Alla inlägg den 14 november 2013

Av Emelie - 14 november 2013 20:52

God kväll,

Febern hos Simon har pendlat mellan 38,1-39,8. Så det har varit grinigt, inget har varit bra och mat har varit ett stort nej. Så länge han dricker så är jag lugn.

I allt tråkigt med feber fick jag ett glädjande besked idag. Var på intervju igår hos ett företag och idag ringde dem och sa att dem ville att jag började omgående hos dem. Eftersom min projektanställning hos Eductus inte blir förlängd pga att inflödet av kandidater som behöver hjälp med jobbcoachning inte varit tillräkligt stor. Så jag förhandlade jag till, så att jag börjar på det nya om en vecka. Har haft ett lyckorus genom hela kroppen ikväll och jobbet chansade jag bara på. Skickade in en spontanansökan och vips är jag en av medarbetarna där. Man får helt enkelt söka sig där jobben finns. Så jag fortsätter min karriär inom jobbcoachning!

Barnen är lediga imorgon (Simon är ju sjuk och hade varit hemma i vilket fall som helst) tillsammans med Jonas. Jag åker och jobbar några timmar och sedan tar jag oxå helg!

Trevlig torsdag!
Kram

Av Emelie - 14 november 2013 06:06

Godmorgon,

Natten har bestått av en ledsen, orolig och varm Simon med feberfrossa. Så jag blir hemma och vabar idag. Varken jag eller Simon har sovit särskilt bra inatt så det får bli en gemensam lur sen om Hugo väljer att gå på dagis mellan kl 9-14. Har man sjukt syskon hemma med sjukdom som inte smittar är det okej att lämna syskon. Men som sagt, Hugo får välja själv vad han känner för.

Just nu sitter Simon och pillar i sig lite russin och dricker saft till det. Det lilla han får i sig är bättre än inget. Då struntar jag lite i vad det är. Det viktigaste är ju att han dricker. Får svänga om affären och köpa lite glass tänkte jag oxå, det brukar ju uppskattas när man är sjuk.

Nu vill Simon sitta i knät och mysa igen. Kram

Dagens levebröd...

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards