Alla inlägg under november 2012

Av Emelie - 30 november 2012 09:31

Igår överraskade vi Elin med att möta upp henne på flygplatsen. Hon trodde från början att bara mamma och pappa skulle vara där.

Det var jag, Jonas och barnen. Hanna och Stella, Mats och Erika. Mamma, pappa, Oscar, moster Lena och Felix som möte Elin. Blev helt varm i kroppen när jag såg Elin komma ner för trappan.

Tänk att hon varit borta en hel månad, tiden har ibland gått super fort och ibland jätte sakta. Nu är hon äntligen hemma igen :)

Idag ska jag, mamma och Hanna kolla in en barnbutik i Hyssna. Får se om man hittar något...

Kram

Av Emelie - 29 november 2012 12:48

Jag har sedan några år tillbaka köpt en ny tomte varje år. Skriver årtalet under så man kommer ihåg vilket år.

I år får dessa stämpeln 2012 under foten :) erkänn söta!

Av Emelie - 29 november 2012 10:22

Ska ha lagt in Simons önskelista till jul för flera veckor sedan, men det har inte blivit av - men nu så.

* allt som låter, olika material att känna och smaka på är väldigt intressant.
* kläder går alltid hem, storlek 86.

Svårt med julklappar till någon så liten. Det mesta roar alltifrån leksaker till en visp i köket.

Kram

Av Emelie - 29 november 2012 09:28

Klockan 04:25 var det morgon här. Lite väl tidigt för min smak, hade kunnat sova någon timme till utan problem. Eftersom det blev tidig morgon tog jag vara på tiden och jag har redan hunnit med att lägga in gårdagens nytvättade tvätt på sin plats, plockat lite och så. Bara dammsugningen kvar sedan är städningen inför helgen klar. Gött!

Idag ska Hugo ta kort på dagis. Bara gruppfoto då de enskilda korten tagits bort. Varför vet jag inte. Skjorta och blåa byxor var önskemålet att ha på sig idag, och det fick han självklart. Något kort vill han inte ställa upp på.

Idag kommer Elin hem från Thailand. Så kul det ska få bli att få höra om äventyret dem har varit med om :)

Kram

Av Emelie - 28 november 2012 08:59

Jag tycker det är toppen att kunna köpa begagnade barnkläder. Barn växer så fort och ibland hinner man knappt använda kläderna.

Finns en sajt på internet som heter tradera. En sida där man buda på kläder och andra saker, ibland kan man hitta riktigt bra klipp. Speciellt kan man få märkes kläder billigt. Som en villvervalla body till Simon som var använd 5 gånger gav jag 55 kr för och om jag skulle köpt den ny hade den kostat 189 kr. Det är nice.

Till Hugo budade jag hem en Me and I tshirt med husvagnar på för 35 kr. Ny ligger den runt ca 200 kr tror jag. Sedan är det roligt att kunna blanda dyra och lite billigare märken.

Jackan nedan är Simons vinterjacka som jag köpte för 50 kr härom veckan. Jätte fin i färger och ser helt ny ut.

Kram

Jackan :)

Av Emelie - 27 november 2012 17:12

Har fått putsat alla fönster hemma inför söndagens adventspiffande. Känns otroligt skönt.

Nu ikväll tog vi oss ner till återvinningen och slängde lite skräp. Självklart hade vi alla var sin reflexväst på oss så vi syntes bra i mörkret.

Kram

Av Emelie - 27 november 2012 05:44

Jobbat natt? Känns så för jag har sovit hur kasst som helst. Helt ärligt så känns det inte ens som jag sovit, utan bara blundat. Simon vaknade nu redan kl 05:20 - god morgon!

Simon har varit lite små snorig inatt och varit orolig för att han inte kunnat andas genom näsan. Hugo har varit törstig och sedan undrat var uwe är. Så en kort stund hade jag uwe jakt, dock var han inte långt borta. Låg på golvet nedanför sängen.

Jonas är ledig idag och Hugo ska till dagis och om jag ska fixa dagen idag måste jag sova några timmar.

Over and out!
Kram

Av Emelie - 27 november 2012 00:49

Efter plocket och fixet ikväll kände jag bara hur tröttheten sköljde över mig likt en våg (lite fyndigt efter att ha varit på badhuset :) ). Så jag tar och meddelar Hugo och Jonas som är vakna att jag går och lägger mig redan nu - är så trött!

Då vill Hugo oxå lägga sig. Skönt tänkte jag, kommer han oxå i säng tidigt, så han lägger sig i min och Jonas säng. Men när han väl la sig blev han kanon pigg och ville ligga och prata. Funkar dock inte jätte bra när Simon ligger och sover i samma rum.

Tillslut somnar iaf Hugo, och jag hinner oxå somna så där gött. Då vaknar Simon och är mega ledsen - drömt något läskigt. Tar upp honom och vaggar honom till sömns igen. Somnar om igen och 1 tim senare är Simon hungrig (då han inte åt något nattmål innan han la sig, då han somnade i bilen)

Och nu är vi här! Klockan är 00:44 och det blev inget direkt tidigare i säng för att få sova lite extra känns det som. Så jag ska försöka få mig några timmar sammanhängande sömn nu tänkte jag. Vore gött innan alla vaknar för att ta del och se vad denna dagen har att erbjuda :)

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards