Alla inlägg under december 2012

Av Emelie - 31 december 2012 18:03

Gott nytt år!!

Bara några timmar kvar på 2012. Måste erkänna att det ska bli skönt med ett nytt år. Nya utmaningar och stigar som väntar på en. Jag hoppas så att det nya året blir ett bra år, inte för att år 2012 var ett dåligt år, vår minsta prins kom till världen, men det har varit lite väl mycket uppför i höst. Nu hoppas jag nedförsbacken kommer och allt går som på räls.

Så ett gott nytt år, så ses vi nästa år!
Kram kram

Jag och min älskade Hugo <3

Av Emelie - 30 december 2012 20:40

Hej,

Gud vad roligt killarna hade det på Leos. Bollhavet var Simons favorit och Hugo åkte säkert 60 gånger nerför den stora rutschkanan. Så 3 timmar spenderade vi där innan det var dags att åka hem och laga mat.

Efter middagen hämtade vi jullådorna på vinden och plockade bort julen. Kände mig mer eller mindre kvävd av tomtar, julgardiner, ljusstakar och annat. Känns mycket bättre nu kan jag lova. Ska försöka inhandla nya blommor till köksfönstret och sedan ta ett foto på den nya fina köksgardinen jag fyndade för 60 kronor. Blev så bra :)

Nu film mys med Hugo och Jonas.
Kram

Av Emelie - 30 december 2012 15:26

Hej,

Jag tog mig sovmorgon till kl 10 idag. Vet inte när jag gjorde det sist? Var hur trött som helst i morse och när Hugo gick upp vid 7 tänkte jag bara ligga och dra mig i 5 minuter. Slutade med att det blev tre timmar. Imorgon är det Jonas som får extra lång sovmorgon. Skönt när man kan dela på det.

På förmiddagen var vi bjudna på kalas till min kusin som fyller 25 år idag -grattis Stina! När vi var på väg hem kände både jag och Jonas att det vore kul att hitta på något med barnen, så vi styrde bilen med Leos lekland. Så här är vi nu. Hugo och Jonas är och åker rutschkanan och Simon sover i vagnen och jag hänger i en fåtölj. När Simon vaknar ska han få besöka bollhavet. För här kan man hänga i timmar. Förhoppningsvis somnar killarna tidigt ikväll :)

Kram

Av Emelie - 29 december 2012 11:07

Jag och Hugo sitter på bussen på väg ner till stan. Ska titta lite i affärer och sedan fika lite. Kände det imorse att några timmar bara jag och Hugo kommer göra gott. Är inte helt lätt att vara storebror alla gånger. Speciellt inte nu när Simon har kommit in i en liten kläng period.

Kram

Hugo på bussen

Av Emelie - 29 december 2012 08:54

Hej,

Lördag idag och vi är bjudna på middag hemma hos min mormor. Ska bli mysigt, hela familjen samt moster och kusin ska ses där i eftermiddag. Så det blir fullt hus :)

Två kvällar i rad har jag gett Simon en extra omgång ersättning innan jag lagt mig. Detta har resulterat i att han sover hela natten (somnade kl 18:45 igår och vaknade 06:30 idag), dock har han tappat nappen någon gång som jag varit uppe och satt i. Detta är kanske även tricket att vänja honom bort från att äta på natten.

Simon sover förmiddagslur, Jonas bakar bröd och jag och Hugo kollar bananer i pyjamas på tv. Frukost om en stund :)

Kram

Av Emelie - 28 december 2012 16:41

Hej,

Idag fick Hugo önska mat; räkpaj stod på önskelistan. Så det har vi precis ätit och den gick hem hos oss alla.

Blir lite fredagsmys sen med, när maten sjunkit och Simon lagt sig. Mysig avslutning på fredagen och perfekt start på helgen :)

Kram

Den goda pajen :)

Av Emelie - 28 december 2012 06:25

God morgon,

Fredag idag och hela familjen är ledig - mysigt! Vad vi ska hitta på har vi inte bestämt. Handla måste vi (eftersom jag aldrig gjorde det igår) och kanske spana in rean är kanske något som skulle kunna passa? Ta med barnen till Leos lekland? Hugo har pratat några dagar att han så gärna vill åka dit.

Simon har sovit okej inatt (jag har bara varit uppe några gånger). Gav honom lite extra ersättning innan jag la mig för natten vilket resulterade i att han hoppade över nattmålet och sov i "ett" svep till kl 05:45.

Hugo och Jonas sover än. Så jag och Simon får äta egen frukost...

Kram

Av Emelie - 27 december 2012 14:39

Vi har precis kommit in efter två timmar ute och sitter nu och äter lite frukt. Var helt okej ute med solen som var framme. Fast när man stått stilla och pratat känner man varken sina fötter eller fingrar.

Hugo och hans kompisar hade det super kul ute efter att inte ha sett varandra på några dagar. De körde bobycar, spanade från ost berget m.m Simon passade på att ta sin eftermiddagslur i vagnen.

Jag, Hugo och Simon får roa oss själva ikväll då Jonas jobbar. Finns massor att göra (hänga tvätt, plocka, sortera m.m.) men idag struntar vi i alla måsten och fortsätter leka med julklapparna.

Kram

Härligt röda kinder på Hugo <3

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards