Alla inlägg under november 2012

Av Emelie - 9 november 2012 13:19

Har fin besök av Hanna och Stella.

Av Emelie - 9 november 2012 07:22

Håll i hatten: Simon har sovit i ett sträck från kl 20-07! Jo det är sant! Det finns hopp även för oss :)

Vet att jag skriver mycket om killarnas sömn, men för att fungera som människa är sömnen A och O. I alla fall för mig. Det vet du säkert själv när du inte fått sova ordentligt en natt, ta och gångra det kanske med 6 veckors icke bra sömn. För även om Jonas tagit de tidiga morgonen och jag får sova vidare, har de nätter inneburit att jag varit uppe kanske 10 gånger. Det är just detta med så mycket avbrott i sömnen som är så jobbigt och får en ur jängorna. Då är en natt som denna underbar, inga avbrott!

Idag ska vi först ha besök av en gammal kompis till Jonas som har en son som är 1 vecka äldre än Simon. Sedan strax efter lunch kommer min syster Hanna och Stella på lunch. Kommer bli en toppen fredag!

Kram

Av Emelie - 8 november 2012 13:48

Satt precis på hemnet och hittade ett jätte fint hus i viskafors (ca 15 min från Borås) i ett barnvänligt område. Precis så som jag och Jonas vill bo, lite radhus aktigt med lagom stor trädgård. Bra planering i huset som är på ca 130 kvadratmeter.

Men nu mera måste man ju ha en kontantinsatts på X antal hundra tusen. I detta fallet skulle det bli ca 190 tusen. Att spara till detta tar år, iaf för en småbarnsfamilj (att vara föräldraledig blir man inte rik på. Bara i kärleken man får av barnen). Att sälja bostadsrätten vi bor idag ger inget överskott på 190 tusen. Det skulle vara om en generös köpare köper. Men drömma kan man alltid, vi sitter inte i sjön även om större hade varit väldigt skönt och med en egen trädgård som killarna kunde vara i på sommaren...men vår tid kommer! Kanske inte i år...

Kram

...

Av Emelie - 8 november 2012 07:52

Hugo somnade gott i soffan igår och inte gjort ett ljud ifrån sig på hela natten.

Simon har sovit i ett svep mellan kl 23:30-05:30 (somnade 17:40 och sov till kl 22:10 innan han vaknade igen). Dock hade han ett skrik maraton mellan kl 22:15-23:15. Det var inte mycket som hjälpte, vi gjorde verkligen allt. Tillslut somnade han i ren utmattning. Misstänker att han nog kunde ha sovit en timme till i morse om inte den där jäkla hostan väckt honom. För han ser fortfarande trött ut och är även gnäll trött.

Hugo ska strax till dagis, sedan hoppas jag att Simon vill sova en stund när vi kommer hem igen.

Kram

Av Emelie - 7 november 2012 14:25

Simon har kommit på hur man gör för att ställa sig upp och ha bordet som stöd. Han blir lika stolt varje gång. ska kanske tilläggas att allt funkar som stöd! Ibland släpper han till och med för att stå själv i några sekunder. Utvecklingen går fort framåt...jag tippar på att Simon går till jul!

Kram

Söta Simon :)

Av Emelie - 7 november 2012 14:14

Hugo har blivit lite medveten hur han ser ut nu mera. Det är inte vilka byxor och tröjor som helst som funkar längre. Imorse när han stod och kammade sig sa han: "mamma mitt hår känns lite fluffigt, kan inte jag få klippa mig?"

Så efter dagis blev det klippning. Hugo är väldigt nöjd med frisyren ska tilläggas, och hans mamma oxå :)

Kram

Snygga Hugo :)

Av Emelie - 7 november 2012 10:25

Idag blir Simon 8 månader! Helt otroligt vad snabbt tiden går och hur mycket han har lärt sig redan. Vår underbara lilleprins <3

Så är ni sugna på kaka/tårta har ni all anledning att ta en bit, fira Simon på hans 8 månaders dag!

Kram

Av Emelie - 7 november 2012 06:19

Simon har sovit i ett svep mellan kl 00-05:30. Då la jag honom mellan mig och Jonas och öppnade sovrumsfönstret lite, verkar ju funkat. Han verkar ha tok mycket slem som irriterar så han har en väldig hosta. Och näsan rinner på honom, men glad är han ändå.

Hugo har varit uppe två gånger och tyckte det var morgon kl 01:30. Fick honom att somna om efter lite kli på ryggen i ca 15 minuter och han sover än.

Får bli en långpromenad sen när jag och Simon lämnat Hugo på dagis. Frisk luft ute gör att det blir lättare för honom att andas...

Nu lite kaffe innan Hugo ska väckas..

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards