Alla inlägg under januari 2014

Av Emelie - 31 januari 2014 20:26

Fredag,

Så gött! Blev tacos till middag. Vad äter man annars på en fredag? Jonas och barnen har varit lediga och hemma idag. Dem hade åkt pulka, haft Hugos alla vänner hemma på besök hos oss. Ätit plättar både till frukost och lunch.

Jonas och Hugo hade pratar längd idag vilket hade slutat med att Jonas hade mätt Hugo. Hela 1.27 cm över havet är han! Googlar jag på normallängd för en 6 åring så är det att vara mellan 99 cm - 122 cm. Så Hugo är lika lång som en 7 åring. Det finns långa och ståtliga herrar både på min och Jonas sida av släkten, så om Hugo blir lång är ju inte så konstigt. Undrar just hur mycket han kommer dra iväg på längden i sommar? Ska bli spännande.

Imorgon bär det av på äventyr i Lerums badhus. Skönt med miljöombyte :)

Kram

Av Emelie - 29 januari 2014 22:02

Hej igen,

Nu har energierna blivit starkare igen. Varit med om en del märkliga saker denna veckan och jag funderar på att utveckla detta till en nivå högre än där jag är idag.

Mormor, jag vet att du är med mig och min familj. Saknar dig så otroligt mycket, går inte en dag utan att jag tänker på dig. Hade jag haft en enda önskan att få uppfylld så hade jag önskat att få träffa dig, om det så bara hade varit för en kort stund. Se dig le, höra dig skratta, känna doften av dig och höra på dina kloka råd. Livet är rätt orättvist ibland, orättvist på det sättet att du lämnade oss för tidigt. Du hade många år kvar att leva, men ibland vill livet annat.

Torkar bort mina tårar som rullar ner för mina kinder. Har läst brevet vi skrev till dig då vi skulle ta farväl av dig. Än idag känns den dagen overklig, som att det hela var en dröm. Men med brevet i min hand vet jag att så är det inte. Det är skönt att låta sorgen komma ut genom tårar. Det känns bättre sen och såret i hjärtat läker lite för varje tår...

Mormor, du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta - det vet du!

Av Emelie - 29 januari 2014 20:19

Hej,

Såg att jag sist skrev i söndags, men jag har varit så trött när jag kommit hem från jobbet. Det går liksom i ett fram tills barnen lägger sig och när jag sätter mig i soffan är det precis som proppen går ur mig. Poff! Antar att det är helt normalt när man är små barnsförälder?

Imorgon ska jag iväg på mässa. Stå och representera jobbet och berätta vad vi kan erbjuda individen som är på väg ut i arbetslivet eller stått utanför ett tag. Ska bli riktigt roligt!

Nu ska jag lägga in Hugo i sin säng, han somnade framför sitt favorit program, nämligen transformers. Jag ska passa på att måla naglarna, lyxa till det lite en kväll som denna.


Puss och kram

Av Emelie - 26 januari 2014 17:08

Hej,

Hugo är ute och leker med sina kompisar, Simon sover middag och jag funderar på om jag ska ta tag i hemmet. Men jag hoppar nog det, iallafall just nu!

Simon och Hugos farmor har varit här idag. Åt lunch och fikade ihop. Sedan tog Susanne med sig killarna in i vardagsrummet och byggde lego med dem och jag kunde i lugn och ro plocka och fixa iordning i köket - lyxigt!

Måndag imon, ny arbetsvecka. Jag lämnar barnen på morgonen så det blir att lägga fram kläder, packa ner alla vantar, overaller, mössor och annat som ska med. Längtar verkligen till våren!

Kram

Av Emelie - 25 januari 2014 18:59

Tadaaa,

Idag har jag pysslat lite och gjort en ego tavla och jag är så nöjd med resultatet. Nu ska jag bara hitta en perfekt plats för den.

Behöver inte säga så mycket mer om den, den talar för sig själv, kram.

Av Emelie - 25 januari 2014 11:11

Hej,

Jag och Jonas tog oss en promenad med Simon i vagn, när Hugo gick hem till en kompis. Men fy 17:on vad kallt! Så det blev en liten lagom promenad så Simon somnade och snabbt hem igen. Det är ju just denna blåsten som gör det mindre skönt! Blåser ju igen både jacka och vantar. Brrrr!!!

Idag vankas det kalas för Jonas kusins dotter som blir 20 år. Ska plocka upp barnens farfar som oxå ska med. Kul, för det var ett tag sedan vi träffade Jonas sida av släkten.

Nu blir det att fundera ut lunch till barnen, undrar just vad frysen har att erbjuda??
Kram

Av Emelie - 24 januari 2014 18:51

Hejsan,

Mina små favoriter är hemma igen efter att ha sovit över hos Mats och Erika från igår till dag. Var välbehövligt med en natt utan avbruten sömn och så slapp killarna vara på dagis idag. Tack snälla Mats och Erika för att ni tog er an killarna!

När jag kom hem efter jobbet mötes jag av ett städat hem och en underbar bukett med röda rosor. Blev varm i hela hjärtat och bättre start på helgen kunde det inte blivit.

Ska mysa med barnen varför Bolibompa. Trevlig fredag!

Puss och kram

Av Emelie - 23 januari 2014 22:31

God kväll,

Strax blir det sängen här men först tänkte jag bara säga ett snabbt hej.
Dagarna går fort, en del flyger fram och då är det viktigt att stanna upp och känna efter. Har laddat ner en app till telefonen där man kan ladda ner ljudböcker, och det är det bästa jag gjort. Så skönt att ligga i sängen och lyssna en stund innan läggdags. Avkopplande, nervarvning och bara släppa allt för en stund, perfekt!

Nu lite ljudbokslyssnande och sedan godnatt! Fredag imorgon - ska bli gött!

Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards