilket är bra) sedan ligger han vaken en liten stund innan han somnar om och sover 2 timmar till.

Min högsta önskan är att familjen blir frisk. Tyvärr verkar detta vara segdraget och hålla i sig en vecka. Är väl någon form av influensa misstänker jag.

Nu har Simon somnat om. Ska försöka sova jag oxå. Klockan är strax efter 03 och vid 05 vaknar vi nog till en stund igen...

Kram

Av Emelie - 25 januari 2015 15:52

Hej sjukstuga,

Hugo ligger med 38,8 i feber, hostar, ont i huvudet och snörvlar. Simon är snorig och hostig och utan feber. Jonas är snorig och hostig han oxå, jag oxå. Hugo har sovit till och från i soffan, Jonas sover nu tillsammans med Simon. Själv sov jag en lur i förmiddags. Kul söndag?! Eller inte!

Alltid lika tråkigt när hela familjen blir golvade. Tyvärr är det något som går, då jag haft personal i veckan som varit hemma antingen för att dem själva varit sjuka eller deras barn. Mycket c-vitamin får det bli! Ska gosa ner mig i soffan och vila lite till, kan ju inte skada!

Kram

Av Emelie - 24 januari 2015 08:42

Godmorgon,

Fast att jag flyttade över båda två till min och Jonas säng (Jonas jobbade inatt) i hop om att dem skulle sova till 7:30 så blev det ingen sovmorgon. Klockan 05:45 vaknade båda två och kunde inte tänka sig att ligga kvar en stund, utan det var upp med en gång. Vi har försökt få dem att gå upp själva, starta tv:n och sitta och titta barnprogram en stund så en annan hinner vakna. Men det har tyvärr inte funkat. Så kl 06 satt vi i soffan och tittade på djungelhjul.

Med en halv okej förkylning i kroppen, lite hosta på det och en arbetsvecka som innehållt mycket och många "bränder" att släcka så vore det skönt att få sova ut och hämta ny energi. Vet i 17:on om kaffe ens kommer att hjälpa idag? Vill bara få vila och sova någon timma.

Ska duka av frukosten, klä på oss, packa Hugos badkläder till simskolan och sedan borsta tänderna på oss alla och åka. Ska inte göra mer än nödvändigt idag, en riktig bara-vara-dag ska det få bli! Behöver det idag!

Sorry för gnället, inland behöver man få gnälla lite...
Kram

Av Emelie - 23 januari 2015 19:18

Fredag!

Hur gött som helst och mysigt att ha helgen hemma tillsammans med barnen. Äta frukost och lunch ihop, ta dagen som den kommer och bara mysa. Det enda som är bokat är Hugos simskola.

Stora bilen besiktigades idag och gick igenom! Vart lite nervös, det är man ju alltid. Fick bara två bra att veta. Det kan man ju leva med.

Nu ska jag mysa med barnen!
Kram på er!

Av Emelie - 21 januari 2015 19:35

Hej,

Vet du hur ont jag har idag i mina lår?? Jag har sån träningsvärk så varenda steg som jag tagit har gjort ont. Men jag får se smärtan som något positivt, det visar på att jag tränade ordentligt igår.

Jonas har fixat en hälsosam frukostdrink till mig imorgon. Han kan ju det där med att äta hälsosamt och bra. Bokade ett nytt bodypump pass på söndag eftermiddag. Kan jag klämma in ett sådant pass varannan söndag vore ju bra (Jonas jobbar varannan helg). Ska kolla upp när spinningpassen är sen oxå, vore kul att testa iaf,

Nu ska barnen i säng, sedan blir det soffhäng.
Ha det fint!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards