Alla inlägg under december 2012

Av Emelie - 27 december 2012 08:23

God morgon,

Mina ögon går i kors här fast jag druckit en kopp kaffe. Precis när jag somnat så där skönt vaknade Simon i går kväll och ville ha nappen. Ca 20 minuter signalerade han igen och denna gången var det täcket som fattades. När klockan var 23:45 hade jag varit uppe runt 5 gånger. Klockan 02:55 ville han ha lite mat och somnade inte om med en gång. Utan jag och Simon satt i soffan fram till kl 04. Klockan 06:10 var det godmorgon.

Jag tog och gick upp med Simon då Jonas jobbar kvällen (15-00:15) så jag ska lägga mig sen när Jonas vaknar, då jag har lättare att sova på dagen än vad Jonas har. Hugo tog sig sovmorgon till 07:15, så han är utvilad och han berättade att han sovit så skönt inatt.

Ska försöka handla lite idag innan Jonas åker till jobbet, börjar eka tomt i kylskåpet...
Kram

Av Emelie - 26 december 2012 21:12

Hej,

Idag är jag riktigt seg, kanske beror på allt firande?!? Idag var det middag hemma hos min lillebror Mats och hans sambo Erika. Knytkalas hade vi så alla tog med något litet. Riktigt trevligt var det och man gick inte därifrån hungrig kan jag lova.

Jag har i kväll packat upp alla killarnas julklappar och inser verkligen hur skönt det hade varit om de hade haft var sitt rum. Förhoppningsvis kommer det att komma ett objekt till våren som kanske kan bli vårt. Men allt går om man bara vill - kallas förvaring tror jag ;)

Det var inte helt lätt att få dem att somna ikväll, men nu sover dem i alla fall. Simon och Hugo spelade upp varandra och sedan har det blivit sent i säng tidigare kvällar som rubbat på deras rytm de brukar ha hemma. Men vi är, om några kvällar, tillbaks på banan igen med tidiga kvällar.

Ska sätta mig bredvid min fina man i soffan och titta lite tv innan sängen väntar. Simon gillar ju att gå upp tidigt och ta vara på dagen så för länge får man inte bli uppe om man ska orka imorgon...

Kram

Av Emelie - 25 december 2012 21:21

Hej,

Nu är julaftonsfirandena över för denna gången. Killarna fick lika finna julklappar idag av tomten och pepparkakan. Vi har verkligen haft en toppen jul med nära och kära. Tack alla som varit med och gjort julen perfekt!

Nu är det snart sängen. Simon sover sedan någon timma tillbaka och Hugo går på över energi. Är det jul får man vara uppe lite längre...

Kram

Pepparkakan och jultomten som delat ut alla julklapparna under julen <3

Av Emelie - 25 december 2012 06:53

God morgon,

Känner mig lite seg, blev sent igår och barnen som ville upp kl 06.

Gårdagen var perfekt. Super mysig med alla paket, god mat och nära och kära runt omkring. Precis som julafton ska vara. Killarna fick massa fina julklappar som de just nu sitter och grejar med.

Ny julafton idag som firas med min morfar och morbror med familj. Ska bli mysigt :)

Kram

Av Emelie - 24 december 2012 11:49

God jul!!

Äntligen är det julafton. Hugo och Simon vaknade redan kl 05:45 och öppnade julklappar som tomten lagt vid deras sängar. Hugo fick några fler tåg och Simon fick en leksak som ger ljud ifrån sig.

Idag firar vi jul med: mamma, pappa, Elin, Oscar, Mats, Erika, mormor, moster Lena och kusin Felix. Även Torild kommer ner och gör oss sällskap, mysigt att vara många.

Jag önskar er alla en riktigt god jul!!

Kram

Av Emelie - 23 december 2012 08:22

God morgon,

Klockan är 8:15 och det är fortfarande mörkt ute. Längtar till det blir ljust på morgonen igen :) lite lättare att vakna då känner jag.

Idag börjar vi fira julafton och avslutar det på tisdag. Så är det när man har stor släkt. Så idag bär det av till Göteborg och fira med Daniel, Hannah och Torild. Mysig start på julfirandet :)

Nu frukost sedan försöka lokalisera fram vart jag gömt julklapparna. Kanske ska skriva lista om vart de finns till nästa år?

Kram

Av Emelie - 22 december 2012 20:07

Hej,

Dagen har verkligen gått i ett. Men nu sover små kottarna så man får lite egentid och ladda batterierna inför morgon dagen.

Idag har vi inte gjort något särskilt. Jonas och Hugo var ute med Hugos kompisar i pulkabacken i två timmar. Jag och Simon passade på att hänga tvätt och vila lite. Nu i eftermiddag fixade Jonas julskinkan, blev så god! Så till kvällsmat ikväll blev det skinksmörgås.

Nu soffhäng!
Kram

Av Emelie - 21 december 2012 18:18

God afton,

Jag och Hugo har bakat en jätte god köttfärspaj med broccoli och paprika i nu ikväll. Vi blev jätte nöjda med resultatet :) både till smak och utseende.

Hoppas din helg börjat lika bra som vår :)

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards