Alla inlägg under november 2013

Av Emelie - 29 november 2013 20:00

Hej,

Äntligen fredag, så gött! Intensiv vecka med mycket på schemat då känns fredag lite extra gött.

Hela familjen var iväg upp på vinden ikväll och hämtade ner jullådan. Så nu har vi satt upp adventsljusstaken och stjärnorna. Mys känslan infann sig direkt. Även hjärtanen som hänger i julgardiner hänger uppe, 4 st, ett för oss var.

Hugo gick all in när han fick julpynta på sitt rum. Både stjärna, adventsljusstake, gran och massa pynt. Så Hugo är väl förbered för julen. Ska inhandla den obligatoriska nya tomten, har inte hunnit vara ute och tittat efter någon. Kanske vi hinner i helgen?

Nu fredagsmys med familjen.
Kram

Av Emelie - 27 november 2013 22:19

God kväll,

Blir bara ett litet inlägg ikväll. Är mycket på G just nu och kanske går det vägen eller kanske inte?! När man väl har något, kommer allt på en och samma gång. Konstigt, men sant!

Blev så glad när jag kom hem efter att hämtat barnen på dagis. Mormors ena orkidé som jag valde att ta hand om efter att mormor gick bort, hade i dag slagit ut. Så liten, så ömtålig och så otroligt vacker. Jag hoppas mormor oxå ser, tar del av blomman och ser att fler är på väg.

Som jag skrivit många gånger förut, så saknar jag mormor! Jätte mycket!!!
Ska ta en sista titt på blomman och sedan är det godnatt.

Kram

Underbar blomma och fler är på väg

Av Emelie - 26 november 2013 21:08

God kväll,

Längsta tisdagen på länge!! Barnen sover och jag ska strax göra det samma, ska bara först! Blir så trött på mig själv på dessa jag ska bara först. Vips så är klockan jätte mycket idag igen. Att man aldrig lär sig!?

Det som ska bara innan läggdags är:
* Hänga en maskin tvätt,
* Vika den tvätten som hänger nu och är torr,
* Kolla över barnens ytterkläder inför morgondagen och vad som ska med till dagis,
* Lägga fram kläder till barnen,
* Kolla över klädvalet för mig.
* Plocka lite,
* Fixa lunch samt frukostlåda.

Det var min bara lista för ikväll. För att det inte ska bli jätte sent i säng för mig så är det dags att sätta igång.

Godnatt och sov gott!
Kram

Av Emelie - 25 november 2013 19:24

Hej,

Ibland önskar jag att jag hade lika mycket energi som barnen. Jösses vad saker man hade fått gjort. Men jag är ganska nöjd över dagen ändå. Jobbat hela dagen, kom hem, plockade och städade ordning. Fått på barnen pyjamasen. Nu ska dem bara varva ner oxå, går så där och imorgon ska dem lämnas till frukosten.

Jag börjar längta mer och mer efter att få börja julpynta lite. Julgardiner, våra guld hjärtan, adventsstjärnor, adventsljusstakar, tomtar och annat julmys. Allt kommer inte att komma fram med en gång utan det får bli lite pö om pö. Annars hinner man tröttna.

Nu blir det familjemys innan barnen ska lägga sig!
Kram

Av Emelie - 24 november 2013 20:54

God kväll,

Då var denna helgen snart slut, galet fort den gått. Imorgon är det måndag och ny arbetsvecka igen, ska bli kul då jag ser framemot arbetsveckan som kommer. Arbetskalendern är redan uppbokad, bara att köra på.

Idag har jag varit iväg och storhandlat och det efter denna veckans matsedel. Vi försöker sätta oss ner på helgen och se över vad som kan tänkas äta under veckan och alla är involverade. Är väldigt skönt när vardagen drar igång på veckorna, att slippa tänka på; vad ska vi äta till middag idag? Bara att titta på matsedeln och mer än halva jobbet är redan gjort.

Varnar känsliga läsare för inlägget nedan:
Har även inhandlat en potta till Simon och några kalsonger. Kan tyckas vara tidigt kanske, men han är väldigt intresserad av när Hugo är på toaletten. Har även hänt att han kommit och sagt att han bajsat när detta gjorts och vill byta blöja. Så det känns naturligt att fortsätta på detta spåret när Simon visar sitt intresse. Till sommaren kanske han är blöjfri? Vore ju väldigt skönt.

Nu fixa lite färg på naglarna och arbetsveckan kan komma...

Kram

Av Emelie - 23 november 2013 22:36

Hej,

Ligger ner krypen under täcket i sängen och det är riktigt gött!

Lördagen har bestått av farmor besök (Hugo och Simon fick besök av sin Farmor). Mysig pizzalunch, promenad och sedan kaffe på det. Hugo visade stolt upp att han numera kan cykla på den stora cykeln, det lyste i hans ögon när även hans farmor fick ta del av detta. Barnen fick även varsin chokladkalender så det är lätt att se vad för dag det är och hur många det är innan det är julafton. Får se hur länge chokladen räcker? Hugo fick ett bra tips av sin farmor :)

Vid 16:00 tiden åkte vi för att hälsa på hemma hos Martin alias ugglan. Han bjöd på smörgåstårta och glass till efterrätt. Barnen var så nöjda med besöket, lek och bus och tvspels spelande. Kan det bli bättre?? Tror inte det!

Nu börjar ögonen bli trötta här!
Godnatt, ses imon :)

Av Emelie - 22 november 2013 20:46

Hej,

Då var det fredag och helg på ingång. Ska bli fantastiskt skönt med lite helg efter två intensiva, men roliga dagar, på nya jobbet. Tror jag kommer trivas bra och hoppas att det leder till något bra.

Har kommit in i en lite dålig och ond cirkel. Jag har så svårt att sova och ligger vaken någon timma varje natt. Saken gör det ju inte bättre att Simon varit sjuk och sömnen har därför varit katastrof! Inte helt lätt att få ihop det ibland, sömn är en viktig del för att må bra. Det får bli sovmorgon för mig en morgon och Jonas får sovmorgon en morgon denna helgen. Vi behöver fylla på sömnförådet båda två...

Ska passa på att lägga mig nu när barnen sover för natten. Misstänker att jag är tröttare än vad kroppen vill erkänna. Så god natt då! Hörs imorgon!

Kram

Av Emelie - 21 november 2013 21:52

Hej,

Första dagen på nya jobbet gick bra. Blev ingen mjukstart här inte, utan jag blev tilldelad arbete direkt. Som tur är har jag jobbat i dataprogrammet som används tidigare, så jobbet flöt på bra. På ett sätt är det skönt att bara kastas in, det är då man lär sig som bäst!

Eftermiddagen hemma har bestått av en trotsig Hugo. Sätter verkligen mitt tålamod på prov. Det är mycket testa, testa och testa hur långt han kan gå innan tålamodet rinner över. Finns en hel massa bra tips att ta del av via nätet hur man som förälder ska bemöta trotsen på rätt sätt. Ibland känns det lättare sagt än läst (om du är med på hur jag menar). Hugo är en underbar kille många, många gånger. Han är och kommer förbli min bästa Hugo, hur mycket han än kommer testa mitt tålamod. Vips är han 20-år och påväg att flytta hemifrån, då kommer denna perioden av föräldraskapet vara ett positivt minne, fast det ingick trots och testa tålamod till max.

Nu är det dags att lägga sig. Fredag imorgon...
Kram

Bara att le & göra det bästa av situationen :) Trots och testa gränser ingår liksom...


Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards